הרווח כולו שלנו

ניסים רווח ידוע כאחד החלוצים המוכשרים ביותר שידעה העיר. כבר בגיל 16 וחצי, כשהוא מלך שערי קבוצת הנוער של הפועל אשדוד, זומן לקבוצה הבוגרת וזכה להבקיע שער ניצחון באיצטדיון ׳בלומפילד׳ לרשת של שוערה האגדי של הפועל ת"א, אריה בז'ראנו. זה סיפור על תקופה אחרת, שלא

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשמדברים על מסורת והיסטוריה, הקשורות לקבוצת הפועל אשדוד בפרט ולכדורגל האשדודי בכלל, מדברים על שחקנים כמו החלוץ ניסים רווח. רווח, אשדודי מבטן ומלידה, שיחק כדורגל מגיל צעיר בהפועל, כאשר מי שהיה מאמנו הראשון, היה מאמן קבוצת הנוער דאז, מישל סרוסי. באותה קבוצה אגדית שיחקו דמויות מוכרות לציבור חובבי הכדורגל בעיר, כמו ציון אלקיים, אבי רון, מיקי רוזנברג, זאביק אברמוביץ', גבי אוזן, יצחק דיינים ועוד. קבוצת הנוער, מהמוכשרות שידעה העיר, שיחקה בליגה העילית והתחרתה בכבוד מול אימפריות כמו בית"ר ירושלים, הפועל ת"א, מכבי ת"א והפועל באר שבע.

רווח שימש כחלוץ המרכזי של אותה קבוצת נוער היסטורית וככזה, היה מלך השערים שלה, בצוותא עם החלוץ ציון אלקיים. חוש הבקעת השערים של ניסים רווח הגיע לידיעתו של מאמן הקבוצה הבוגרת, ג'רי חלדי, שצירף אותו לקבוצתו, לטובת משחק אימון נגד הפועל ת"א באיצטדיון בלומפילד. לאחר שוויון 1-1, הבקיע ניסים רווח (כשהוא בן 16 וחצי!) את שער הניצחון לזכות הפועל אשדוד וזכה לשבחים רבים מכל עבר. לאחר מכן עלה רווח לקבוצה הבוגרת וזכה למקום של קבע בהרכב, לצד ותיקים כמו דני פרץ, ז'ילבר אלקריף, יעקב כהן ומשה גלינה. על זימונו לקבוצה הבוגרת סיפר ניסים רווח: "חבריי לקבוצה הבוגרת מאוד עזרו לי להתאקלם ועודדו אותי." רווח התרפק על זכרונות העבר וציין לטובה את משה גלינה, כשאמר עליו: "משה חיבק אותי, איחל לי המון בהצלחה והזכיר לי שאין ממה לפחד או להתרגש. צריך להתמיד ולהציג את אותה היכולת שהצגתי בקבוצת הנוער- להבקיע כמה שיותר שערים."

עוד מציין רווח את השחקנים אלבז, מורז'ן, ינון שעובי, ויקי סבח, יהודה הרשקוביץ', דני פרץ, נועם צידקוני ואת מאמן הנוער הותיק מישל סרוסי, שהיו תמיד לצידו, עודדו וחיזקו אותו והוא מצידו, החזיר בשערים רבים, שעזרו לקבוצה להשיג ניצחונות. "בסה"כ שיחקתי עם חבר'ה שעלו איתי מהנוער כמו ציון אלקיים, אפרים צבי, טוביה ואבי רון וזאביק אברמוביץ' שהיה כישרון גדול, אך לא מיצה את יכולתו. זאביק בהחלט היה משהו אחר."

9759595

לאחר מספר שנים במדי אותה קבוצה אגדית של הפועל אשדוד, בהן עלתה לליגה הארצית (הליגה השנייה בטיבה), לאחר ניצחון 3-0 במשחק הקובע (הבקיעו דני פרץ, יוסי כהן וניסים רווח), קבוצת הפועל ת"א מהליגה הלאומית הביעה את התעניינותה ברווח, שלא הצליח להשיג את השיחרור המיוחל. בעקבות זאת, המשיך רווח לשחק בהפועל אשדוד, שהייתה אז הקבוצה היחידה בעיר בליגה בכירה, כשקהל אוהדיה מנה כ-5000 צופים במשחקי הבית. בסופו של דבר, לאחר מספר עונות דשדוש בתחתית הליגה הארצית, הקבוצה ירדה ליגה ורווח החליט לחפש לעצמו יעד אחר. "רציתי מאוד להתקדם וכשירדנו ליגה, הרגשתי שלא אוכל להתקדם וביקשתי לעבור לקבוצה אחרת. אך בשום תנאי לא רצו לשחרר אותי וזה היה מאוד מתסכל." סיפר רווח ל"השבוע באשדוד". בעקבות כך, בשנת 1979 רווח החליט להיכנס להסגר, בכדי לקבל את כרטיס השחקן שלו.

באותה תקופה שיחק בבית"ר אשדוד מליגה א', הקשר המבטיח אורי הרוש וכך נולדה עסקת ה'טרייד' (חליפין). רווח לבית"ר אשדוד והרוש להפועל אשדוד במהלך נדיר לאותם ימים, שכן לא היה נפוץ כלל, ששחקן יחצה את הכביש ויעבור ליריבה העירונית. רווח ממשיך לספר: "כך עברתי לבית"ר אשדוד מליגה א'. התחייבתי לשחק עונה אחת ואח"כ לקבל לידיי את כרטיס השחקן שלי ובכך להיות שחקן חופשי". בתום העונה בבית"ר אשדוד, הגיע זמנו של רווח להתגייס לצה"ל, מה שהרחיק אותו מהמגרשים. "היה קשה להגיע למשחקים ולאימונים, אך למרות הקושי הרב, הצלחתי לשחק", סיפר רווח. ואז הגיעה התפנית השלילית בקריירה המבטיחה של ניסים רווח- פציעה טורדנית בברך, באחד ממשחקי הקבוצה, אילצה אותו לעבור ניתוח בברך, ממנו התקשה לחזור לעצמו. בתום שירותו הצבאי חזר רווח לשחק בהפועל אשדוד, אך התקשה לחזור לרמתו בעטיה של אותה פציעה בברך. אי לכך, החליט לפרוש ממשחק פעיל ופנה לקורס הדרכה בוינגייט והפך למאמן במתנ"סים של קבוצות ילדים וקבוצת בנות של כדורגל.

כשנשאל אם מתגעגע לכדורגל השיב רווח: "תמיד אתגעגע לכדורגל, לאווירה, לחבר'ה, לשחק מול איצטדיון מלא, וקהל שאוהב אותך. אז שיחקנו למען הסמל, אהבנו את הקבוצה, את האנשים, את הקהל ונתנו הכל למענם." לדבריו, הרגע הזכור לו יותר מכל: "העלייה עם הפועל אשדוד לליגה הארצית, כשניצחנו 3-0 והבקעתי שער. היינו חייבים שהקבוצה היריבה לעלייה תפסיד. בצומת המטראולוגית נודע לנו שהיריבה אכן הפסידה והאוטובוס של השחקנים והאוטובוס של האוהדים עצרו, ירדנו באמצע הכביש. רקדנו, שרנו והשתוללנו משמחה, משהו שאי אפשר לשכוח. בעיר אשדוד נסענו עם צפירות ודגלים ומסיבה גדולה נערכה לכבודנו במלון 'מי-עמי', בה קיבלנו שרשרת, מדליה וגביע." לגבי הרגעים הגדולים בקריירה אמר: "בגיל 16 וחצי את שער הניצחון מול הפועל ת"א בבלומפילד. ובגיל 17 כשהייתי מלך השערים של הפועל אשדוד בליגה הארצית, הבקעתי שלושער נגד הפועל מרמורק ושלושער נגד הפועל בת ים."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן