בן שמעון מוסיף המון

שחקן ומאמן העבר מירו בן שמעון פתח לאחרונה אקדמיה למצוינות בכדורגל לילדים, במסגרתה, יתרום מנסיונו ומהידע העשיר שלו. זמן טוב לשמוע את דעתו על התפתחות הכדורגל בעיר. בן שמעון: "רואה את מ.ס מתמודדת על מקומות 5-8 העונה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מירו בן שמעון הינו דמות מוכרת בנוף הכדורגל האשדודי. הן כשחקן והן כמאמן. כיום הוא פותח בית ספר למצוינות לילדים בגילאי 5-9 ולבטח יעניק יסודות רבים של כדורגל, אשר מגיעים מנסיונו העשיר בעולם הכדורגל באשדוד בפרט ובארץ בכלל. כשחקן גדל מירו בהפועל אשדוד ואת מרבית הקריירה שלו בילה בקבוצת מכבי יבנה (13 עונות). לפני הפרישה הספיק לשחק גם במכבי עירוני אשדוד בתחילת שנות התשעים.

את קריירת האימון שלו החל בקבוצת הנוער של עירוני אשדוד ועזר לה להעפיל לליגה הבכירה. משם עבר בן שמעון לקבוצה הבוגרת של מ.ס אשדוד, כאשר החליף את ניסים בכר והצליח להשאיר אותה בליגה בצורה 'הירואית' בשנת 2001. לאחר מכן עבר להפועל כפ"ס ולעירוני ראשון לציון. משם, עבר לאמן בהפועל אשקלון, איתה העפיל לגמר גביע המדינה בעונת 2006/7. עונה אחר כך, עבר לקבוצת האוהדים החדשה הפועל קטמון ואימן שם כעונה וחצי. בהמשך, עבר לאמן את מחלקת הנוער של מ.ס אשדוד למשך כשנה וקבוצתו האחרונה כמאמן הייתה הכח ר"ג בשנת 2014.

בראיון מיוחד ל'השבוע באשדוד' מספר בן שמעון על היוזמה החדשה שלו, מסכם קריירה עשירה ומסביר על מפת הכדורגל בעיר מנקודת מבטו המקצועית.

ספר בבקשה על האקדמיה למצוינות שפתחת.

"זה הולך להיות חוג לכדורגל. לגילאי 5-7 ו-7-9, שלא קשור לאף מועדון. בגדול, אני מתכוון להכין את הילדים האלה בצורה שונה ואחרת, דרך הפילוסופיה שבה אני מאמין ולאחר מכן, שילכו לאן שהם רוצים, שיבחרו איזה מועדון שהם רוצים. איך שנוח להם."

מה הוביל אותך לזה?

"מכין את הפנסיה שלי… כמעט ארבע שנים שאני לא מתעסק בתחום שאני כל כך אוהב. אמנם לא התגעגעתי, אך בתקופה האחרונה חזר ה'ג'וק' כמו שאומרים. והחלטתי להתעסק דווקא בילדים, לתת מהניסיון הרב שצברתי במשך השנים, עם הידע הרב שיש לי ורציתי לתרום. חושב שאני יכול מאוד לעזור לצעירים ולילדים. אני בשמחה עושה את זה. ברמה האידיאולוגית יותר."

כמה נרשמים יש כרגע ואיפה החוג יתקיים?

"המספרים כרגע בכספת… (צוחק). אל תדאג, הכל בסדר ברוך ה', זה עובד כמו שצריך. זה יתקיים פעם אחת במגרש סינטטי ופעם אחת בעולם. פעמיים בשבוע."

נעבור לשאלות כלליות על ענף הכדורגל בעיר. מה התחזית שלך לעונה הקרובה לגבי מ.ס אשדוד?

"קודם כל, מ.ס נבנית בצורה מאוד חכמה ומאוד מאוזנת. להערכתי, אם אני קצת יקצין ויגזים, רואה אותם מתמודדים על מקומות 5-8. הם יהיו הכבשה השחורה של הליגה. להערכתי הם הכינו קבוצה טובה מאוד והגיע הזמן."

מה לגבי ליגה א' דרום? אדומים ועירוני אשדוד?

"לא בהכרח תקציב גדולה בונה קבוצה אלופה. נכון שזאת המתכונת, אבל ראיתי אדומים אשדוד עשו רכש מאסיבי ומדויק. מנגד, עירוני לא עם תקציב גדול, עשו רכש צנוע. להפועל אשדוד יש מאמן טוב שאני מכיר, מנוסה מאוד. בעירוני יש מאמן שהוא מבין טוב בליגות האלה. חושב שהקהל ישפיע מאוד על שתי הקבוצות האלה. מעריך ששתיהן יתמודדו בפלייאוף העליון."

מבחינה אישית, גדלת בהפועל, שיחקת בעירוני ואימנת במ.ס. עם מי אתה הכי מזוהה?

"עם מכבי יבנה. שיחקתי שם 13 עונות. עונה אחת בהפועל אשדוד וחצי בעירוני. את מרבית הקריירה שלי שיחקתי במכבי יבנה. אז אני יותר מזוהה עם מכבי יבנה. אני אוהד אדום בנשמה. מילדות אני אוהד הפועל, אבל הבית שלי זה מכבי יבנה."

מה רגע השיא שלך בקריירה כשחקן וכמאמן?

"כשחקן, אני זכיתי פעמיים בכדורגלן העונה באזור הדרום. פעם במכבי יבנה ופעם בהפועל אשדוד. זכיתי בשנת 1986 בגביע הטוטו עם מכבי יבנה, ניצחנו את בית"ר ירושלים באיצטדיון ר"ג בתוצאה 2-1. כמאמן, הגעתי לגמר גביע המדינה עם הפועל אשקלון בשנת 2007, הפסדנו להפועל ת"א בפנדלים."

האם יש מקום לשש קבוצות באשדוד?

"להערכתי, יש מקום גם לשמונה. ההיפך, אני חושב ככל שיהיו קבוצות וככל שיהיו בתי ספר וככל שיהיו מועדונים, ככה התחרות תגדל ומי שיהנה מזה זה השחקנים והצעירים וההורים. ככל שתהיה יותר תחרות, אנשים יותר ישקיעו ויותר יתמידו ויהיה אכפת להם יותר ממה שנותנים לצעירים."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן