המדריך לחבילות גלישה ונפח שימוש בנייד

המכשירים הסלולריים שלנו כבר מזמן לא מיועדים רק לשיחות. הטלפונים הניידים, מאז שיצא האייפון הראשן של אפל לשוק, הפכו לעולם תוכן בפני עצמו, ולכלי שבלי אינטרנט סלולרי כמעט חסר בו משהו.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בתחילה היו אלו שיחות ואס אם אסים, לאחר מכן החלו להופיע עוד ועוד אפליקציות, אותן ניתן להוריד בפליי סטור של גוגל או בחנות האפליקציות של אפל. האפליקציות לטלפונים החכמים הפכו להיות כה מתוחכמות, עד שהן משמשות לכל דבר כמעט: לעסקים, לבידור, לניווט במכונית, לקשרים חברתיים ואפילו לדייטינג.

חשוב לדעת כי בעולם הסמארטפונים נפוצות שתי מערכות הפעלה בעולם – אנדרואיד של גוגל, שיצרניות טלפונים רבות משתמשות בה, וIOS של אפל – שנמצאת בשימוש באייפונים של החברה. לכל מערכת הפעלה שכזו יש יתרונות וחסרונות משלה, ורבים בוחרים "צד" לפי העדפה אישית כלשהי. מערכת ההפעלה של אפל נחשבת "סגורה" יותר. כלומר, קשה יותר לעשות בה שינויים. ואילו האנדרואיד נחשבת "פתוחה" ומודולרית יותר.

בין אם אתם משתמשים של סלקום חבילות גלישה או של כל חברה אחרת, כדאי שתדעו על מה בדיוק אתם משלמים ומהם הצרכים שלכם.

חשיבות האינטרנט הסלולרי עבורנו

מכיוון שהאינטרנט הוא כלי כה חשוב בתפעולן של האפליקציות – מי מאתנו לא נתקל בסיטואציה שהוא פשוט חייב את הווייז – הפכה סוגיית רוחב הפס לסוגיה משמעותית ביותר.

בשוק קיימות חבילות גלישה רבות ומגוונות. ישנם מסלולים של סלקום חבילות גלישה שבהן מוצעים נפחי גלישה שונים. לרוב מדובר ב30 ג'יגה בייט לחודש לפחות. ישנן חבילות של 50 ג'יגהבייט ושל 100 ג'יגהבייט גם כן.

ישנם מסלולים דומים גם של פלאפון חבילות גלישה. בפלאפון מוצעות מהירויות דומות – המסלולים הנפוצים של פלאפון חבילות ללקוחות חדשים הן של 50 ג'יגהבייט ושל 100 ג'יגהבייט.

חברות אחרות בשוק הסלולר מציעים נפחי גלישה דומים, וגם המחירים בסופו של דבר דומים בין החברות. המחירים שסלקום חבילות גלישה מציעה דומים מאוד לפלאפון חבילות גלישה סלולרית.

כמה נפח גלישה אנחנו באמת צריכים

אנשים רבים עושים שימוש יום יומי רב באינטרנט הסלולרי, אך למעשה יתקשו להעריך כמה נפח גלישה הם באמת צורכים ביום, שבוע או חודש.

לכן נשמח להסביר קצת על סוגים שונים של צריכה. סוגים שונים של קבצים ופורמטים צורכים רוחב פס באופן שונה. טקסט, למשל, הוא זולל משאבים קטן ביותר. על מנת לצרוך מגה אחד של שימוש, פחות או יותר, תצטרכו לשלוח 50 מיילים מלאים בטקסט. מגה אחד הוא אלפית ג'יגה. כלומר – על מנת לצרוך ג'יגהבייט אחד שלם של טקסט – תצטרכו לשלוח 50,000 מיילים טקסטואליים בחודש.

קבצי מדיה, לעומת זאת, צורכים הרבה יותר רוחב פס. תחת מטריית המושג מדיה נכנסים קבצי תמונה, שמע ווידאו. לעומת 50 המיילים הטקסטואליים – בין שתיים לשלוש תמונות ייקחו בדרך כלל מגה אחד של צריכה.

קבצי ווידאו הם צרכנים זללנים עוד יותר. שעה של צפייה בווידאו בטלפון הנייד תהיה שווה פחות או יותר לצריכה של 250 מגה בממוצע. לעומת זאת, שעה של ניווט במכונית בעזרת אפליקציית ניווט תצרוך רק שלושה מגהבייט של אינטרנט סלולרי.

כך ניתן להעריך כמה נפח באמת כל משתמש צריך בין אם הוא מנוי של סלקום חבילות אינטרנט, פלאפון חבילות גלישה או כל חברה אחרת. לכן, כאשר אתם מחליטים על החבילה שאתם בוחרים לרכוש, כדאי לנסות ולהעריך כמה באמת אתם משתמשים בכל אחד מסוגי הקבצים. האם אתם צרכנים גדולים של יוטיוב ומוסיקה? במידה וכן, וודאי תרצו נפח גלישה גדול יותר. האם אתם משתמשים בעיקר במיילים וקצת במצלמה? חבילה מצומצמת יותר תספיק בהחלט.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן