מצמרר ומרגש בבית הכנסת: פלא הכיסא הריק על שם החייל שנהרג

בתפילה בבית הכנסת לזכר הלוחם, אבי עייש ז"ל, שנהרג בתאונת הדרכים קרה דבר שאין לתארו אלא כמקרה מצמרר בכיסא הריק שנותר ליד האב. "זה כאילו אבי שלנו ישב לידנו במהלך כל התפילה" אמר קרוב משפחה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לפני כשבועיים אשדוד כולה כאבה את כאבה הגדול של משפחת עייש האשדודית, כאשר בנם האהוב, אבי עייש, לוחם מג"ב בן 19, נהרג בתאונת דרכים כתוצאה מפגיעת אופנוע והובא למנוחות בבית העלמין שבעיר.

בתום ימי השבעה בחרה משפחת עייש לקיים את התפילה ואת סעודת המצווה בבית-הכנסת "אור מנחם" שברובע טו'. במהלך התפילה קרה דבר מדהים ומצמרר שהיה נראה לנוכחים במקום כמעין התרחשות של נס גלוי אל מול עיניהם. בזמן שאולם התפילה התמלא כמעט עד אפס מקום במתפללים ובקרובי משפחתו של הנפטר, נותר כיסא אחד ריק ליד אביו של הנפטר, משה עייש ועל הכיסא התנוסס שמו של בנו היקר "לזכות עייש אברהם" וכאילו אין די בכך, על כל שורת הכיסאות שמאחורי כיסא זה התנוסס הכיתוב "אהבת ישראל", אותה אהבה שהייתה נר לרגליו של אבי עייש במהלך כל שנות חייו הקצרים.

087086068
"זה כאילו אבי שלנו ישב לידנו במהלך כל התפילה" אמר קרוב משפחה. התברר שכיסא זה נרשם ע"י בית-הכנסת "אור מנחם" לזכותו של אדם בעל שם זהה, שהיה תורם לבית-הכנסת ולפני פחות משנה עזב לעיר אחרת ולמרות שלא היה לו עוד צורך בכיסא לא הסכים למכור אותו לאף אדם אחר. באותו מעמד מרגש החליט דודו של הנפטר לקנות את הכיסא מאותו אדם ולהוסיף לעילוי נשמתו של אחינו האהוב ועל כל זה נאמר "אין מקריות בעולם".

רב בית-הכנסת מנחם עמאר מוסר כי "מדיניות בית-הכנסת אור מנחם היא לא למכור כיסא אלא לתת זכות לאנשים לתרום ולקחת חלק באחזקה ובתמורה אנו רושמים על הכיסא לזכות…". במקביל, חבריו אספו מכספם הפרטי אלפי שקלים לטובת מימון הדפסת סידורים לעילוי נשמתו עם הקדשה מיוחדת.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן