תערוכה חדשה למועדון הצילום של אשדוד – פסיפס עולמי

תערוכה קבוצתית לחברי מועדון הצילום האמנותי באשדוד (ע"ש זורית פאסי ז"ל)

הכניסה לאשדוד.יורי שוורצמן.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

רובנו מסתובבים היום עם מצלמות בסמארטפון ומתעדים באופן אוטומטי רגעים חולפים, בניגוד לכך, הצילום האמנותי הינו מושכל והצלם חייב לשלוט בטכניקות הצילום השונות המאפשרות לו להשיג את התוצאה בה הוא חפץ. מֵדַייַּת הצילום תופסת בעשורים האחרונים כאמור מקום של כבוד בשדה האמנות: הצילום משמש לא רק ככלי עיתונאי, תיעודי או היסטורי כי אם כלי לביטוי ואמירה אישית ואמנותית .

מועדון הצילום האשדודי מורכב מצלמים מוכשרים המגיעים כל אחד מרקע ועיסוק שונה ואשר הצילום משמש עבורם כלי לביטוי אמנותי. ייחודו, בהיותו מועדון חברתי, אשר חבריו נפגשים אחת לשבוע לקיום סדנאות העשרה, הרצאות, שיתוף ידע וביקורת עבודות הדדית. רוב הצלמים מתגוררים באשדוד, וחלקם בערים נוספות.

'פסיפס עולמי' הינה תערוכה קבוצתית ראשונה של חברי מועדון הצילום האמנותי באשדוד מאז חזר לפעול לפני כשנתיים. המועדון קרוי על שמה של זורית פאסי ז"ל, אמנית צילום בינלאומית שייסדה את המועדון לפני כ- 20 שנה, ואשר מוקדשת לזכרה פינה בתערוכה. שם התערוכה "פסיפס עולמי" מצביע על נושאי הצילומים, המרכיבים פסיפס של מראות מאתרים מגוונים בעולם. מרבית הצילומים מתרכזים בטבע ונוף, בעלי חיים מיוחדים ודמויות מעניינות.

לדבריה של אוצרת התערוכה, סיגל מאור, " הז'אנר הצילומי המוצג בתערוכה זו מתמקד בטבע ונוף ברובו, או בדימויים הנקלטים באקראי בעדשת המצלמה במהלך סיור צילומי. ברוב הצילומים אין סצנה מבוימת אלא נצרכת סבלנות, התמדה והמתנה לרגע הנכון, בו משתלבים יחד הדימוי המצולם, עם האור הרצוי וזווית הצילום המתאימה, היוצרים את הקומפוזיציה המעניינת והאמנותית בה מעוניין הצלם."

קשה להישאר אדישים ליופי המראות המצולמים בתערוכה זו. תמונות של רגעים חולפים מאתרים מיוחדים, חלקם רחוקים ואקזוטיים, וחלקם מראות מאתרים קרובים, לכאורה נגישים וזמינים, אך הצלם האמן משכיל לתופסם בזווית שונה ומעניינת בעדשת מצלמתו.

יום ראשון, 8.9.19 בשעה 20:30 פתיחה חגיגית ל'פסיפס עולמי'- תערוכה קבוצתית של מועדון הצילום האמנותי באשדוד. במעמד ד"ר אריה אזולאי-יו"ר עמותת 'יד לבנים' ומשה לוי-ראש אגודת אמנות הצילום בישראל. בהשתתפות האמנים:אריש איל, בוטז דני, בולקין ולנטינה, ברוך חיים, גוז'יק מרק, גרינהאוס יהונתן, גרינהאוז סוזנה, הרמן בוריס, וסרשטיין סוזנה, וסרשטיין רומן, חרס ישראל, מלץ אפרים, ניצן שמואל, קופר עזרא, רוזנברג מיכאל, רענן בועז, שברצמן יורי, שוסטר סמיון, שטיינמץ זאב, שטרן ולדימיר, שפירו ריטה. נעילת תערוכה: 10 בנובמבר 2019 . בית 'יד לבנים, דרך ארץ 3, אשדוד.

קוסטה ריקה.צילום מרק גוזיק Medium

 

חוף פלמחים.ושרטיין סוזנה

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן