נפטר דני קלנג מוותיקי אשדוד

דני קלנג (83) מוותיקי אשדוד ובעליה של חנות החשמל הוותיקה “סוכנויות דרום" נפטר והובא למנוחות בבית העלמין בעיר. דניאל הוא אחיו של אריה ז"ל ממ"ק ראש העיר לשעבר והשניים ממקימי העיר אשדוד. יהיה זכרו ברוך

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דני קלנג, מוותיקי אשדוד ומבוניה הלך השבוע לעולמו. דניאל היה אחיו הצעיר של אריה קלנג ז"ל שהיה בעבר ממלא מקום ראש העיר. דני מוכר כמי שהקים את סוכנות הגז ואת החנות למוצרי חשמל "סוכנויות דרום" הוותיקה, בה עבד עד כחצי שנה לפני מותו. "אבא היה איש נתינה ואיש משפחה. בעל , אבא וסבא טוב" מספר בנו בועז קלנג שעבד איתו בעסק כשלושים שנה.

דני נולד בסמוז'ה בפולין. כשהיה כבן 4 נכנסו הגרמנים לעיר. האם עמליה נמלטה ביחד עם שלושת ילדיה, אריה, דניאל ושרה ליערות פולין הקפואים. בסוף המלחמה עלו האחים לישראל. "אבא מעולם לא דיבר על מה שעבר עליו ועל המשפחה בשואה. רק כשהבנות שלי עשו עבודת שורשים הוא סיפר ופתח את הלב הסגור" אומר בועז. לאחר המלחמה הם עלו לישראל. "אבא למד בבית הספר החקלאי 'מקווה ישראל', סיפר איך נהג על טרקטור והתגייס לצבא ולחם במלחמות ישראל".

לפני 61 נשא לאישה את ציפורה ונולדו להם 2 ילדים אביטל ובועז. לאשדוד הם הגיעו בתחילת שנות ה-60. "אשדוד הייתה רק חולות ולאט ובציפורניים הם פיתחו את משק האנרגיה. אבא הקים את סופר גז משק אנרגיה ואת החנות 'סוכנויות דרום' . הוא עבד איתי בחנות עד לפני כחצי שנה. היה ערני נמרץ ותיפקד. עבדנו יחד 30 שנה הוא היה איש עבודה, איש מקצוע ושימש לי מורה דרך ומחנך".

לפני כחצי שנה עברה הבת למודיעין. והוריה ציפורה ודני עברו לדיור מוגן במודיעין בסמוך אליה. לדברי בנו, המעבר לא היה פשוט לאביו. "בהלוויה הרב שיינין, הרב לאופר וצבי צילקר כשספדו לו אמרו את אותו הדבר שתלשו אותו מהמקום שלו, תלשו מהחממה שלו מאנשים שחיכו אותו מאדמת אשדוד שאותה טיפוח באהבה רבה כל החיים שלו".

בשבת שעברה נפטר דני והוא בן 83. רבים מאוהביו ליוו אותו למחרת בדרכו האחרונה, הרב מרדכי לאופר שהכיר את האחים קלנג סיפר שדניאל סייע בהקמת בית הכנסת "ברכת עמליה" על שם אמם. הוא סיפר שדניאל החל לפני 20 שנה להשתתף בשיעורי תורה שלו ולא החסיר שיעור. "דני היה יהודי חכם, ישר דרך, חבר אמיתי, איש משפחה מיוחד ואיש חסד בגופו ובממונו". רבים ציינו כי דניאל היה איש עם לב גדול ורחום, שהירבה לעזור ולתת בסתר "אבא, תרם המון למשפחות נזקקות כל מי שנזקק" אומר בועז.

אבי שעבד עם דני בעסק מספר כי היה איש עסקים מהדור הישן, איש של כבוד שכיבד את כולם. "הוא היה מסור לכל העובדים בעסק. הוא נהג לתת להם תנאים סוציאליים של ההסתדרות למרות שהעסק היה פרטי ולא היה מקובל באותם ימים. הוא תמיד שילם בזמן ודאג לעובדים עד הסוף".

דני השאיר אישה, ציפורה, שני ילדים ו- 6 נכדים. יהי זכרו ברוך!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן