"היער הקסום" של גילי: מגייסת כסף להוצאת ספר לילדים

גילי דרובר (39) עלתה לאשדוד ממולדובה בגיל 10, היישר לרובע ג' שם ספגה את החום הישראלי אשדודי. את עולמה הילדותי והמתבגר היא עיצבה לא מעט באמצעות עיסוקה המדהים בעיצוב מפלסטלינה והפכה ליוצרת מוכשרת והעבירה את זה גם לילדיה שהתמכרו לפיסול מפלסטלינה. בימים אלה ה

צילום: דימה רבליס
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

גילי דרובר בת 39, גננת מוסמכת באשדוד, בעלת תואר ראשון במדעי החברה מאוניברסיטה פתוחה, יוצרת ומדריכה סדנאות פיסול וציור בפלסטלינה לגופים פרטיים, בתי ספר וספריות ברחבי הארץ תמיד חלמה על ספר משלה.

אז איך מגיעים לכל זה? מאיפה זה התחיל?

"בגיל 10, כשעליתי לארץ ממולדובה היישר לקיץ השרבי באזור ג' באשדוד, למדתי בבית ספר "מגינים". חוויה בלתי נשכחת מהעיר זה השכנים מבשרי הפנים בקומה 3, ממוצא מרוקאי שאירחו אותנו בשבתות וחגים. אפילו שלא ידענו מילה חוץ מ"שלום" ו"כמה עולה". כשהייתי סטודנטית חיפשתי דרך לשחק עם ילדיי, להרחיקם ממסכים ולפתח את החשיבה היצירתית. עם הזמן התפתחה אצלנו מסורת בימי שבת בבוקר. נהגנו לפסל כל המשפחה דמויות מפלסטלינה. בהתחלה אלה היו דמויות בודדות אך במהרה נוצר סיפור שלם והדמויות קיבלו חיים משל עצמם. פתאום יש להם יום הולדת, או שצריך לפסל להם מיטה חדשה מפלסטלינה, הארנב נפצע וצריך תחבושת וכו’”.

ממש לעסוק בעולמות שלמים?

"אכן, התחלנו לפסל עולמות שלמים על מצע של קרטון פיצה, ועם שיפור המיומנות הילדים הפכו מצרכנים פאסיביים של צעצועים בחנויות ליוצרים ויזמים. היינו נכנסים לחנות והילדים היו אומרים לי "למה לקנות את הענק היקר הזה? אנחנו נפסל אותו לבד. לאט לאט השתדרגנו וחשבנו על דרכים חסכוניות וירוקות על מנת ליצור את עולם הפלסטלינה שלנו. התחלנו להשתמש בבקבוקי פלסטיק, קופסאות שימורים, קפסולות לקפה – כל גרוטאה מציתה לי ולילדיי את הדמיון. השכנות ראו את התמונות בפייסבוק וביקשו להצטרף לשבתות שלנו”.

ואיך הופך תחביב למשהו יותר עמוק ומקצועי?

"בזה שהתחלתי לקיים חוג, סדנאות פרטיות ואחר כך גם בספריות, בבתי ספר ועמותות. לימים, כשכבר התחלתי לעבוד כגננת זיהיתי שיש כאן אוצר. הפעילות הזאת טומנת בחובה המון ערכים: פיתוח מוטוריקה עדינה, דמיון ויצירתיות, משחק סוציודרמטי , פעילות שקטה רחוקה ממסכים , עונג חושי, גמישות מחשבתית , מיחזור”.

ובעצם כך נולד הרעיון לספר שלך "היער הקסום". מה יש בספר?

"הספר מלמד שלב אחר שלב איך לפסל מפלסטלינה את היער הקסום ודמויותיו: מכשפה, שדונים , גמדים, חדי קרן, עצים מדברים, את השביל ואת הבתים שלהם ועוד. הודות לניסיון שצברתי במשך השנים בהנחיית סדנאות פיסול לילדים אני מלמדת טכניקות פיסול פשוטות ובדוקות שבעזרתן ניתן לפסל דברים מרהיבים הנראים מסובכים בתחילה".

 לפסל את היער הקסום Google Chrome 2019 07

משנית לפסל את היער הקסום Google Chrome 2019 07 1

ולספר יש מסרים חינוכיים, הוא לא עוד ספר יצירה…

"נכון. היה חשוב לי שהספר יכלול גם הכלה וקבלת השונה – יש בספר דמויות של גמדים עם צרכים מיוחדים. חשוב מאוד בעיני כבר מגיל צעיר לחנך להכלה וקבלת השונה חשוב שכל ילד וילדה ימצאו את הייצוג שלהם בספר, ילדים ג'ינג'ים, עם משקפיים, מגוון גווני עור. חשוב לי שיהיה מיחזור ושימוש חוזר – לצורך פיסול היער השתמשתי בחפצים בשימוש חוזר: בקבוקים, קופסאות שימורים, קפסולות קפה ועוד , כך מתרגלים למחזר , להתבונן על הסביבה בעיניים יצירתיות ו"ירוקות" ומבזבזים פחות פלסטלינה. לגבי שוויון מגדרי. הדימויים בספרי ילדים מעבירים מסר וחשוב שהמסר יהיה שוויוני ותואם לתקופה, לכן, בספר שלי השדוניות חזקות וחכמות שלא מחכות לנסיך והגמד מאוד אוהב להסתובב עם הגמדון במנשא".

ולמי מיועד הספר?

"ספר ההדרכה "היער הקסום" שעתיד לצאת אמור ללמד את הילדים ליצור מחדש מחומרים הנמצאים ללא שימוש בכל בית ובכך יחנך לשמירה על כדור הארץ. בנוסף, ייפתח את המוטוריקה העדינה והגמישות המחשבתית, יאתגר סטריאוטיפים מגדריים וישלב דמויות עם צרכים מיוחדים. לא תמצאו כאן נסיכה שמחכה לאביר. הספר מותאם לעבודה עצמאית של ילדים וילדות מגיל 6, או כמשחק משפחתי. והוא כמובן מנוקד ומכיל הדרכה ויזואלית צעד אחר צעד".

אוקיי אז יש לנו ספר, אבל למה גיוס המונים דווקא?

"למה גיוס המונים? הספר שלי הוא ספר הדרכה לילדים וילדות שמלמד איך לפסל מפלסטלינה יער קסום ודייריו: שדונים, מכשפות, עצים לוחשים וכו'. בעזרת הדסטארט אפשר לבדוק האם לעולם יש צורך במוצר כזה עוד לפני שרצים להדפיס, להגיע למעגלי חשיפה רחוקים ולהרגיש האם אכן יש דופק לספר".

(צילומים: דימה רבליס וליאורה זייתון)

 

קישור להצטרפות למיזם גיוס ההמונים: https://headstart.co.il/project/51964

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן