הצלחה ללילה הירוק באשדוד

הצלחה אדירה ללילה לבן ירוק אשר התקיים אתמול באשדוד. כמות משתתפים מוכפלת בהשוואה לשנה שעברה ומגוון סדנאות פעילות במסגרת קיץ ישראלי באשדוד

צילום: ימית הוניקמן וקובי רפאל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מאות משפחות וילדים חגגו את פתיחת הקיץ בלילה ירוק לבן בחווה החקלאית. האירוע הופק תוך שיתוף פעולה בין החווה החקלאית, עיריית אשדוד, איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה וקק"ל. הגיעו 285 ילדים כ 500 אנשים. המבקרים התרשמו מאוד מהארגון, מהמגוון ומהאיכות. כולם היו מאוד מרוצים. הרבה הורים שמחו שיש להם זמן איכות לבלות עם הילדים בטבע.

הפעילות החוויתית כללה: סדנת צילום לילי בסמארטפון בהנחיית קובי רפאלי, הצגה סביבתית- "ד"ר מולקולה שומר על הסביבה", סדנאות לכל המשפחה:
•​הפעלות ניידת חינוכית של קק"ל עם סיורי א"ש לילה ועקבות בחול, ​סדנה לבניית אוהלים
•​סדנה לבניית אדנית תבלינים וצמחי מרפא , שאפשר לגדל בכל בית
•​בישולי שדה – פיתות בטאבון , חליטות צמחים, הכנת חטיף בריאות
•​פעילות מיוחדת של קופסאות בריחה- מי יצליח לפתוח את הקופסא ולהציל את הכדור?
•​סדנה להכנת תרסיס טבעי דוחה יתושים

2e1ba6cb 1845 4cea 94bd 4b4134d012c4

 

f0ff9227 d084 433f 88e1 8d6b3b088e8e

חדוה אליעד, מנהלת החווה: "החלום הפך למציאות. לילה ירוק לבן הינו אירוע קהילתי, שמתקיים בחווה למען הקהילה בחופש הגדול, כדי לעודד בילוי משפחתי בטבע ובסביבה לקהילה המקומית באשדוד ובסביבתה. האירוע השנה היה מוצלח מאוד, והגיעו כ 500 תושבים. כל זאת הודות לעבודת צוות שחילקה את העבודה, והתוצאות מעידות על ההצלחה. תודה לד"ר ענת רוזן ולמירב יגר מאיגוד ערים לאיכות הסביבה על שיתוף פעולה רצוף שמתמשך לאורך שנים. תודה לחגית אוחנה ולמדריכי קק"ל על ההנחייה. תודה לעיריית אשדוד ולימית הוניקמן פרץ ממחלקת איכות הסביבה על הפירסום והשיווק ותכלול האירוע בעירייה. תודה ענקית לצוות החווה, שהגיע להנחות בהתנדבות במהלך החופשה את התושבים ורואים בכך שליחות. באמצעות פעילות זו ופעילויות אחרות שמתקיימות בחווה לקהילה בחגים ובשעות אחה"צ, אנו שואפים להגביר את המודעות של התושבים באשדוד לערכים של קיימות ולעודד עשייה סביבתית על ידי האזרחים. בפעילויות בחווה אנו נותנים דוגמה אישית לאורח חיים בריא ומקיים ואנו שואפים להנחיל זאת לדור העתיד."

 

רחל, מתנדבת מידיד לחינוך בחווה הגיעה לפעילות עם הנכדים: "היה מדהים, מזמן לא נהניתי ככה עם הנכדים. הנכדים נהנו מכל פעילות ולא רצו ללכת הביתה. זו חוויה בלתי נשכחת, יותר טוב מבילוי בחו"ל וכל זה בתוך העיר שלנו אשדוד, בתוך הבית."

דר' ענת רוזן, מנכ"לית איגוד ערים לאיכות הסביבה בירכה על האירוע וציינה ״החווה הינה שותפה אמיצה של העיר ושל האיגוד לתהליכי הטמעת אורח חיים מקיים. לילה לבן ירוק התחיל כרעיון שלנו שהפך על ידי צוות החווה כבמגע קסם למציאות. השנה המציאות הזו גם הפכה למסורת וזאת תודות לסיוע של עיריית אשדוד ושל קק"ל. יישר כוח לכולם! תושבי אשדוד יצאו נשכרים״

חגית אוחנה: "זו שנה שניה שחינוך קקל שותף לפעילות לילה לבן ירוק לתושבי אשדוד והסביבה. מצאנו עצמנו עם שותפים איכותיים להעברת מסרים חינוכיים ערכיים בתחומים של ציונות וסביבה דרך לימוד וחוויה. אין ספק שבעקבות הצלחת המיזם, נמשיך לקיים בהמשך עוד הרבה אירועים דומים לרווחת המשפחות שמגיעות לחווה החקלאית בעיר"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן