פוענח עוקץ הכספומטים

המשטרה הגישה כתב אישום נגד שני צעירים מאשדוד בפרשת עוקץ הכספומטים. על פי הנטען השניים, בגילאי 20, גנבו לכאורה כרבע מיליון שקלים מכספומטים ברחבי הארץ. ביחד עם כתב האישום הוגשה בקשה להארכת מעצרם של השניים עד תום ההליכים. אחד הנעקצים, יחיאל: ״נעשו משיכות בכס

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כתב אישום כנגד שני צעירים תושבי אשדוד בפרשת "עוקץ הכספומטים". השבוע הצליחו חוקרי ההונאה של מחוז דרום במשטרה לחשוף את שיטת שכפול כרטיסי האשראי, באמצעותה, כך נטען בכתב האישום, גנבו לכאורה שני צעירים מאשדוד כ- 250,000 שקלים מכספומטים ברחבי הארץ.

בתום חקירה סמויה, שהחלה במרץ השנה, עצרו חוקרי ההונאה בתחילת החודש שני בחורים: גבריאל שאמליקשוילי והנרי ספיאשוילי, תושבי אשדוד, בחשד ששכפלו כרטיסי אשראי, בעת משיכת הכסף על ידי בעל הכרטיס ומשכו כ -250,000 שקלים בסך הכל. תחילתה של החקירה עם קבלת תלונה ביחידת ההונאה אודות חשד למשיכת כספים מכספומט שלא על ידי בעל הכרטיס. פעולות חקירה העלו כי מדובר ככל הנראה בדפוס החוזר על עצמו וליחידה הועברו תיקי חקירה מכל הארץ. מהחקירה עלה כי בכספומטים הותקן צ׳יפ שהעתיק את נתוני הכרטיס ומצלמה הותקנה באזור נסתר של לוח המקשים ולאחר מסחר שעות החשודים היו מגיעים, פורקים את הנתונים, צורבים אותם על גבי כרטיסים ריקים ומושכים באמצעותם כספים. בתאריך 1.7.19 נעצרו שני חשודים, בחורים בשנות ה-20 לחייהם, ובמהלך חיפוש בביתו של אחד מהם נחשפה מעבדה לזיוף כרטיסי חיוב, עשרות כרטיסי אשראי מזויפים, מוכנים לשימוש ועשרות אלפי שקלים במזומן. מעצרם של השניים הוארך מעת לעת והשבוע הוגש כאמור כתב אישום כנגד השניים ביחד עם בקשה להארכת מעצרם עד תום ההליכים.

בהודעה לעיתונות נמסר כי משטרת ישראל תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כנגד מי שמעורב במקרי הונאה, של אזרחים נורמטיביים ותביא למיצוי הדים עימם. לצד זאת ציינו במשטרה, "אנו ממליצים בעת משיכת כסף מהכספומט להקפיד להסתיר את הקוד הסודי. במידה ועולה חשד כלשהו, יש לדווח מיידית למשטרה.

Photo 30 07 2019 9 02 03

אחד הנעקצים: כ- 12,000 שקלים נמשכו מהחשבון תוך יומיים

אחד מקורבנות העוקץ הוא יחיאל, עובד רשויות המכס באשדוד: "בחודש מאי, ניסיתי למשוך כספים ברחוב שבי ציון בסביבות חצות, ומשום מה היה קשה להכניס את הכרטיס. וגם היה לידי אדם שנראה חשוד" למחרת כאשר ניסה למשוך כספים שוב, קיבל יחיאל הודעה כי חרג מן היתרה המותרת. בבדיקה מהירה מול חברת האשראי התברר כי נעשו משיכות כספומט בגובה מעל 12,000 שקלים ביומיים. "פנייה מהירה למשטרה ולבנק ולאחר כמה שבועות והכסף חזר," מספר יחיאל, "אבל נהרסה לי החופשה באילת, והרבה עצבים להוכיח לבנק שאכן הכסף נגנב".

מה אתה אומר לאנשים שמושכים כסף?

“אתם חייבים להסתיר קוד סודי עם היד ולהסתכל טוב טוב, כמו גם לבדוק עובר ושב”.

מומחה לאבטחה: כך עובדת השיטה

נועצנו על התופעה עם טל, מומחה לאבטחה האומר כי " זה כבר הפך מזמן לתופעת, יש לה אפילו כינוי לא רשמי ״העוקץ המולדובי על שם הכנופיה הראשונה שנתפסה. SKIMMING בשפה הרשמית״.

חוליות קטנות של עבריינים, בדרך-כלל של 2-3 חברים. בין החוליות קיימת חלוקת תפקידים מוגדרת. חוליה אחת שמחזיקה בציוד מיוחד מעתיקה את פרטי כרטיסי האשראי. ההעתקה נעשית בכספומטים ברחבי הארץ, בדרך-כלל במתקנים הממוקמים באזורים שקטים, עם תנועת עוברי אורח נמוכה, שמאפשר להם לבצע את ההתקנה בקלות מבלי לעורר חשד. התקנת ציוד ההעתקה כוללת הרכבת שפתיים בפאנל של מכשיר הכספומט. השפתיים הכפולות מאפשרות את העתקת הפס המגנטי. במקביל, מותקנת מצלמה זעירה על החלק העליון של מכשיר המשיכה, שתפקידה לצלם את המספר הסודי כפי שהוא מוקלד על-ידי בעלי הכרטיס. צוות אחר של הכנופיה מקבל את הכרטיסים שזויפו על-פי פעולת האיסוף של הצוות הראשון, ובעזרת הכרטיסים המזויפים מבצע את המשיכות ומרוקנים את החשבונות.

ענת ביגר השתתפה בהכנת הכתבה 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן