שונטל על הגל

שונטל גפני היא דמות מוכרת באשדוד ואלופת הארץ לשעבר בקראטה לנוער. לאחרונה פתחה קבוצת כושר גופני לבנות העיר, לאחר שעשתה הסבה מענף הכלכלה לתחום ההדרכה

צילום: פבל טולצ'ינסקי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שונטל גפני נולדה באשדוד והיא עוסקת בספורט מגיל 5. תחום ההתמחות שלה הוא ענף הקראטה, בו יש לה חגורה שחורה. היא זכתה מספר פעמים באליפות הארץ לנוער ובאמתחתה גם אליפות טוקיו (יפן) אחת בבוגרות. תחילה, הספורט היה אצלה תחביב ועל כן, ניסתה תחומים אחרים. היא למדה תואר ראשון בכלכלה ומינהל ועבדה בתחום של הנהלת חשבונות. לאחר שהבינה שהיא לא במקצוע הנכון, החליטה לשנות 'פאזה' ובחרה ללמוד הדרכת כושר. לאחרונה, פתחה קבוצת כושר גופני, המונה עשר בנות ובכוונתה להתפתח ולפתוח קבוצות נוספות. בראיון ל'השבוע באשדוד', מספרת גפני על הקבוצה החדשה, על החלום שלה וגם מספקת טיפים לבנות שרוצות לשמור על כושר ומשקל בריא.

ספרי על הקבוצה שפתחת בבקשה.

"אני כבר ארבע שנים מאמנת אישית וכל הזמן בנות שאלו אותי 'מתי קבוצה?', אז החלטתי שסוף סוף הגיע הזמן ופתחתי קבוצת בוטיק כזאת, עד עשר נשים. קבוצה שעובדת על עיצוב הגוף, חיטוב, חיזוק, אירובי, סיבולת לב ריאה. האימונים מתקיימים פעמיים בשבוע, בשעה 19:00 בפארק ים כרגע, עד שאמצא מקום עם מזגן ועניינים. כרגע הן מאוד נהנות בפארק וזה ממש הולך טוב. האמת שיש גם ביקוש לקבוצת בוקר, אז גם פרסמתי שאם נשים מעוניינות אפתח בשמחה."

איך הגעת לתחום הספורט?

"נולדתי לתחום של הספורט. מהבית דחפו אותנו לזה. האמת שנלחמתי להיות בקראטה. הכניסו את אחי ואני שבוע שלם בכיתי כדי שגם ירשמו אותי. בסוף רשמו אותי, התלהבתי והמשכתי."

קראטה זה ספורט גברי. איך קיבלו את זה המשפחה והחברים?

"כולם קיבלו את זה ממש יפה. אמרו לי 'וואו! איזה יופי שאישה היא קראטיסטית עם חגורה שחורה, קשוחה שצריך אבל גם נשית כשצריך'. אני מאוד שומרת על הקו בין הקראטיסטית לאישה, שזה מאוד חשוב גם לתחום של הכושר. צריך את האיזון הזה מבחינתי."

איזה טיפים את יכולה לתת לנשים שרוצות לשמור על כושר ומשקל?

"קודם כל לשתות הרבה מים, בלי קשר לתזונה. פשוט קיץ וחם. לפעמים אנשים חושבים שהם רעבים, אבל הם בעצם צמאים. לאחר שהם שותים, אז הם מבינים שזה לא היה באמת רעב. כמובן, לפזר ארוחות. לא לאכול ארוחות קטנות פעם פעמיים ביום. כי אז כל הזמן רעבים. לאכול בוקר, צהריים, ערב ועוד איזה שתי ביניים. וכמובן להכניס פעילות גופנית. מוזמנים לבוא אליי ולנסות. אגב, מאוד חשוב לא להסתכל על אחרים. לכל אחד יש גנטיקה אחרת והגוף שלו מקבל את האימונים בצורה אחרת. יש מתאמנות שאומרות שהן רוצות להוריד פה ספציפית. אין דבר כזה. עובדים על כל הגוף. וכמובן נותנים דגש על המקום הרצוי. לא להסתכל על אחרים זה טיפ מאוד חשוב. להתמקד בעצמכם ובדרך שלכם".

איך את רואה את עצמך ביחס לקבוצות אחרות, כמו חלי ממן למשל?

"חושבת שיש שפע של אנשים שרוצים להתאמן ויש שפע של מאמנות. לכל אחת יש את הייחודיות שלה. שלי, זה שאני באה מעולם של ספורט. אני חיה ונושמת ספורט. אני מבינה כבר מהנשימה של מתאמנת מה היא צריכה. מתי לעצור, מתי להמשיך. ממש לפי הנשימה, זה משהו שרק מי שחי ספורט יכול להבין את זה."

מה החלום שלך?

"קודם כל, לפתוח סטודיו משלי. וכמובן, אני רוצה לעשות סדנאות והרצאות לגבי אורח חיים בריא. וגם להגיע לחברות גדולות ואירגונים. להיות יועצת אורח חיים בריא. אני עובדת גם עכשיו על הרצאה משלי".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן