כדורסל: סגל חדש למכבי אשדוד

לאחר ההחתמה המתוקשרת של ליאור אליהו, מכבי אשדוד לא עוצרת. האמריקאים נואה דיקרסון ולדונטה הנטון, הישראלים כרמל בוכמן ואלוף אירופה הטרי של נבחרת העתודה של ישראל, תומר לוינסון והמתאזרח סטו דגלאס חתמו השבוע בקבוצה, ששינתה את פניה לחלוטין.  גרינברג: "חמיש

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מכבי אשדוד בכדורסל מציגה: קבוצה חדשה לגמרי. אחרי שה'פורוורד' הישראלי ליאור אליהו חתם בשבוע שעבר בקבוצה וישתכר על פי דיווחים כ-120 אלף דולרים, המשיכה הקבוצה להנחית שחקנים. ה'פורוורד/סנטר האמריקאי נואה דיקרסון, בוגר מכללת וושינגטון, חתם בתחילת השבוע במכבי אשדוד. דיקרסון בן ה-22, המתנשא לגובה של 2.03 מטרים, השיג ממוצעים נאים במכללת וושינגטון בעונה שעברה, כאשר קלע 12.3 וקלט 7.5 כדורים חוזרים למשחק והוא הולך להיות שחקן הפנים הבכיר של אשדוד בעונה הקרובה. מדובר בחוזה המקצועני הראשון שלו ועל פי הנהלת הקבוצה, קיבל השחקן תשבוחות על משחקיו בליגת המכללות האמריקאית. דיקרסון הצהיר לאחר החתימה: "מתרגש מאוד לשחק באשדוד. בטוח שאני הולך להנות באשדוד ומחכה כבר להתחיל להילחם על הפרקט."

עוד אמריקאי שחתם השבוע בקבוצה הוא לדונטה הנטון בן ה-27 (1.98 מטרים), שמגיע מהליגה הבכירה בהונגריה, שם שיחק בקבוצת באטומרומו והעמיד במדיה ממוצעים יפים של 14.6 נק' ו-5.4 כ"ח. על פי הנהלת אשדוד, מדובר בשחקן איכותי, שיוסיף הרבה כישרון לקבוצה. הנטון, ששיחק במכללת פרובידנס ונחשב ל'סקורר', יהיה הזר השלישי של אשדוד בעונה הקרובה, יחד עם אלייז'ה ג'ונסון ודיקרסון. הנטון מסר לאחר החתימה: "מודה לאלוקים על ההזדמנות הזאת. לא יכול כבר לחכות לעונה הקרובה בישראל, יחד עם מכבי אשדוד."

שחקן נוסף שישחק העונה באשדוד, הוא כרמל בוכמן בן ה-28. ה'פורוורד' הישראלי מגיע מקבוצת מכבי הוד השרון, ששיחקה בליגה הלאומית בעונה שעברה, בה שיחק ארבע עונות ברציפות. בעונה שעברה קלע בוכמן 3.9 נקודות למשחק וקלט 4.9 כדורים חוזרים בממוצע למשחק. בוכמן הינו בוגר מחלקת הנוער של מכבי ת"א ובעבר כיכב במדי נבחרת הנוער של ישראל. כשהיה בן 18 שיחק בוכמן במכללת טמפל, בליגת המכללות האמריקאית וכשחזר לארץ שיחק בין היתר במכבי ראשון לציון ובהפועל חולון מליגת העל ובמכבי קרית גת והפועל יקנעם/מגידו. במכבי אשדוד מקווים שימצא בית חם בקבוצה ומסרו: "מאמינים ומקווים שהפוטנציאל הגדול של בוכמן יבוא לידי ביטוי במכבי שלנו."

במכבי אשדוד לא עצרו כאן ובמוצ"ש הקודם הודיעו כי המתאזרח סטוארט דגלאס, בוגר מכללת מישיגן, בה שיחק ארבע שנים, יהיה שחקן הקבוצה בעונה הקרובה. דגלאס, מגיע מהפועל ת"א, במסגרתה רשם ממוצעים של ארבע נק', 1.5 כ"ח ואסיסט אחד ב-12.4 דקות למשחק. דגלאס בן ה-29, המתנשא לגובה של 1.91 מטרים יפתח את עונתו השישית ברציפות בישראל, כאשר שיחק בקבוצות גלבוע גליל, עפולה, קרית גת, עירוני נהריה וכאמור, הפועל ת"א. בשנת 2013 השתתף דגלאס במשחקי המכביה ה-19 במדי נבחרת ארה"ב, אותה הדריך מאמן אשדוד הנוכחי, בראד גרינברג. גרינברג אמר על דגלאס: "כל שחקן עם ניסיון כמו של סטו, יכול לעזור לנו. הוא יכול לשחק בשתי עמדות ה'גארד', לקלוע שלשות והוא מבין את המשחק. זה נפלא שהוא משחק אצלי סוף סוף."

521041152

אלה מצטרפים לאליהו ואלייז'ה ג'ונסון שחתמו בשבוע שעבר וללמתאזרח ג'וש פראונד שחתם לפני שבועיים. גם שחקן נבחרת העתודה ואלוף אירופה הטרי, תומר לוינסון בן ה-19, שחקן נבחרת העתודה של ישראל, סגר את תנאיו במכבי אשדוד והוא ישלים את הסגל החדש של הקבוצה.

בעקבות התהוותה של קבוצת מכבי אשדוד, המאמן בראד גרינברג פרסם הודעה ברשת החברתית, בזו הלשון: "החמישייה המיועדת של הקבוצה הושלמה והיא תורכב מג'ונסון, דאגלאס, הנטון, ליאור אליהו ודיקרסון. הרכב פותח עם 'איי.קיו' כדורסל גבוה, עם קלעים, מוסרים, איום בקליעה לשלוש וגם 'פוסט אפ'. עדיין יש לנו עבודה לעשות בקשר לאיוש עמדות הספסל של הקבוצה."

4 מיליון וחצי סיבות

אם כן, אשדוד משיקה סגל חדש לחלוטין, אותו בחרו המאמן בראד גרינברג ועוזרו דני גוט. גוט יהיה זה שיעביר את אימוני פתיחת העונה, עד אשר ישוב גרינברג מאליפות העולם בסין, שם ישמש כעוזרו של ניק נרס (מאמן טורונטו 'ראפטורס', אלופת ה'אנ.בי.איי') בנבחרת קנדה. אולם לאמיתו של דבר, לא כל הנוצץ הוא יהלום ולא ברור כמה הסגל החדש יהווה מקור לאהדה וגאווה, עבור הקהל האשדודי.

הקבוצה משחקת בליגה הבכירה בישראל החל משנת 2010 ותפתח בקרוב את עונתה העשירית ברציפות. בעונה שעברה אולם ה'קריה' היה בעל אחוז תפוסת הקהל הנמוך ביותר בליגת העל בכדורסל ומשך אליו בין 100 ל-150 אוהדים אשדודיים, שאמנם עודדו בקולי קולות, אך לליגה הבכירה זה לא נתון מרשים במיוחד. מה שגורם לתהיות רבות לגבי העובדה שאשדוד איננה עיר של כדורסל.

לא ברור על מה ולמה רשות הספורט של אשדוד מתעקשת שנה אחרי שנה, 'לשפוך' מעל ארבעה מיליון וחצי שקלים על המיזם הזה. אז נכון, ספורט מהווה תרבות וקבוצה בליגה הבכירה מצביעה על חוסן עירוני, בטח בענף פופולרי כמו בכדורסל. יחד עם זאת, ידוע לכל אוהד כדורסל בארץ, שהענף כבר מזמן איבד את אמינותו בקרב ציבור חובבי הספורט בארץ ואפילו קבוצת מכבי ת"א, שהייתה ספינת הדגל של הענף, כבר מזמן לא הקבוצה של המדינה. הסיבה לכך היא, כי ריבוי הזרים והתחלופה שלהם חדשות לבקרים, מעיבים על הזיקה של האוהד הממוצע לקבוצות הליגה.

נשאלת השאלה, מדוע אשדוד לא לוקחת את מיליוני השקלים שמושקעים בזרים, מתאזרחים ובליאור אליהו המתבגר, שהקשר שלהם לעיר מסתכם באהבתם לשער הדולר ומשקיעה בנוער, נערים וילדים? טוב לבנות את המותג מליגות נמוכות ולתת לישראלים צעירים לשחק ובכך לבנות מסורת, גם אם היא תתרחש בליגה הארצית. בספורט אין קיצורי דרך וכמה שבראד גרינברג הוא איש מקצוע מוערך ואדם חביב ולבבי, הקבוצה שלו מעניינת את הציבור האשדודי כקליפת השום.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן