כריך לכל ילד: דרישה לדון בנושא הילדים הרעבים באשדוד

חברות המועצה עו"ד אורית אלמוזינו- רייז ורו"ח סטלה שנקל-ויינשטיין, דורשות לדון בנושא "כריך לכל ילד ובחינת ביטחונם התזונתי של ילדי אשדוד במסגרות החינוכיות". לאחרונה העלה מישל ביטון, פעיל חברתי, יוזמה בנושא וקרא לקברניטי העיר למצוא תקציב לפרויקט חלוקת כריכים

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האם אשדוד תהיה חלוצה בפרויקט מבורך של חלוקת כריכים לתלמידים?. חברות המועצה עו"ד אורית אלמוזלינו- רייז, חברת הוועדה לקידום מעמד הילד ורו"ח סטלה שנקל-ויינשטיין המומנה על הקליטה פנו ליו"ר הוועדה לקידום מעמד הילד הרב דוד טוויטו, בבקשה להעלות על סדר היום בישיבת הוועדה את הנושא: "כריך לכל ילד- בחינת ביטחונם התזונתי של ילדי אשדוד במסגרות החינוכיות".

כותבות חברות המועצה: "במדינת ישראל כמעט כל ילד שלישי נמצא מתחת לקו העוני. בהתאם, ולמיטב ידיעתנו, גם בעיר אשדוד קיימים ילדים שסובלים מאי ביטחון תזונתי ומדובר בגזרה שלא ניתן להסכים לה". בהמשך הן מדברות על מחקרים המוכיחים שארוחת בוקר מזינה משפרת את יכול הריכוז של הילדים. כן הן מציינות את הפעילות הקיימת מטעם שירותי הרווחה ומינהל החינוך ועמותות שפועלים לצמצום תופעת הרעב. "יחד עם זאת, לאור פניות שקיבלנו בעניין אנו מבקשות כי בישיבה הבאה של הוועדה לקידום מעמד הילד, ייערך דיון יחד עם כל הגורמים האמונים על הנושא" הן כותבות.

חברות המועצה מבקשות לקבל בישיבה נתונים המצויים בעיריית אשדוד ביחס לקיומם של ילדים הסובלים מאי ביטחון תזונתי, על המענים הניתנים במסגרות החינוכיות ומחוצה להן, על מתן פתרונות מערכתיים לטיפול בעניין ונתונים נוספים.

כזכור, לאחרונה יצא מישל ביטון, שכיהן כיו"ר ועד בנמל ופעיל חברתי,בקריאה לכל הגורמים בעיר ליזום פרויקט בו יקבלו כל התלמידים כריך בבית הספר. "חינוך מתחיל מהבטן. ילד רעב לא יכול להתרכז בלימודים. אני רואה כמה כסף הולך על פסטיבלים וכנסים וחנוכת לשכה וחושב שצריך למצוא את התקציב לפרויקט החשוב הזה. למצוא מאיפה אפשר לקצץ ולהעביר את הכסף לפרויקט כריך לכל תלמיד. אני מתכוון שכולם יקבלו כריך, כל התלמידים כדי לא להביך את אלו שאין להוריהם את הכסף לשלוח את ילדם עם כריך לכיתה".

ביטון העלה על כך פוסט בדף הפייסבוק שלו וקיבל תגובות טובות הורים רבים. בין התגובות היו כאלו שסיפרו על הקיוסקים בבתי הספר וגם על המצב בו ילד שאין לו כסף מסתכל על חברו כשהוא קונה כריך ואוכל. "בעבר היו מספקים אוכל לתלמידים כיום לא כל הילדים זוכים לאכול. ואסור שזה יקרה. ילד רעב לא יכול להגיע להישגים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן