תכלה שנה במאבקי תחתית, תחל שנה בחלק העילית

ליגת העל תצא לדרך סוף השבוע הקרוב, כאשר מ.ס אשדוד תתארח באיצטדיון בנתניה ותתמודד מול הפועל חדרה (שבת, 19:00). זמן טוב לסכם את הקיץ שעבר על הקבוצה, שעברה מתיחת פנים משמעותית. מ.ס סיימה במקום החמישי בגביע הטוטו, לאחר שניצחה את בני יהודה בתוצאה 4-2 בפנדלים,

צילום: דוברות מ.ס, טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ליגת העל, שתיקרא בשלוש השנים הקרובות ליגת ה'בורסה לניירות ערך', חוזרת. אם נשפוט לפי הרכש שעשתה מ.ס אשדוד ולפי משחקי גביע הטוטו, זאת הולכת להיות עונה מעניינת. אחרי מסע ההישארות המופלא, הקבוצה של הספונסר, ג'קי בן זקן, שהחליט לפתוח את הכיס ולהנחית ישראלים משמעותיים, ככל הנראה לא תהיה קבוצת תחתית. לא פחות מ-12 שחקנים חדשים יקשטו את הסגל של המאמנים רוני אוואט ומשה אוחיון ויהיה מסקרן במיוחד לראות איך הם ישתלבו במערך של מ.ס. הקבוצה לא רק צירפה הרבה שחקנים, אלא גם שיחררה/מכרה כמות לא מבוטלת של תשעה שחקנים. שני שחקנים משמעותיים שנשארו בקבוצה הם רועי גורדנה ושגיב יחזקאל שהגיעו בחלון ההעברות של ינואר והיוו ברגים משמעותיים בהישג המרשים של סוף העונה שעברה. 'השבוע באשדוד' מכין את הקוראים לקראת העונה החדשה שבאה עלינו לטובה, עורך היכרות עם הפנים החדשות ונפרד מהמשוחררים.

המצטרפים

פיראס אבו עקאל: שחקן מבטיח בן 22 שמגיע מקבוצת הפועל איכסל. אבו עקאל שגדל במחלקת הנוער של בית"ר נס טוברוק, יכול לשחק בעמדת הקשר האחורי והמרכזי וניחן ביכולת מסירה טובה מאוד. הציג יכולת טובה במשחקי גביע הטוטו וכנראה יקבל הרבה דקות במרכז המגרש.

שובל גוזלן: החלוץ בן ה-25 גדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה ומגיע לאשדוד לאחר עונה בליגה הקפריסאית בקבוצת פרלמיני. כבש חמישה שערים בגביע הטוטו במדי מ.ס ונראה כי מצא בית חם. נחשב לרכש נוצץ ואם ימשיך באותו הקצב, יתמודד על תואר מלך השערים.

רון שושן: השוער בן ה-26 מגיע מהפועל עפולה מהליגה הלאומית, במדיה שמר על רשת נקייה 14 פעמים בעונה שעברה. בנוסף, ניצח עם עפולה את מ.ס אשדוד בשמינית גמר הגביע והדיח אותה. שושן, שגדל במחלקת הנוער של מכבי חיפה, יתחרה עם רועי משפתי על אפודת השוער הראשון.

גל אביב: קשר אחורי מוכשר בן 21, שגדל במחלקת הנוער של מ.ס וחוזר מעונת השאלה בקבוצת עירוני קרית גת, מליגה א' דרום. ייתכן ויושאל שוב.

טימוטי אוואני: שחקן נבחרת אוגנדה, ששותף באליפות אפריקה בקיץ. אוואני בן ה-23, מתנשא לגובה 1.76 מטרים ומגיע מקבוצת קמפלה מארץ הולדתו. לא ברור מה תקבל מ.ס ממנו אבל נראה כי בקבוצה בונים עליו להיות הבלם הפותח לצד ניר ברדע.

סמואל אלאבי בורקווי: קשר יליד גאנה בן 19, שהגיע מקבוצת פ.צ דרימס מארץ מולדתו. עדיין לא שיחק משחק רשמי מאחר ונפצע בתחילת מחנה האימון בסלובניה. אמור לחזור לפעילות לקראת המחזור השלישי.

נאור עבודי: הקשר בן ה-26 שגדל במחלקת הנוער של עירוני קרית שמונה, מגיע לאשדוד מקבוצת הפועל עכו, מהליגה הלאומית, במדיה כבש ארבעה שערים (כולל שלושער במשחק פלייאוף ההישארות מול מכבי הרצליה) ועזר לה להישאר בליגה. עבודי הרשים את הצוות המקצועי של מ.ס במהלך מחנה האימון והוחלט להחתימו לעונה הקרובה.

מונטרי קמהאני: מגן שמאלי בן 19, יליד גאנה, שהגיע יחד עם אלאבי מקבוצת פ.צ דרימס. קמהאני משחק באופן קבוע בנבחרת האולימפית של גאנה ונחשב לשחקן מבטיח בארצו. לא הרשים עד כה בשלושה משחקי גביע הטוטו בהם שותף (הורחק נגד נס ציונה).

שלומי אזולאי: קשר מרכזי בן 29, שמגיע מקבוצת הפועל חיפה לאחר ששיחק בין היתר במכבי חיפה (בה גדל), בית"ר ירושלים ומכבי ת"א. מ.ס אשדוד תהיה התחנה העשירית בקריירה של אזולאי, שנראה מצויין במשחקי גביע הטוטו ונחשב לרכש נוצץ ויצירתי, שאמור למלא את החלל שהותיר דן ביטון.

יעקב בריהון: קשר התקפי בן 26, שמגיע מבית"ר ירושלים, בה כבש שישה שערים בשלוש עונות, אך מיעט לשחק ולא קיבל מספיק הזדמנויות. גדל במחלקת הנוער של הפועל ראשל"צ ונחשב לשחקן מוכשר שעדיין לא מיצה את הפוטנציאל שלו.

אליאור משעלי: חלוץ בן 24, שמגיע מקבוצת הפועל אשקלון מהליגה הלאומית, במדיה כבש 14 שערים בעונה שעברה. גדל במחלקת הנוער של מ.ס אשדוד ואמור להוות עתודה מהספסל לדין דויד ולגוזלן.

אוהד רבינוביץ': קשר התקפי בן 23 שיעבה את הקישור של מ.ס אשדוד. גדל במחלקת הנוער של הפועל נצרת עילית ושיחק במדיה גם בעונה החולפת, במהלכה כבש שמונה שערים בכל המסגרות.

העוזבים

את הקבוצה עזבו מספר שחקנים משמעותיים. החשוב שבהם הוא השוער המצטיין יואב ג'ראפי עבר להפועל תל אביב בעסקת השאלה מוזרה לחמש העונות הקרובות. לא בטוח שזה מהלך שיעזור לקריירה של האחרון, בשל אי הסדר ששורר במועדון האדום מת"א. שחקן חשוב נוסף שלא יעמוד לרשות הקבוצה הינו הבלם המצויין עוביידה חטאב, שהבקיע את השער שהשאיר את הקבוצה בליגה במחזור האחרון מול הפועל חיפה ובימים אלה מרצה עונש מאסר של 15 חודשים באשמת דריסה והפקרה. ה'אס' השלישי שעזב את הקבוצה הוא דן ביטון, שהיה מבוקש במספר קבוצות בארץ ובסופו של דבר נמכר לקבוצת לודגורץ, אלופת בולגריה תמורת מיליון ורבע יורו. בעונה שעברה כבש ביטון חמישה שערים ובישל חמישה נוספים והיה השחקן הכי יצירתי של מ.ס. העונה הוא כבר הספיק להבקיע שני שערים לזכותה של לודגורץ.

גם הזרים רומאן הבראן, פיליפ קנז'ביץ', איסו לינגאנה וסייבו קויטה, שלא הרשימו ולא הטביעו חותם, עזבו את הקבוצה. הקשרים יניב בריק ובן רייכרט שלא באו לידי ביטוי בעונה שעברה, שוחררו אף הם מהקבוצה. ראוי לציין גם את המאמן אבי בוחבוט, שעשה עבודה טובה בעונה שעברה, כאשר הגיע לעזור לאוחיון, ציפה להמשיך והתאכזב מכך שלא קיבל את הקרדיט.

חמישית בטוטו

מ.ס אשדוד המשיכה את היכולת הטובה שלה גם השבוע, כאשר אירחה את קבוצת בני יהודה, ביום שני, באיצטדיון הי"א, לעיני 250 צופים, במשחק הדירוג 5-6, בגביע הטוטו. האורחת, מחזיקת גביע המדינה למי ששכח, עלתה בהרכב חסר מאוד. למרות זאת, היא כבשה ראשונה, כבר בדקה ה-15, מרגליו של המגן דור אלו, ש'גנב' את הכדור מידיו של השוער רועי משפתי וגילגל פנימה מול שער חשוף. השופט זיו אדלר, שהיה רחוק מהאירוע, היה צריך לפסול את השער, בשל עבירה שביצע המבקיע, על השוער. מאמן מ.ס אשדוד, רוני אוואט, לא אהב את זה והתלונן ללא הפסקה. לאחר מספר דקות, לאדלר השופט נמאס מאותן תלונות חוזרות ונשנות. בתגובה, הוא הראה לאוואט את הכרטיס האדום ושלח אותו ליציע. מי שעמד על הקווים עד לסיום, היה המאמן השני, משה אוחיון, שהרגיש כמו בבית.

בתוספת הזמן של המחצית הראשונה אשדוד קיבלה כדור חופשי מ-18 מטרים. מי שניגש לבעוט, היה הקשר שלומי אזולאי, בשבוע השני ברציפות, כובש שער מרהיב במצב נייח. אזולאי 'סובב' ברגל ימין, כדור נהדר שפגע במשקוף וחדר לרשת של יונתן שאבי, שוער המשנה של בני יהודה. תוצאת המחצית הייתה 1-1.

במחצית השנייה אשדוד הייתה טובה יותר וניסתה לכבוש, אך לא השכילה לנצל את ההרכב המשני של בני יהודה. ההכרעה עברה לכדורי עונשין מ-11 מטרים והמארחת עמדה במשימה. בזה אחר זה כבשו מהנקודה אוהד רבינוביץ', בנצי מושל, דין דויד ולאונרד אווסו, בכדי להבטיח ניצחון 2-4 בכדורי עונשין מ-11 מטרים. הפרס: מקום חמישי ומענק מכובד של לא פחות מ-350 אלף שקלים לקופת המועדון.

משה אוחיון אמר בסיום: "משחק נחמד. הכנה טובה לליגה. תמיד לנצח זה חשוב לאווירה בקבוצה. היינו יותר טובים, למרות שחייבים להודות, בני יהודה שיחקה בהרכב חסר. אני מעדיף לעמוד על הקווים בנסיבות אחרות. חושב שיש לנו קבוצה חזקה, מאוזנת ואנחנו נראים די טוב."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן