דג אשדודי במים

יעקב טומרקין התאושש מההופעה הפושרת באליפות העולם בדרום קוריאה וקטף שלוש מדליות זהב באליפות ישראל. השחיין הבכיר בארץ בדרך להשיג את הקריטריון לאולימפיאדה. טומרקין: "אהיה באולימפיאדה שלישית״

צילום: עמית שיסל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יעקב טורמרקין מאגודת מכבי אשדוד, השיג כמעט בוודאות את הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו 2020, שתהיה ככל הנראה השלישית שלו בקריירה והוא יצטרף לשחיין אשדודי נוסף, דניס לוקטב. ביום שישי שעבר קבע טומרקין בן ה-27 תוצאה של 53.80 שניות במשחה ל-100 מטרים גב במסגרת אליפות ישראל, שנערכה בבריכה האולימפית במכון ווינגייט בסוף השבוע שעבר. תוצאה זו מהווה את הקריטריון הבינלאומי, אך עדיין לא את הישראלי ולכן עוד מוקדם לחגוג.

טומרקין הוכתר כאלוף ישראל בשלושה משחים. ב-100 מטרים גב, 200 מטרים גב ו-200 מטרים חתירה, בו השיג שיא אישי חדש. השחיין שנחשב לבכיר בישראל, חזר לעצמו לאחר שלא הצליח לעבור אף שלב באליפות העולם בדרום קוריאה, שנערכה לפני שבועיים. לאחר אליפות ישראל יצא טומרקין לפגרה בת שבועיים ולאחריה ישוב להתאמן לקראת עונת השחייה הקריטית מבחינתו, בשל היותה שנה אולימפית. בחודש דצמבר צפוי להתחרות טומרקין באליפות אמסטרדם ובחודש מאי בשנה הבאה יתחרה באליפות אירופה, שתתקיים בבודפשט.

טומרקין מסר ל'השבוע באשדוד': "אליפות ישראל הייתה אליפות טובה מבחינתי. ניצחתי בשלושת המקצים שהתחרתי בהם והייתי אלוף ישראל. ב-200 חתירה זה מקצה חדש שהתנסתי בו וניצחתי עם שיא אישי, אז אני מרוצה. היה לי חשוב להתאושש ב-100 מ' גב, כי לא יכולתי להתחרות ב-200 מעורב כי זה היה בהפרש קצר. שמח שיכולתי לבוא לידי ביטוי ב-100 גב וקבעתי את הסטנדרט הבינלאומי, שזה 'איי' קאט. ובשל כך, אני אוטומטית מקבל הזמנה לאולימפיאדה. בגדול, אני בפנים ולא בפנים. אבל אני אהיה באולימפיאדה שלישית."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן