האור של אורית

האמנית אורית לסרי (49) מציגה בימים אלו את תערוכת היחיד שלה ׳האור שבי׳. בתערוכת היחיד החדשה שלה מוצגים מבחר ציורים מהעשור האחרון. ״אורית: ״כל ציור הוא מסע המתחיל במשיכת מכחול ראשונה״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשהאמנית אורית לסרי (49), הייתה ילדה קטנה היא נחשפה לאהבתה הגדולה לציור. "האהבה לציור החלה בגיל צעיר מאוד ולא פסקה עד היום, כשהייתי ילדה קטנה מאוד אהבתי לצייר. כל הזמן המורות שלי התלהבו, לאחר שירותי הצבאי למדתי עיצוב פנים ואדריכלות. מזה כ- 18 שנים עוסקת בעיצוב מטבחים ונהנית מכל רגע". בתערוכת היחיד החדשה שלה 'האור שבי' מוצגים מבחר ציורים מהעשור האחרון של אורית לסרי, רוב העבודות נוצרו בסטודיו של האמנית והמורה לציור המוערכת לינה גולן מאשדוד. "תמיד אהבתי לצייר דמויות ונופים, בשנת 2006 הצטרפתי לסדנה של האומנית לינה גולן ושם למעשה נחשפתי לציור אחר. למדתי מלינה הרבה מאוד כיוונים וזרמים בעולם הציור וכמובן שלמדתי רבות מהאישיות המיוחדת שלה ונחשפתי לטכניקות אחרות."

אורית, מהיכן ההשראה לציור?

״את סגנון הציור שלי קשה להגדיר במדויק. תחושות הדמיון והמציאות, העצב והשמחה מציפים אין ספור נושאים המוצאים את דרכם דרך המכחול אל הבדים. את ההשראה לציורי אני מקבלת ממקורות שונים, חלקם באים מעולם הדמיון וחלקם מציאותיים לחלוטין. את נושאי עבודותיי לעולם איני בוחרת מראש, הכול זורם באופן טבעי החל ממשיכת המכחול הראשונה כשכל ציור הוא בגדר יציאה למסע חוויתי ורגשי.

95795784684

כמה ציורים ציירת עד היום?

״עשרות רבות ואולי מאות של ציורים רבים ומגוונים, יש ציורים שאני קשורה אליהם יותר ויש כאלה שפחות״. ש. כמה זמן לוקח לך לצייר ציור?

״זה משתנה מציור לציור. יש ציורים שהכול זורם וזה לוקח זמן קצר ולעיתים זה מצריך זמן רב יותר. מאוד קשה לי לומר לך כמה זמן לוקח לצייר ציור״. סיגל מאור, אוצרת התערוכה מספרת על אורית ועל התערוכה, "הציור משמש עבורה דרך להגיע להרפיה, שלווה ושמחה. טכניקת הציור בה היא עובדת הינה אינטואיטיבית, ללא נושא מתוכנן מראש אלא מתוך זרימה עם הצבעים והצורות העולים בספונטניות על הבד והיוצרים על פי רוב רקע או נוף אבסטרקטי ובעל צבעוניות רליגיוזית משהו. מן הרקע המופשט נולדים ומתגלים דימויים צמחיים, בע"ח ולעיתים צללים של דמויות אנוש. מבחינתה של אורית תהליך זה הוא ביטוי של האור הפנימי הקיים בה, אור מופשט בתחילתו הקורם עור וגידים בדימויים הפשוטים והנעימים ובאווירה הנינוחה והרגועה שהציור מפיץ."

7573462452

אורית, מה גורם לך להציג תערוכה? הכול התחיל מהסביבה הקרובה, האנשים שסבבו אותי פרגנו ותמכו, התגובות היו טובות ולכן החלטתי להתחיל ולהציג את יצירותיי בתערוכות ולשתף את כולם ביצירות שלי.

בתערוכה ציורים ריאליסטיים ומופשטים, המאפשרים לצופה את החופש להעניק פירוש אישי לכל אחד מהם וגם להפליג באסוציאציות אישיות. העבודות המרהיבות, רובן ככולן, צבועות בצבעי אקריליק, צבעי שמן וטכניקות מעורבות על בדי קנבס בגדלים שונים המותאמים לחללים גדולים, מוארים ובעלי אופי אסתטי. "האור שבי"-תערוכת יחיד לאמנית אורית לסרי. פתיחה חגיגית במעמד האמנית, האוצרת וד"ר אריה אזולאי-יו"ר עמותת בית 'יד לבנים': יום ראשון, 14.7.19, בשעה 20:30, בית 'יד לבנים', ליצירת קשר עם האמנית חייג ו052-2768244.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן