תחקיר: מחדל הרישום לכיתות א' בבתי הספר באשדוד

נטלי, אם חד הורית מרובע ד' שביקשה  לרשום את בנה לבית הספר מול ביתה סורבה. עקשנותה  לרדת לחקר האמת העלתה לא פחות ממחדל ברישומים לילדי כיתות א'. מתחקיר אשדוד 10 עולה כי מתברר כי ברובע הצפוף מע"ר דרום אין כניראה מספיק גני ילדים שהעירייה שולחת לרובע

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כל מה שרצתה נטלי מאשדוד זה לרשום את שהם, בנה הקטן לבית הספר 'ארזים' הסמוך לביתה ברובע ד'. זאת בשל היותה אם חד הורית שעובדת וגם המרחק מהקצר מביתה. היא אפילו התכוננה ליום המיוחל. בשעה 09:20 רשמה את בנה… ונדהמה לראות כי אין כבר מקומות בכיתה א' בבית ספר זה, ושהם הקטן יהיה חייב לחצות לפחות חמישה מעברי חצייה וללכת לא פחות מ-25 דקות ממקום המגורים כדי להגיע לבית ספר 'רעים' הרחוק מביתה. גם ערעורה של נטלי נדחה, וגם פנייתה לחברת המועצה הממונה לא סייע בעדה והיא נותרה אובדת עצות. גם הפניות למנהל מחלקת החינוך לא עזרו. "לא אהמר על בטחונו ובטיחותו של בני כל יום מחדש", סיפרה נטלי לאשדוד 10ו בדמעות, "העירייה מוכנה לסכן את הילד שלי כל יום בחציית כבישים מסוכנים, כי אין לי פרוטקציות"

FW שוהם כהן ת.ז 222144966 שיבוץ לבית ספר ארזים mike.waizmangmail.com Gmail Google Chrome 2019 07 22 18.36.45

מכתב הסירוב לערעור.

 

נטלי החליטה לא לוותר לאחר שהיא שעה כי לכיתה א' בבית הספר נרשמו ילדים ממקומות אחרים. היא התעקשה לחקר האמת והשיגה בדרך חוןקית את הרשימות של ילדי הכיתה ואת מקום מגוריהם. "גיליתי" היא מספרת. "שמתוך סך תלמידי כיתות א' בבית ספר ארזים לא פחות מ-23 תלמידי כיתות א' הם תושבים של רבעים שכלל לא קרבים לבית הספר, דוגמת המע"ר והמרינה. בין אם מדובר במחסור חמור בכיתות, או העדפה לתלמידי חוץ מדובר בלא פחות ממחדל, ולא ייתכן שלכל ה-21 תלמידים יימצאו תירוצים וסיבות טובות לתיעדוף שלהם". 

העובדה שלבית הספר ארזיפ נרשמו ילדים ממע"ר דרום מלה שאלה מעניינת. לא מעט ביקורת הייתה על אישור אלפי היחידות על השטח הקטן ואחת הטענות הייתה כי לא הקצו מספיק מקומות למוסדות חינוך. בתי ספר וגנים. כעת מתברר לאור רישום ילדים ממע"ר דרום בבתי ספר ברובע ד' שאכן הביקורת הייתה נכונה. האם בעירייה לא בנו מספיק מוסדות חינוך? רק דירות מגורים הייתה המטרה? נזכיר: על שטח המע"ר שהיה אמור תחילה לבינהות 1600 יחידות דיור, אושרו בלחץ העירייה וגורמי נדל"ן למעלה מ4 אלף ידחיות דיור. 

 

WhatsApp Image 2019 07 19 at 11.52.15 AM

הפירוט והחלוקה מחלקת השקיפות בעירייה.

בתחילת השנה מחלקת הרישום בעירייה התפארה ברישום מהיר ויעיל באמצעות האתר והציגה נתונים מרשימים (למעט רובע טו' ששם כל הקודם זכה)

7/1– כיתות א' – 1,682 תלמידים נרשמו באמצעות אתר האינטרנט ו-46 תלמידים בלבד במרכז הרישום. סה"כ נרשמו: 1,728 תלמידים, המהווים 69% מכלל המועמדים.

8/1 – כיתות א' – 69 תלמידים נרשמו באמצעות האינטרנט

סה"כ רשומים נכון להיום בשעה 12:30:

כיתות א' – 1,797 תלמידים המהווים 72% מכלל המועמדים.

נשאלות השאלות:

מה היו הקריטריונים לקבלת התלמידים לארזים?

האם מגורים הם לא אחד הקריטריונים העיקריים לקליטה לכיתה א'?

האם הצפיפות בבנייה ברבעים ט"ו וט"ז אכן גרמה להעדר כיתות לימוד וילדים נשלחים לרבעים אחרים ובתי ספר מרוחקים?

כיצד ילד שמתגורר באזור הבית ספר לא מתקבל אליו, ותלמידים מאזורים אחרים כן, גם בערעור השיבוץ?

חבר המועצה ויו"ר הקואליציה עו"ד אלי לחמני הפנה פנייה רשמית למשנה למנכ"ל גברת דינה בר אולפן בסוגיה. "לא סביר ומקומם, התיעדוף הזה מוזר בעיני", אמר לכתבנו לחמני, "בפנייה שלי לגב' בר אולפן ומר מימון ציינתי כי לא ייתכן כי לד הגר בסמיכות יאלץ לכתת רגליו 25 דקות להגיע לביהס." ציין חבר המועצה.  "בכוונתי לפנות ולבקש פירוט על כול ילד שלא גר בסמוך לביהס".

 

 

לחמני אלי

88 WhatsApp Google Chrome 2019 07 22 19.05.454

 

להלן תגובת מחלקת רישום:

אכן, המשפחה רשמה את הילד לכתה א' לבית ספר רעים והגישה בקשת העברה לבי"ס ארזים.

בוועדת העברות אושרו כמקובל ועל פי נוהל שיבוץ, בקשות העברה בגין איחודי אחים (מרחבי העיר ובכללם מהמרינה ומע"ר). כך נהגנו בכל בתי הספר בעיר.

בקשת המשפחה, כמו גם 14 בקשות העברה נוספות, נדחתה מפאת חוסר מקום, מתוכם 9 ילדי הרובע.

באשר לטענת המרחק: המשפחה מתגוררת ברוגוזין 57, מרחק של 8 דק' מבי"ס ארזים ו-9 דק' מבי"ס רעים. עניין הצמתים או מעברי החצייה לא נבדקו על ידינו בשום שלב, במיוחד לא עבור ילד בן 7 שאינו אמור ואינו יכול לחצות אותם לבד, על פי חוק.

המשפחה הגישה ערר למשרד החינוך, ואנו ממתינים להחלטת המשרד בנדון .

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן