במקום דרוך: אחוז הזכאים באשדוד רושם ירידה קלה

מערכת החינוך באשדוד דורכת במקום וזאת לאור נתוני משרד החינוך בנוגע לנתוני הזכאות לבגרות. התמונה החינוכית לשנת תשע"ח חושפת כי אשדוד ממוקמת שוב במקום נמוך: 67.7 אחוז זכאים לבגרות עם ירידה קלה. נתון נוסף שמעורר דאגה הוא כי פחות מחצי מהתלמידים בעיר לומדים בחינ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מהנתונים שפרסם השבוע משרד החינוך עולה כי מערכת החינוך באשדוד דורכת במקום ואינה מתקדמת ולא מגיעה להישגים. על פי הנתונים ההתנחלות אלקנה מובילה את טבלת הזכאות לבגרות עם 98.3% אחריה גבעת שמואל עם 97.3% במקום השלישי כאוכב אבו אל היגיא עם 96.3%. אשדוד וזה כבר כמה שנים לא מופיעה בין הרשויות בעלות שיעור הזכאים הגבוה ביותר. מהנתונים של משרד החינוך אשדוד עם שיעור של 67.7% פחות מהממוצע הארצי העומד על כמעט 70%. בדומה לנתונים של השנתיים האחרונות. בעירייה שבים ואומרים כי מה שמוריד את אחוז הבגרות באשדוד, שלדעתם הוא הרבה יותר גבוה הוא מספרם הגדול של הצעירין החרדים שנספרים בשנתון אבל לא לומדים לבגרות וזה מוריד את הממוצע.

על פי נתוני משרד החינוך ברחבי הארץ יש 53 בתי ספר שהגיעו ל-100% זכאות לבגרות. ביניהם גם הישיבה התיכונית של רשת אמי"ת בהנהלת הרב שלום מלול. הנתונים של בתי הספר בעיר מראים כי מקיף א' עם 86.7%, מקיף אמי"ת ב' עם 71.9% מקיף ג' עם 92.2%, מקיף ד': 95.7% מקיף ה': 86.6% מקיף ו': 89.9% מקיף ז': 95.85 מקיף ח': 98.3% מקיף ט': 95.7% מקיף אמי"ת י': 73.5% אולפנא: 98.1%

כאמור, בעיריית אשדוד מחשבים אחרת ממשרד החינוך את אחוז הזכאים לבגרות. הם עורכים חישובים לפי בתי הספר בפיקוח של משרד החינוך והתוצאות הם של אחוז גבוה של 91.1%. אבל לשם כך מתעלמים ממוסדות חינוך בעיר שאינם בפיקוח עירוני ומוסדות חרדיים. למשל: ישיבת נווה הרצוג עם 88..7% או אורט ימי עם 67.1% , מרכז הנוער עם רק 5.7%. או מוסדות חרדיים כמו נאות שמחה עם 43.6%,משיבי חיים עם 46.2% או בית יעקב עם 40.4%. ככה זה מצטייר טוב יותר כשלוקחים את בתי הספר בפיקוח העירייה עם אחוזים גבוהים יותר.

753645436

אולם, נשאלת השאלה: האם שאר המוסדות אינם שייכים לעיר אשדוד?! האם הוריהם של התלמידים באותם מוסדות לא מצביעים באשדוד? האם אותם תלמידים אינם גרים באשדוד? האם אינם משלמים מיסים שמממנים את מערכת החינוך? עד מתי אפשר להסתתר אחר הנתון הזה שהחרדים מורידים את אחוז הבגרות? מדוע בעיריית אשדוד לא מחוללים מהפיכה בתחום ומגיעים להישגים כמו שמגיעים בכפרים ערבים שנחשבים נחשלים ובמקומות שהרבה יותר חלשים מבחינה כלכלית מאשדוד. עיריית אשדוד הינה עירייה עשירה מאוד.

נתונים נוספים על מערכת החינוך באשדוד מגלה כי 4.1% מקבלי תעודת בגרות בהצטיינות, 34.4% עברו בהצלחה 5 יחידות בגרות באנגלית ואילו 15.9% סיימו בהצלחה 5 יחידות לימוד במתמטיקה. נתון נוסף לגבי ההוצאה על כל תלמיד מראה כי ביסודי הממוצע לכל תלמיד 13,258 שקלים, חטיבת ביניים 21,260 פר תלמיד ובתיכון 27.061 שקלים. כן עולה כי התקציב שמועבר למערכת החינוך מהממשלה הוא קצת מעל מיליארד שקלים, והתקציב של העירייה כחצי מיליארד נוספים. מתוכם כ- 850 מיליון עבור משכורות מורים.

פחות ממחצית התלמידים בחינוך ממלכתי

בחלוקה לזרמי החינוך עולה נתון מדאיג. שיעור התלמידים בחינוך הממלכתי באשדוד פחות מחצי.47% שזה 20,904 תלמידים. שיעור הלומדים בזרם החרדי הוא 39% ( עליה קלה לעומת השנה שעבר ) עם 17,385 תלמידים ו- 14% לומדים בזרם ממלכתי דתי שזה 6,173 תלמידים. כלומר פחות ופחות תלמידים שיסיימו בהצלחה תעודת בגרות. אחוז התלמידים שעולים לכיתה א' בזרם הדתי חרדי מזמן כבר עברה את הזרם החילוני ויש האומרים שעוד 10 שנים מערכת החינוך החרדית באשדוד תהיה הרבה יותר גדולה מהזרם הממלכתי חילוני. אשדוד בדרך בטוחה לעיר חרדית מובהקת. כבר כיום רואים זאת בהרכב המועצה: יותר ממחצית חברי המועצה, חרדים=דתיים.

והזוכה הגדולה: ישיבת אמי”ת באשדוד

ויש נקודות אור בנתונים: ישיבת אמי"ת שנפתחה לפני כשבע שנים, נכללת במועדון המאה- 53 בתי ספר בארץ בהם הזכאות לבגרות היא 100%

לא מזמן הוכתר אחד ממורי הישיבה, ישראל אוחיון בתואר "המורה של המדינה". בראיון איתו הוא ציין את הרוח הטובה בישיבה ואת מסירות הצוות לכל תלמיד ותלמיד. הישיבה בהנהלת הרב מלול, איש חינוך בכל רמ"ח אבריו, היא סמל למצוינות ערכית ולימודית. כשהרב מלול מתבקש לספר מהו סוד ההצלחה הוא בראש ובראשונה מודה לשותפים נוספים לדבריו להצלחה. "הנתונים באשדוד בכלל הם מדהימים, אני מסתכל על בתי הספר, כל בית ספר עם המורכבות שלו, אז אנחנו נמצאים בסביבה כזאת ששואפת למצוינות, זה עושה יישור קו בתפיסות הניהוליות שלנו קודם כל, אז שאפו ענק לראשות המקומית, לרשת אמי"ת שדוחפת כל הזמן למצוינות ולהישגים, למשרד החינוך שאני חושב שזה 3 שנים אחרונות מורגש בכל פינה, שדוחפת את כל המערכת קדימה".

ומה הסוד להצלחה שלכם?

"יש כמה דברים שאנחנו מאוד מאמינים בהם. קודם כל הסיסמא ,שמתנוססת בכל מקום בישיבה, של הרב שלמה קרליבך ,'כל מה שילד צריך זה שמבוגר אחד שיאמין בו', אנחנו מאוד חיים את זה פה בישיבה, באמת לתת לתלמידים, לנערים את ההרגשה האמיתית שאנחנו מאמינים בהם , כל אחד מגיע עם כל הרקעים והמורכבויות והבתים מכל הדרך שהוא עשה עד שהוא הגיע אלינו וכל אחד עם התיק שלו מלא חששות, אנחנו נותנים את ההרגשה מעומק הלב שאנחנו מאמינים בכל אחד ואחד ואין מחסומים לאף אחד ואין דבר העומד בפני הרצון. אני חושב שזה מעורר בתלמידים את האש בעיניים, את הבערה הזאת להצליח , דבר שאולי אם לא היינו משדרים אותו הוא לא היה יכול להיות שחלקם היו שומרים על בינוניות ואפילו פחות. דבר שני זה רוח משפחתית מאוד חמה. התחושה היא שהתלמידים הם הבנים שלנו ממש, הסלוגן שלי הוא 'באהבה ובאמונה' וזה רוח שהדור הזה צריך מאוד מאוד, הדור הזה חי המון מסכים מרתקים אבל קרים הם נוגעים במסך המסך לא נוגע בהם , אנחנו מנסים כאן לעטוף את התלמידים באהבה שזה המשך של המוטו הראשון אז באהבה ובאמונה כדרך חינוכית ואני מאמין שזה גורם לתלמידים שמחוברים למורים ,למחנכים כל ההווי פה שאת פונה אליהם במשימות לימודיות , באתגרים לימודיים דוחפת אותם קדימה הם דוהרים איתנו ביחד כמו יחידה בצבא שמרוב שאנחנו כל כך מחוברים רצים ביחד למרחקים זה נקודה שהיא מאוד חשובה . דבר אחר, זה השקעה גדולה מאוד בחיי החברה בישיבה, חינוך חברתי ערכי ,הישיבה הלב הפועם שלה זה באמת באמת המון פעילות , טיולים להכיר את הארץ , דרך הרגליים, דרך האוהלים, להוציא אותם מהפינוק והמזגנים, יש פה המון הרצאות, מפגישים אותם עם כל מיני דמויות, לוחמים ודמויות מופת, ואנשים שעברו בחיים כל מיני מסעות, הם פוגשים פה מגוון רחב, המטרה היא באמת לצייד אותם למסע החיים הארוך , לתת להם את הכלים , את כוחות, לעורר בהם את המוטיבציות הגדולות , הרבה פעמים שמבקרים פה אנשים ממשרד החינוך והעירייה רואים פה את מגוון הפעילויות שקיימות פה , החסד , החסד פה בתוך אשדוד,המון מפעלים פה, שכונות שואלים אותנו :'תגידו את גם לומדים ?' אז אני אומר בע"ה, בוודאי. לדעתי זה משפיע על ההישגים הלימודיים שתלמיד מרגיש שהוא לא רק בלחץ לימודי , כי אנחנו רוצים לגדל פה דמויות ענקיות , בוגרים גדולים שיוצאים לעם ישראל מציידים אותי במגוון ענק של ערכים. אני חושב שזה אחד הדברים שהכי משפיעים, על ההישגים הלימודיים כי כנראה שהם הופכים להיות אנשים גדולים יותר , אנשים מיוחדים יותר, כנראה שזה בונה אישיות יותר יציבה אז כבר המבחן, הבגרות, או המתכונת היא הופכת להיות איזה משוכה פחות כבדה , פחות קשה ממה שהייתה".

75475754754

הרב מלול לא שוכח גם לציין לטובה את צוות המורים: "תודה לצוות המדהים פה. יש פה צוות שהוא חדור שליחות . הם באמת אלופים דבקים ומאמינים בצורה בלתי רגילה בתלמידים ובחינוך וזה השיח פה והצוות הוא חלק מרכזי בשיח הזה. אצלנו בחדר המורים מכירים את הסיסמה ' מלחמה על כל תלמיד. במחזור הראשון שיצא בבגרות סיימו 20 תלמידים שכולם הצליחו. היו שם 5 תלמידים שלפני שלוש שנים הם היו רחוקים מזרח ומערב מבגרות היו להם קשיים, בעיות שלפעמים הם לא האמינו בעצמם , ציונים נמוכים , עשינו פה חריש עמוק. השקענו בכל תלמיד"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן