אשדוד היא העיר המובילה בישראל בבירור יהדות

העיר אשדוד מובילה במספר הבקשות לאישור יהדות שהוגשו לאגף "שורשים" של ארגון רבני צהר במחצית הראשונה של 2019. אחריה בדירוג: חיפה, ראשון לציון וירושלים

גרגורי חוטין ואלנה גוסב - עברו את תהליך בירור יהדות בצהר. צילום: מתוך הפייסבוק האישי של גרגורי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

העיר אשדוד מובילה במספר הבקשות לאישור יהדות שהוגשו לאגף "שורשים" של ארגון רבני צהר במחצית הראשונה של 2019. אחריה בדירוג: חיפה, ראשון לציון וירושלים. עד היום, כמעט עשור, טיפלה שורשים בלמעלה מ-15,000 תיקים של בירור יהדות שהסתיימו בחופה כדת משה וישראל. מנכ"ל "שורשים", אורי שכטר: "המרכז מסייע ללא עלות כספית לכל מי שמנסה לאתר מסמכים להוכחת יהדותו. אנו כאן בשבילכם"

העיר אשדוד מובילה במספר התושבים, יוצאי בריה"מ לשעבר, שפנו למרכז לבירור יהדות, אגף "שורשים" של ארגון רבני צהר, במטרה להוכיח את יהדותם לצורך נישואין. הארגון סייע בעדם והשיג את המסמכים הנדרשים עבור 194 תושבי אשדוד. בתקופה המקבילה אשתקד, הוגשו באשדוד 138 בקשות לאישור יהדות.

גרגורי חוטין ואלנה גוסב, בני זוג מאשדוד חולקים את החוויה שהקלה על התהליך הביורוקרטי ומעידים על חוויה המתקנת שעברו באגף שורשים.

 

כך עולה מנתונים של אגף "שורשים" ומתייחס למחצית הראשונה של 2019, במהלכה הוגשו 1515 פניות לבירור יהדות מכל רחבי הארץ (לעומת 1442 פניות בתקופה המקבילה אשתקד).

עוד עולה מהנתונים כי העיר חיפה מדורגת במקום השני בטבלה עם 179 בקשות לבירור יהדות (לעומת 124 בתקופה זו אשתקד), ראשון לציון במקום השלישי עם 174 בקשות (לעומת 97 בלבד) וירושלים במקום הרביעי עם 159 בקשות (לעומת 413 בתקופה המקבילה אשתקד). אחריהן ברשימה לוד, באר שבע, אשקלון, נצרת עילית, תל אביב וקרית גת.

מנכ"ל אגף "שורשים", אורי שכטר, התייחס לנתונים ואמר: "אגף 'שורשים' מסייע ללא עלות כספית לכל מי שמנסה לאתר מסמכים להוכחת יהדותו. העבודה מתבצעת תחילה מול חוקר כאן בארץ וממשיכה בבירור בארץ המוצא מול נציגינו ואנשים אמינים שמסייעים לזוג להינשא כיהודים. אנו כאן בשבילכם".

לפי פילוח גיאוגרפי, של בקשות לאישור יהדות שהגיעו מערים בדרום הארץ, עולה כי אשדוד מובילה גם כן: 194 בקשות, אחריה באר שבע עם 81 בקשות, אשקלון עם 74 בקשות וקרית גת עם 28 בקשות לאישור יהדות.

מהנתונים עולה עוד כי מאז שהאגף הוקם, לפני תשע וחצי שנים, אושרו 15,667 בקשות ובסופו של דבר הוכרזו כ"תיק סגור", כלומר הסתיימו בטקס נישואין יהודי.

אגף "שורשים" מסייע לעולים מבריה"מ לשעבר וארצות דרום אמריקה להוכיח את יהדותם בסיוע נציגים אשר נמצאים שם. לשם כך, למרכז יש קשרים מסועפים בארצות המוצא מהם הגיעו.  אגף "שורשים" נתמך על ידי משרד ראש הממשלה, מתון הבנה שהשתלבותם המוצלחת של יוצאי בריה"מ לשעבר בחברה הישראלית עובר דרך הסדרת יהדותם. תהליך זה, של בירור היהדות, מתבצע לגבי כל אדם הרוצה להינשא, כאשר בעוד לילידי הארץ העניין קל וזריז יותר מאחר ורישומים ומסמכים להוכחת יהדותם זמינים וקיימים במאגרי משרד הפנים למשל.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן