נחשו מי בא לגינה?

נחש צפע ענק נלכד השבוע בחצר וילה ברובע י”ז. "הבן היה בגינה ופתאום שמע קולות של נחש”, מספר אבי דנן שבחצרו התגלה נחש גדול. "אני מציע לכולם לגלות ערנות ולנקוט בזהירות". נחש צפע גם נלכד ברחוב יהודית בגן יבנה: "פתאום החתולה שבחצר התחילה להשתולל ומאחורי השיח הי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השנה, בעקבות החורף הגשום, ישנה פעילות רבה של נחשים. נחש צפע גדול נלכד בחצר ביתו של אבי דנן ברובע י”ז. "זה קרה ביום רביעי שעבר 24.7.19 בערך בשעה 22:00 בלילה. שעה לפני המקרה, שטפתי את הגינה ולא נתקלתי בשום דבר מיוחד. יצאתי לחברים. ואז כעבור שעה יצא הבן שלי, בן 14 לגינה סידר את הציוד שלו. לפתע הוא שמע רעש וקולות של נחשים. הוא מיהר וסגר את הדלת שלא ייכנס הביתה. יש לנו 2 חתולים וכלבה שהיו בבית, והכלבה הבינה מהר מאוד שמשהו קורה והחלה לנבוח״.

אבי שהגיע חזרה הביתה, יצר קשר עם המוקד העירוני. “הם הנחו אותנו שצריך לשמור על קשר עין עם הנחש מרחוק, והבטיחו שיזרזו את הגעת הלוכד. ואכן תוך רבע שעה הוא הגיע ומיד הבין שלא מדובר בנחש רגיל, שפה ושם מוצאים בשכונה הסמוכה לחולות, אלא בנחש גדול. ואכן הוא לכד נחש ממש גדול. אני מניח שהוא שחרר אותו בחזרה כמתחייב. אני חייב לציין את קור הרוח והתושייה של הבן שלי, שלאחר 4 שנים שהתנדב בחנות חיות, הבין מהר מאוד מה קורה והתנהג כמו שצריך. אין ספק שנמנע אסון”, הוא אומר ומזהיר את הציבור "תנהגו בזהירות. לא לשלוח ידיים למקומות מוסתרים, לא לנסות להזיז אדנית לבד, ולהזעיק עזרה" הוא אומר.

המפגש הזה עם נחש בגינה בבית מוכר גם לריטה סורפין בגן יבנה. לפני מספר שבועות היא הבחינה בהתנהגות מוזרה של חתולה שהייתה בחצר הבית שלה ברחוב יהודית. "זו חתולה שנמצאת בגינה על בסיס קבוע, ואני ראיתי שהיא התנהגה בצורה משונה והחלה להשמיע קולות לכיוון השיח. התקרבתי ואכן שמעתי את הקול של הנחש" היא מספרת, "ישר הזהרתי את השכנים שיש להם ילדים קטנים, ובמקביל פניתי למוקד העירוני וביקשתי שיבואו, אבל הם אמרו שמדובר בחצר בית פרטי ולא בעיה שלהם". לוכד נחשים הוזעק לוילה והגיע תוך דקות ספורות ולכד נחש צפע גדול. "זה היה מפחיד. הלוכד אמר שהשנה בעקבות החורף והגשמים יש ריבוי של נחשים וצריך להיזהר. רחוב יהודית נמצא סמוך לשדות והנחשים מגיעים ממנו לשכונה בה יש ילדים " מדוע המועצה לא עושה משהו?. יש פה המון ילדים קטנים" שואלת ריטה.

ממועצת גן יבנה נמסר בתגובה : "כמידי שנה בימי הקיץ החמים אנו עדים לריבוי מפגשים עם נחשים בכל רחבי ישראל. נחשים מוגדרים כ׳חיות בר' מכוח החוק להגנת חיות הבר משנת 1955. אסור לאף אחד, לרבות למועצה, לנקוט שום פעולה שתפגע בהם באזור מחייתם. כשנחשים חודרים לאזור מגורים או לאזור מאוכלס, הטיפול חייב להיות על ידי בעל הנכס או המחזיק בו. המתת הנחש בכל צורה שהיא מהווה עבירה על החוק. עם זאת, במטרה להקל על תושבי גן יבנה, ולהגדיל את סל השירותים הניתן להם, יזם ראש המועצה תהליך להכשרת פקחי המועצה ללכידת נחשים ושחרורם בטבע" .

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן