יוזמה להרגעת השטח: מעגלי שיח עם יוצאי אתיופיה

הפגנות של יוצאי אתיופיה מהשבוע שעבר, הציפו מחדש את הבעיות השונות שנותרו ללא טיפול בחברה הישראלית. כעת יש יוזמה של פעיל חברתי שמואל דואק לייצר מעגלי שיח בין יוצאי אתיופיה לאשדודים ותיקים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"ההפגנות לצערי הן יצרו קרע עמוק, לפחות בתחושה הכללית, בין הקהילה האתיופית לבין שאר החברה, שהואשמה על ידם בהאשמות שונות כגון גזענות, אפליה, קיפוח ושיטור יתר, ומנגד האשמות כלפי העדה כגון רגשי נחיתות ואלימות" אומר הפעיל החברתי מאשדוד שמואל דואק.

לדבריו, "החלוקה הזאת של "אנחנו ואתם" גרמה לי להרגיש רע מאוד. כאילו שכל מה שבנינו כאן עד כה, נמחק, וכולנו חזרנו אחורה בזמן לתקופה שחשבנו שהיא מאחורינו.באופן אישי אני מאמין שההפגנות האלה, בין אם הן אלימות ובין אם הן שקטות, לא באמת מקדמות, ובטח לא פותרות את המצב".

בימים האחרונים החל דואק לעבוד על תכנית לקירוב לבבות. "אני מאמין בהידברות ובתקשורת טובה כגורמים מקרבים ומאחדים" הוא אומר. "אני חושב שכאשר לא באמת מכירים אחד את השני, את הבעיות, את הצרכים, את החששות, את התסכולים, את הציפיות וכו', אז נולדים חוסר האמון, החשדנות ואפילו הניכור".

מה הרעיון ביוזמה שלך?

"הרעיון הוא לקיים כאן באשדוד מעגלי שיח בין ישראלים וותיקים לבין יוצאי העדה האתיופית, במסגרת קבוצת הפייסבוק המיוחדת שלנו "ערבים זה לזה באשדוד" . זה יתקיים באולם שיינתן לנו בהתנדבות (פרטים בהמשך כי כרגע יש כמה מועמדים שמבקשים לארח). בהתחלה יהיה פאנל עם נציגי העדה ונציגים של פעילים חברתיים בעיר, שיעלו את הנושאים השנויים במחלוקת. ולאחר מכן נעלה רעיונות למפגשים משותפים שונים, ושיתוף פעולה בתוך הקהילה בכל מיני מישורים.נצא משם עם מסרים חשובים ומשמעותיים להמשך החיים המשותפים שלנו, עם מטרה עיקרית לקיים חברה יותר בריאה, יותר מכילה ויותר סובלנית. אני מבקש מכל מי שחושב שהוא יכול לתרום לנושא, ליצור איתי קשר 054-6985439 (לא פוליטיקאים בבקשה)”.

דואק אומר כי עכשיו הוא מחפש מגשרים, מנחי קבוצות, עו"ד ופעילים חברתיים, גם מקרב יוצאי אתיופיה "וגם כמובן מהחברה הישראלית הכללית, כדי לבנות ביחד את מעגלי השיח האלה, שיהיו אפקטיביים, מועילים ומשני גישה ותפיסות עולם. כשנסיים ליצור את הקונספט, אשמח להזמין פעילים חברתיים מכל הארץ, כדי לקבל השראה מאיתנו וליישם גם בערים שלהם".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן