עיריית אשדוד תפצה תושב שרכבו הוצף בחורף

העירייה תפצה תושב אשדוד בסך 5000 שקלים, לאחר שנתקע עם רכבו בהצפה בחורף האחרון בשדרות הרצל

ארכיון. צילום: דודו חן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בית המשפט לתביעות קטנות באשדוד קיבל חלקית את תביעתו של נהג מאשדוד, לאחר שנתקע עם רכבו בהצפה בחורף האחרון בשדרות הרצל. הוא תבע את עיריית אשדוד בגין הנזקים שנגרמו לרכבו. העירייה תפצה אותו בסך 4,500 שקלים וכן הוצאות משפט בסך 500 שקלים.

הנהג התובע טען כי נסע ברכבו ביום האירוע. יום סוער וגשום. לדבריו נסע באזור צומת רחובות הרצל- שבי ציון ונכנס לשלולית מים גדולה, אשר לטענתו לא הבחין בה מרחוק. כתוצאה מכך נכבה הרכב ולא ניתן היה להתניע אותו. הרכב נגרר למוסך שם נמצא כי מים חדרו למנוע ויש להחליפו. הנהג התובע הגיש לבית המשפט קבלה על סך 7,500 שקלים עבור החלפת המנוע.

העירייה מנגד טענה כי היא לא הפרה אף חובה מהחובות המוטלות עליה כרשות מקומית האחראית לתקינות התשתיות בתחומה, וכי התשתית באזור הצומת חדשות ונבדקו כחלק מהיערכות לחורף. עוד נטען על ידי העירייה כי באותו יום היה מזג אוויר סוער במיוחד שגרם לחסימת קולטני מי גשמים בשל הפסולות שהתעופפה ולכן נגרמה ההצפה, וכי באותו יום ירדה באשדוד כמות גשם חריגה והתשתיות, על אף החלפתן ובדיקתם לא היו מסוגלות לנקז.

רשמת בית המשפט אירנה רוזן קיבלה את התביעה בחלקה. לדברי הרשמת רוזן, האירוע של ההצפה בצומת, גם לאחר החלפת התשתיות במקום, היו ידועים לעירייה וכי אירועי עבר במקום טופלו במהירות ועל כך חלקה הרשמת רוזן שבחים לעירייה, אך הטעימה בדבריה כי למרות העובדה שמדובר באירועי הצפה המטופלים במהירות וביעילות, אינה משנה את העובדה שמדובר באירועים צפויים בעיקר שהעירייה הייתה מודעת לתחזית על כמות חריגה של גשמים ולכן היה עליה לסגור את הכביש כפי שהעירייה עשתה לאחר שהרכב של התובע נתקע.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן