מבוקש אינטרפול מאשדוד גולן אביטן נעצר הבוקר במרוקו

המשטרה החשאית במרוקו עצרה את אביטן מאשדוד, שמבוקש על ידי האינטרפול באשמת רצח 3 ישראלים בניסיון החיסול של זאב רוזנשטיין ב-2003, כך חושף הבוקר מאקו, לעיני ילדיו בעת שהגיע לתפילת השבת. הוא מוחזק במעצר וככל הנראה יועבר לישראל

בית הכנסת בקזבלנקה גוגל מפות.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שוטרי המשטרה החשאית במרוקו עצרו את העבריין הישראלי הנמלט, גולן אביטן, תושב אשדוד, בעת שהיה בתוך בית הכנסת נווה שלום בקזבלנקה.

האירוע התרחש בשעות אחר הצהריים המאוחרות, רגע לפני תפילת מנחה. אביטן וילדיו שנחתו רק לפני כמה ימים במרוקו כדי לבקר את אביהם, הגיעו לתפילת השבת וכמה דקות לאחר שנכנסו לבית הכנסת החלה הדרמה הגדולה.

אביטן מוחזק בשלב זה במתקן כליאה בקזבלנקה ומונה לו עורך דין מקומי. גורמים במרוקו אומרים כי לא יתפלאו אם מדובר במבצע בו מעורבת ישראל ובימים הקרובים יוסגר לרשויות החוק בארץ. מעצרו מתיישב עם דבריו של ראש המשטרה החשאית במרוקו בשבוע שעבר, שאמר כי בכוונתו לעצור את כל המבוקשים במדינה ולהשיב אותם למדינות בהן הם מבוקשים, במטרה לנקות את מרוקו ממבוקשי אינטרפול ולשפר את תדמיתה כמדינת מקלט לעבריינים.

כזכור, אביטן נאשם בישראל בשלושה מקרי רצח ובמידה ויגורש לארץ הוא עלול לקבל שלושה מאסרי עולם לאחר שסירב לעסקת טיעון של תשע שנים. הוא נעצר לפני כחמש שנים בפרשה פשיעה חמורה לאחר שנאשם כי סיפק שלושה שלטים להפעלת מטען מרחוק לעבריין שפוצץ ב-2003 ציינג' ברחוב יהודה הלוי בתל אביב, במטרה לחסל את העבריין זאב רוזנשטיין, יריבו של העבריין יצחק אברג'ל.

לפני כשנה גולן שוחרר למעצר בית באיזוק אלקטרוני לאחר שהוא וערבים מטעמו הפקידו 12 מיליון שקל בקופת בית המשפט. באוקטובר 2018 הוא נמלט מישראל לאחר שטען שהוא בדרכו לרופא שיניים הסיר את האזיק ונמלט למרוקו.

למרות שבין ישראל למרוקו אין הסכמי הסגרה, יש בין שתי המדינות קשר הדוק בין ארגוני הביטחון.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן