ניר נחום: "התעייפתי מהכדורגל"

ניר נחום עבר הכל בקריירה. אין חולק על כשרונו הרב, אך נדמה כי משהו התפספס במרוצת השנים. הוא גדל במ.ס אשדוד, בה לא קיבל מספיק הזדמנויות ומאז החליף לא פחות מ-13 קבוצות והתקשה למצוא כזאת, שתמצה את הפוטנציאל הגדול שהיה לו. כיום הוא מתגורר בנתיבות, חי אורח חיים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בחודש ספטמבר הקרוב יחגוג ניר נחום 36. החלוץ שבצעירותו נחשב להבטחה גדולה ולמעט הבלחות בליגת העל, היא מעולם לא מומשה. הוא נולד ביבנה ובגיל שש עבר עם משפחתו לאשדוד ואת רוב חייו בילה בעיר הנמל שלנו. נחום גדל במחלקות הנוער של מ.ס אשדוד, אך נדמה כי מעולם לא קיבל את ההזדמנות לשחק עבור מועדון הבית שלו. בשנת 2001 עלה לקבוצת הבוגרים של מ.ס, אך לא מצא את מקומו ומאז יצא למסע השאלות בקבוצות ברחבי הארץ.

את מסעותיו הראשונים החל בליגה א', כאשר הושאל להפועל מרמורק, ממנה חצה את הכביש ועבר למכבי שעריים. לאחר מכן מצא את עצמו בסקציה נס ציונה ובשנת 2005 קיבל הזדמנות בליגה הלאומית במדי הפועל אשקלון, במדיה שיחק שנתיים, כאשר בשיאה של התקופה אצל השכנה הדרומית של אשדוד, העפיל לגמר גביע המדינה בשנת 2007 ואף כבש את שער היתרון לזכות קבוצתו, שלא הספיק מול הפועל ת"א, שניצחה בדו-קרב מהנקודה הלבנה. ההצלחה באשקלון לא נעלמה מהעין של מ.ס אשדוד ובסוף אותה עונה קסומה, חזר שוב לקבוצת האם שלו. במשך עונה וחצי התנדנד בין הספסל להרכב וכבש שני שערי ליגה.

בשנת 2009 הושאל נחום לקבוצת בית"ר ירושלים וזכה לסוג של תיקון, כשהיה שותף לזכייתה בגביע המדינה, כאשר נכנס כמחליף באותו גמר באיצטדיון ר"ג, נגד האלופה באותה עונה, מכבי חיפה. בתום עונה זו, שוב חזר למ.ס אשדוד ולא מצא את מקומו בהרכב. בשנת 2010 הושאל למכבי נתניה וסיפק את עונת השיא בקריירה שלו, בה זכה למקום בהרכב וכבש שבעה שערים. גם בעונה לאחר מכן שיחק בקבוצה מעיר היהלומים, הבקיע שישה שערים ועזר לה להעפיל למוקדמות הליגה האירופית.

63215618515626326

בתום שתי עונות מוצלחות במכבי נתניה, ושהסתיימה תקופת ההשאלה ממ.ס אשדוד, בחר נחום לחתום בקבוצת בני יהודה. ריב מתוקשר עם המאמן האגדי דרור קשטן, שאימן את בני יהודה דאז, גרם לנסיגה ביכולת ואי מתן הזדמנות אמיתית מצד קשטן לנחום. לאחר מכן, עבר להפועל ת"א לחצי עונה. בשנת 2013 עבר נחום הנודד להפועל ראשל"צ מהליגה הלאומית והבקיע במדיה 14 שערים במשך שתי עונות לא רעות. משם חזר לקדנציה נוספת בהפועל אשקלון, כבש שבעה שערים ועזר לה להעפיל חזרה לליגת העל.

בשלב הזה של הקריירה, סירב נחום להמשיך לשחק באשקלון בליגת העל בשל התחזקותו בדת ובעקבות זאת, לא יכול היה לשחק בשבת. התחנה הבאה הייתה בני לוד מהליגה הלאומית, במדיה לא הירבה לשחק ובשנת 2017 החליט לפרוש ממשחק הכדורגל ולהמשיך את התקרבותו ליהדות. כיום הוא נשוי עם ארבעה ילדים, עובד בחברת חשמל, מתגורר בנתיבות ולדבריו "הגיע לנחלה". בראיון פתוח ל'השבוע באשדוד', מספר נחום על תהליך ההתקרבות לדת, מסכם את חייו כשחקן כדורגל ולא מתחרט על החלטות שלקח.

מאז הקדנציה בבני לוד בעונת 2016/17, אתה לא משחק?

"ניסיתי לחזור. הייתי בעירוני שדרות חודש חודשיים ולא הצלחתי. בזמן האחרון אני מתאמן בעירוני נתיבות כדי לשמור על כושר"

פרשת סופית?

"כן. אנחנו כבר זקנים. היום אני בכיוון אחר."

מה אתה עושה היום?

"עובד בחברת חשמל ומשתדל ללמוד תורה כמה שיותר. חזרתי בתשובה לפני עשר שנים."

אני רוצה ברשותך לשאול אותך כמה שאלות על הקריירה שלך. מה רגע השיא שלך?

"איזה שאלה. גול בגמר גביע המדינה באשקלון ללא ספק."

מי השחקן הכי גדול ששיחקת איתו?

"שיחקתי האמת עם הרבה גדולים. אריק בנאדו, שמעון גרשון, ברק יצחקי, עידן טל. אתה יכול לבחור אחד מהם. כולם היו גדולים. גם אלון חזן."

מי המאמן שאימן אותך, שלמדת ממנו הכי הרבה?

"גם ראובן עטר וגם שרון מימר. מהם למדתי הכי הרבה."

עברת 13 קבוצות בקריירה לפי מה שספרתי. חושב שזה פגע לך בקריירה?

"לא. לא חושב שזה פגע. האמת שהתקדמתי מקבוצה לקבוצה. נראה לי שזה עשה לי רק טוב."

איפה הכי נהנת?

"נהנתי הכי הרבה במכבי נתניה, בית"ר ירושלים ובראשון לציון. האמת גם באשקלון. נהנתי בהרבה מקומות."

אתה חושב שקיבלת הזדמנות אמיתית במ.ס אשדוד?

"קיבלתי הזדמנות בקדנציה האחרונה שם. הייתה לי הזדמנות במשך חצי עונה."

יש משהו שאתה מתחרט עליו בקריירה שלך?

"בגדול, לא."

במבט לאחור, אתה מרגיש שמיצית את הפוטנציאל שלך?

"לא. יכולתי להגיע אני חושב אולי לאיזה קבוצה קטנה באירופה. יכולתי להגיע לשם."

מה עצר אותך?

"חושב שמה שעצר אותי, זה שהייתי שייך הרבה שנים לאשדוד. יצאתי להשאלות כל הזמן והייתי אמור לחזור כל פעם לאשדוד. זה מה שעצר אותי לדעתי."

ניסית להשתחרר?

"לא יכולתי. השתחררתי מאשדוד רק בגיל 29 כשבני יהודה קנו אותי."

מה היה בבני יהודה עם דרור קשטן?

"כלום. לא היה כלום. לא היה חיבור. זה לא מאמן של סוג שחקן כמו שלי יכול להרים אותי."

תספר לי בבקשה על התהליך של החזרה בתשובה שלך.

"האמת שהחזרה בתשובה שלי התחילה עם חן עזרא, במכבי נתניה. היינו שם חבורה של שחקנים שהתחזקנו ביחד. עשינו שיעורים ביחד, התפללנו ביחד, שבתות ביחד. משם זה התחיל."

יש סיכוי שתחזור לכדורגל בעתיד? אולי כמאמן?

"לא. לא. זהו. התעייפתי מהכדורגל. זה לגמרי מיצה את עצמו מבחינתי."

מתכנן לחזור לאשדוד בעתיד?

"לא. אני בנתיבות. טוב לי פה. אחלה עיר. עיר של תורה. אני גר בנתיבות שש שנים. נולדתי ביבנה, עד גיל שש. עברנו לגור באשדוד, שם גדלתי. נדדתי קצת לנתניה, לאשקלון והגעתי לנחלה."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן