ספר שנוצר בהשראת הולדת הנכד: אוסף החיבוקים של סבתא כרמל

"אוסף החיבוקים של סבתא" הוא ספר הביכורים של כרמל אהרון בת 51 מאשדוד. כרמל, אשת חינוך שהפכה לפני שנה לסבתא של זיו – יהונתן, יצאה לשנת חופש והתמסרה לטיפול בנכד שלה. יצא מזה גם ספר מקסים שהיא הוציאה בהוצאה פרטית ביום הולדתו הראשון של הנכד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

יש אימהות או סבתות הנוהגות להקריא סיפור לפני השינה לילדים ויש גם אימהות, כמו כרמל אהרון שמספרות לילדים סיפורים שהן כותבות. אהרון בת 51 אשת חינוך, נשואה אם ל- 3 ילדים וסבתא לנכד, לקחה שנת חופש אשתקד וטיפלה בנכד שלה. במקביל יצא מזה ספר מקסים שיצא לאור בהוצאה אישית בדיוק ביום הולדתו הראשון של הנכד זיו – יהונתן.

הספר ״אסף החיבוקים של סבתא" הוא סיפרה הראשון של אהרון, שיצא לאור. כאמא וכעוסקת בחינוך ילדים, היא נהגה לכתוב סיפורים לילדים על כל מצב ובעיה שנוצרה.

"לסבתא שלי יש אוסף חיבוקים שאת כולם אני אוהב. היא יודעת בכל חיבוק לשמח את הלב. יש לה חיבוק מחזק וחיבוק מרגיע. יש לה חיבוק מעודד וחיבוק מפתיע. אני שואל:"איפה נמצא אוסף החיבוקים?" סבתא אומרת: "את כולם אני שומרת בתוך בפנים, ככה זה סבתות ויש כאלה המון בעולם. עם אוסף החיבוקים הן מחבקות את הנכדים כולם”.

כרמל אומרת שכולנו זקוקים לחיבוק, בעיקר הילדים. "בעבודתי עם ילדים במצבי סיכון למדתי את הסוד. גילתי את כוחם של החיבוקים. כל פעם שחיבקתי אותם ראיתי שינוי" היא אומרת. חיבוק וסיפורים הם הדרכים שלה להעצמת הילדים. הספר מספר על נכד וסבתא שלו, המטפלת בו אחרי הגן. כל יום היא מחכה בשער עם חיבוק. ויש לה חיבוק מיוחד לכל מצב, אם הנכד כועס, או מפחד, יש לה חיבוק מיוחד. וגם לנכד יש חיבוק מנחם לסבתא שמפסידה במשחק.

"אסף החיבוקים של סבתא" הוא ספר מלא חן. כתוב היטב ובאהבה. ספר שכל אחד, ילדים או מבוגרים. נכדים אימהות או סבתות ייהנה לקרוא. איורים של אינה קצב, עריכה לשונית סמדר שרת, ניקוד ניצה פלד עימוד פיקלס. הספר, אותו ניתן לרכוש אצל כרמל יצא לאור בדיוק ליום ההולדת של הנכד שלה שהוא ההשראה לכתיבת הספר.

היא ילידת הודו. בגיל שנתיים עלתה ארצה לאשדוד. נשואה לישראל ואמא לים, אופק וגל. ובגיל 50 הפכה לסבתא לזיו -יהונתן.

עטיפת הספר

היא למדה בתל אביב חינוך לגיל הרך ותנועה לגיל הרך ועבדה עם ילדים בסיכון, כ-5 שנים ניהלה מועדונית שהעשירה וטיפחה ילדים. בין היתר למדה צילום ועסקה בצילום תינוקות.”אני מחוברת לעולם של הילדים”. על הדרך להתמודד עם מצבים בחיי הילדים באמצעות סיפור היא אומרת "תמיד אהבתי לכתוב. כתבתי עם הילדים סיפורים על מצבים בחייהם. דרך הסיפור, אני מאמינה, אפשר להתמודד עם דברים ולהשיג מטרות חינוכיות״.

כאמור, כשהפכה סבתא היא לקחה פסק זמן מהעבודה והתמסרה לטיפול בנכד. בד בבד עם הטיפול בו נולד הספר כשזיו-יהונתן משמש לה להשראה. "זהו ספר אופטימי חיובי עם תובנות מעולם הילדים שכל סבתא, אמא וילדים ייהנו לקרוא".

אגב השם "אוסף החיבוקים של סבתא" התגלגל והתבשל במהלך כתיבת הספר. "היה לי אוסף של מוצצים ומפה זה התגלגל לאוסף חיבוקים" היא אומרת.

את תמשיכי לכתוב עוד ספרים?

"עם האוכל בא התיאבון. תמיד כתבתי עם הילדים שלי ועם ילדי המועדונית. בזמנו לא יכולתי להרשות לעצמי להוציא לאור ספרים, אבל עכשיו אני מתכוונת להוציא עוד סיפורים שכתבתי”.

את הספר "אסף החיבוקים של סבתא" ניתן לרכוש ב- 56 שקלים אצל כרמל אהרון. פרטים בטלפון 054-8456859.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן