פשרה בתביעה נגד הנמל: יחזיר ללקוחותיו 83 מיליון

נמל אשדוד יחזיר ללקוחותיו 83 מיליון שקלים בעקבות פשרה שהושגה בתביעה הייצוגית שהגישה חברת אמ.פי.איי. הטענה: הנמל המשיך לגבות תעריף שבת גם ביום ראשון

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

נמל אשדוד יחזיר 83 מיליון שקלים לכ- 15,000 לקוחות בשל חיוב תעריף שבת גם ביום ראשון. כך הוחלט בעקבות פשרה שהושגה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד הנמל על ידי חברת אמ.פי.איי. סחר בנייר.

התביעה אושרה כתביעה ייצוגית כבר בשנת 2017 ומאז היו הצדדים בהליך גישור שהסתיים לאחרונה בהסכם הפשרה שהוגש לבית המשפט. לטענת החברה, גבה נמל אשדוד אותה בתור לקוחה של הנמל במשך שנים תוספת של 40% – לפי תעריף שבת גם עבור מטענים או חביות שפורקו או הוטענו אחרי השבת, ביום ראשון או במוצ"ש, משמעות גביית היתר עומדת על מאות שקלים למכולה. הנמל טען מצדו כי הוא גובה את התוספת המרבית על פי כל דין.

כאמור בית המשפט הפנה את הצדדים להליך גישור שנמשך 20 חודשים. לפי הסכם הגישור, שהושג בפשרה שקיבל תוקף פסק דין, ישלם הנמל כ- 83 מיליון שקלים לכ- 15,000 לקוחות שנפגעו מגביית היתר.

בנוסף קובע ההסכם כי נמל אשדוד, שיוצגה על ידי עו"ד יגאל ארנון תפסיק לחייב ולגבות את התוספת עבור שירותים אשר יינתנו לאחר חצות של מוצאי השבת. התשלומים יינתנו באופן פרטני ללקוחות שיפנו לנמל לבירור זכאותם. כן נקבע כי הנמל ידווח תוך 180 יום לבית המשפט על התקדמות התהליך וביצועו והתשלומים אמורים לעבור לאותם לקוחות תוך מספר תוך מספר חודשים, זאת בעזרת ליווי של אנשי מקצוע שהחברה התובעת תעסיק על חשבונה.

הידיעה פורסמה לראשונה בעיתון "דה מרקר".

מנמל אשדוד נמסר: "התעריף מתבסס על אופן הגבייה שבו נהגה רשות הנמלים בעבר. חברת הנמל סברה כל העת כי היא פועלת כדין, ובעקבות הגשת התביעה הייצוגית והליכי הגישור, הגיעו הצדדים להסדר פשרה שהוגש לאישורו של בית המשפט".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן