הטרגדיות במשפחת מגד מאשדוד: הבן נהרג ממטען חבלה והאבא מניתוח פשוט

אברהם מגד נכנס לצנתור פשוט שאמור היה להיארך כחצי שעה והסתיים בתוך שעה עם סיבוך קטלני והוא נפטר על שולחן הניתוחים. לפני 15 שנה בחוסר מזל, נהרג בנו נפתלי מגד ממטען חבלה שכוון לראש ארגון הפשע זאב רוזנשטיין . נטלה אלמנתו של אברהם: "איבדתי בעל ובן וזה קשה ונור

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

משפחת מגד לא דמיינה כי בשעות הערב של יום ראשון השבוע ישתנו חייה מקצה לקצה. אברם ראש המשפחה הנערץ קם כמנהגו מידי בוקר, הלך לבית הכנסת ״היכל נפתלי״ להתפלל שחרית בציבור, את סדר היום שלו שינה הפעם. הוא נפגש עם חברים בגן העיר, אח״כ חזר הביתה, אחרי הצהריים נסע יחד עם אשתו נטלה והבן ישראל למדיקל סנטר, כדי לעבור צנתור ע״י ד״ר מיכאל יונס מנהל מחלקת הלב בבית החולים ״קפלן״.

כחודש קודם לכן עבר אברהם מיפוי לב. רופאיו המליצו על ד״ר מיכאל יונס, רופא בעל שם בתחום הצנתור שיעשה לו את הצנתור, שבנוסף לתפקידו הבכיר בבית החולים ״קפלן״ הוא גם עובד באופן פרטי במדיקל סנטר בהרצליה.

נטלה אשתו אותה הכיר לפני כחמישים שנה לא דמיינה לעצמה שזה יהיה היום האחרון לחייו. לפני כן הסבירו להם שהצנתור היום פשוט יותר מעקירת שן, וללא הרדמה. ופעולתו נמשכת עד ארבעים דקות. עוד לפני שנכנס לצנתור שואל אברהם את נטלה אשתו, אם למחרת יוכל לצאת לפגוש חברים, ותשובתה הייתה שאחרי הצנתור תקבל הנחיות מהרופא.

 

בשעה 6:45 בערב הגיע תורו של אברהם להיכנס. אחרי כחצי שעה, יצא הרופא והודיע למשפחה שמצבו הרפואי של אברהם קשה, ועושים מאמצים לייצב אותו. הריצו למקום מרדים, ומומחים שונים. בנו ישראל הלך לבית כנסת סמוך, כדי להתפלל מנחה. חלפו דקות ושוב הרופא יצא והודיע שהמצב קשה. נטלה התחננה לרופא: ״בבקשה תעשו הכל להציל את בעלי״. הם הצמידו לה אחות רפואית הביאו לה מים. הרופא יצא עוד פעם הודיע שתתקשר לילדים כי ״אבא לא מרגיש טוב״, והוסיף אנו עושים הכל לייצב אותו.

אחרי 10 דקות יצא ד״ר מיכאל יונס בעצמו ובישר לה את הבשורה המרה. הסבירו לה שהיתה סתימה חזקה באב העורקים והם הכניסו בלון עם סטאנד, כתוצאה מכך העורק הראשי התפוצץ, אברהם איבד דם רב, פתחו לו את החזה כדי להתגבר על שטף הדם וזה לא עזר.

 

אסון שני במשפחת מגד

נטלה עברה בעבר אירוע טראגי קשה, בנה נפתלי ז"ל נהרג בטעות באירוע פלילי של ראשי העולם התחתון. נפתלי הצעיר, עבד עם אביו במשרד החלפת כספים בת״א. המלחמות בין ראשי העולם התחתון באותה תקופה היו בשיאן. העבריין זאב רוזנשטיין היה מגיע להחלפת כספים. היריבים שלו הניחו מטען נפץ על הגגון בכניסה לחנות, המתינו לכניסתו של רוזנשטיין כדי לפוצץ אותו, מרחוק, נפתלי יצא באותו רגע מהחנות המטען פוצץ ונפתלי נפל קורבן.

זירת פיגוע חדשות ערוץ 2

זירת האירוע בה נהרג נפתלי ז"ל. צילום: חדשות ערוץ 2

האירוע הקשה הזה שינה את חיי המשפחה מקצה לקצה, אובדן הבן מלווה את המשפה בכל יום ויום, שעה שעה. ההורים לא מפסיקים להנציח את הבן נפתלי אחד מהרביעייה שילדה לאחר 13 שנה.

ההורים הנציחו את נפתלי ז״ל, בקריאת בית הכנסת ״היכל נפתלי״ ברובע ט״ו על שמו. בקריאת כיכר בכניסה לרובע ט״ו על שמו, בציוד אחד מחדרי הלידה בבית חולים אסותא על שמו, בהכנסת ששה ספרי תורה, על שמו וכמובן בתרומות למוסדות ציבור ומוסדות דת רבים.

האם נטלה: ״כואב לי על האבידות הקשות. אני לא כועסת על אף אחד. לקבור ילד כמו נפתלי זה דבר קשה, היתה אהבה גדולה בין נפתלי לאביו. זה רצונו של בורא עולם, אחרי שהתחתנתי עם אברם לא הבאנו ילדים במשך 13 שנה. אברם ידע שהבעיה הרפואית הוא מצדי. בחיים לא רמז אפילו על האכזבה שלו ממני בגלל זה. במקום זה אהבנו מאוד את האחיינים שלי ושלו. לא רק היינו בעל ואשה, היינו חברים. אברהם היה שותף שלי, ידיד שלי, מסביר, מלמד. אחרי 13 שנה נולדו לנו רביעייה שני בנים ושתי בנות, התפללנו רק להביא ילד אחד ונולדו לנו רביעייה מדהימה.

מגד 1

מטלה הרעייה עם בעלה ז"ל. "כאב עצום"

אברם מוכר כאיש עסקים טוב, ישר, מאמינים בו. ״היתה לי זכות גדולה להיות אתו, התחתנתי אתו בגיל 15, ואברהם היה בגיל 22, אברהם גדל בדלות רבה, הוא התייתם מאביו בגיל 6״.

השמועה על פטירתו הדהימה מאות מתושבי אשדוד, בהלווייתו השתתפו מאות מתושבי אשדוד. בבית העלמין ספד ראש העירייה ד״ר יחיאל לסרי, רבנים, יו״ר ועד בית הכנסת ״היכל נפתלי״ ניסים ביטון ועוד. אברהם בן 71 השאיר אשה, 3 ילדים (בן ושתי בנות) אחד עשר נכדים, יהי זכרו ברוך.

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן