פרשת השבוע בספורט: בלק

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בפרשת השבוע מתואר הסיפור המופלא אודות בלק בן צפור, מלך מואב, שמביט בפחד וברעדה על נצחונותיהם הכבירים של בני ישראל על סיחון המלך האמורי ועל עוג מלך הבשן, בדרכם לארץ ישראל. מחשש פן יגיע תורו, חובר בלק לשכנתו מדיין ויחד הם משגרים שליחים אל בלעם בן בעור, שהיה ידוע בכישופיו ובקסמיו. שליחי מואב ומדיין מבקשים מבלעם המכשף הרשע, לקלל את בני ישראל, בכדי שהאחרונים יובסו בקרב. לאחר שורה של ניסים מעשי ידיו של הקדוש ברוך הוא, בלעם שרצה לקלל, עושה בדיוק את ההיפך ומברך את עם ישראל בברכות המתקיימות עד עצם היום הזה. דוגמא לאחת מברכות בלעם: "מה טובו אוהליך יעקב, משכנותיך ישראל" (במדבר, כד', פסוק ה').

בספורט האשדודי להבדיל מיליארד מיליארדי הבדלות מין המקרא הטהורה והקדושה, בתקופה האחרונה מתנהל מאבק תקשורתי בין קבוצות הכדורגל מ.ס אשדוד ועירוני אשדוד. בנושא המדובר, הגדילו לעשות צמד העיתונאים של אתר האינטרנט 'אשדוד אונליין' משה סידי ושי מלול, באחד ממשדרי פתיחת העונה של מ.ס, בשידור חי וללא בושה כאשר חבטו ועלבו באוהדים המסורים של עירוני אשדוד. כשם שבפרשת השבוע הקדושה, בלק ובלעם רצו לקלל את בני ישראל ויצאו מברכים, כך (ולהבדיל) סידי ומלול, בדברי הבלע שלהם אודות עמותת מכבי עירוני אשדוד, לכאורה מקללים, אך יוצאים מברכים. רוצה לומר, שעצם ההתעסקות שלהם בעירוני, מגדילה ומעצימה את הקבוצה מליגה א' דרום ושמה אותה על המפה.

בהמשך הפרשה, לאחר כשלון בלעם המכשף, לקלל את עם ישראל הוא מעניק פיצוי לבלק מלך מואב בדמות עצה. על פיה, בנות מואב יפתו את בני ישראל ובכך יסיתו אותם מאמונתם בה' יתברך. שיאה של ההתדרדרות המוסרית היא של אחד ממכובדי בני ישראל, בשם זמרי בן סלוא משבט שמעון, שמכניס לאוהל שלו אישה מדיינית. בעקבות זאת, פנחס בן אליעזר, נכדו של אהרון הכהן, מחליט לקחת חנית ודוקר את זמרי והמדיינית. בכך נעצרת המגיפה שהפילה 24000 חללים.

השבוע בספורט, השחיין האשדודי המוכשר, יעקב טומרקין, שמתכונן בימים אלה לאליפות העולם בדרום קוריאה, התפנה מההכנות לטורניר החשוב, בו ינסה לקבוע את הקריטריון לאולימיפיאדת טוקיו 2020, לטובת קמפיין גיוס תקציבים לענף ה'ספיישל אולימפיקס ישראל', המייצג ספורטאים בעלי מוגבלויות. במסגרת הקמפיין, טומרקין התחרה במשחה גב, מול אורן עוזיאל, שזכה בעברו במדליית זהב, באליפות אירופה מטעם הספיישל אולימפיקס. כשם שפנחס בן אליעזר בפרשת השבוע הלך נגד הזרם ובמעשה גבורה הצליח לעצור את המגיפה, כך (ולהבדיל) עשה טומרקין, שבתקופה הספורטיבית החשובה בחייו, מצא זמן להירתם למשימה החשובה – הגברת המודעות של ספורטאים בעלי צרכים מיוחדים.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן