סיבה לגאווה: אשדודים מסיימים קורס מכונאים מוטסים בצה"ל

שני אשדודים יסיימו השבוע קורס מכונאים מוטסים אחרי שמונה חודשים. זוהי הפעם הראשונה שמסיימים חניכים שאותרו עוד לפני גיוסם לצבא לתפקיד המובחר

צילום: דובר צה"ל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מכונאי מוטס הינו חלק מצוות האוויר הנכלל במסוק לצד הקברניט וטייס המשנה, והוא מפקד תא המטען של מסוק הסע"ר. כמו כן, המכונאי המוטס הוא איש המערך הטכני המאומן בטיפול בתקלות המסוק, בביצוע סבב אחזקה ובדיקות כתנאי להמשך המשימה, כאשר המסוק מחוץ לבסיס האם.

בין מסיימי הקורס האחרון נמנים שני אשדודים, בהם סמ"ר א' בת ה-22. א' הרחיבה בתיכון כימיה ואקולוגיה והיא בעלת תעודת הנדסאית אלקטרוניקה.

א' אוהבת ומחוברת לים כמו כל אשדודית. אחד מתחביבה העיקריים זה לצאת לטייל עם הכלבה שלה. היא לא הכירה את התפקיד לפני גיוס ונחשפה אליו ביום עיון מיוחד לתפקידים מיוחדים בחיל האוויר במהלך הלימודים לתואר הנדסאי. א' היא מהמסיימים הראשונים בקורס למכונאים מוטסים לאחר שאותרו במיונים קדם צבאיים לתפקיד.

היא הבכורה במשפחה. אימה, רנטה, מהנדסת אלקטרוניקה ואביה, אלברט, עובד בחברת חשמל. אביה שירת גם הוא כטכנאי בבסיס תל נוף של חיל האוויר. אחיה, ניר הוא חייל בדבורים בחיל הים.

מבחינה חברתית א' מספרת שהקורס הוא קטן ואינטימי, הכל מאוד אינטנסיבי ואין תחרותיות בין החניכים, "כל אחד במסלול אחר להצלחה שלו" ותמיד ברגעי משבר כולם יהיו שם בשבילך. בשביל א' זאת גאווה להסתובב על מדי חיל האוויר עם סיכה ודרגות של לוחם חוד של חיל האוויר.

גם א' מאשדוד, בן 21, סיים את המסלול. סמ"ר א' מתנדב ב"מגן דוד אדום" מגיל 15 ובזמנו החופשי אוהב מאוד את הים ובמיוחד להפליג עם אחיו הגדול.

1d9a406c 5c3b 45fa 8136 e864038df4c8

א' היה בתוכנית "שוחרים" ותמיד רצה להיות לוחם, במיוחד להיות מכונאי מוטס, והוא רואה בתפקיד כמרכז שמשלב את הכל. הוא מספר: "מכונאי מוטס רואה וחווה את כל גופי הצבא, מסייע בהצלת חיים ושמירה על המדינה". א' הוא מכונאי מוטס בטייסת 193 שנמצאת ברמת דוד, תפקידה הוא חילוץ ימי בעזרת מסוק "העטלף".

א' הוא בן אמצעי ל2 אחים. אימו, אסנת, מנהלת יבוא ושיווק ואביו, אריה, עצמאי. אחיו הגדול, טל, משרת כחובל בחיל הים ומפקד על שירת דבורים ואחותו, מור, תלמידה בתיכון. לדבריו אין כל הבדל בין מכונאים למכונאיות. "בקורס אתה מרגיש שאתה מתאמן לרגע האמת ושהכל יכול לקרות". אמר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן