צומת הכניסה הדרומית לאשדוד נחסמה בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה

בעקבות מחאת יוצאי אתיופיה על הריגת הצעיר האתיופי מקרית חים נחסמה כעת הכניסה הדרומית לאשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בעקבות מחאה המתקיימת ברגעים אלו בכניסה הדרומית לעיר אשדוד, נחסמה לתנועה צומת הכניסה (ביג) לעיר. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכווינים את התנועה במטרה לסייע לציבור הנהגים. ציבור הנהגים מתבקש לבחור נסיעתו בדרכים חלופיות ולהישמע להנחיות השוטרים.

בין המפגינים היה גם אספאו נגש איש חינוך ופעיל חברתי ואבא ל- 5. "ההרגשה רעה מאוד כיוון שזה כבר פעם שנייה ושלישית ורביעית זה כבר בלתי נסבל" הוא מספר. "אני בעצמי היום חושש. אני רואה שוטר אני בורח. הגעתי למצב הזה ואני חושב על הילדים שלי. היד קלה על ההדק. זה רע מאוד. זה מזעזע. אי אפשר לדבר על זה. אין מילים לדבר על זה. נקווה שיבוא התיקון מהדרג הגבוה ביותר ונוכל לחיות כמו בני אדם. אי אפשר לתאר מצב כזה בגלל הצבע אני צריך לסבול. אי אפשר להמשיך ככה".

התחושה בקרב המפגינים בארץ כולה הייתה שאי אפשר יותר להבליג ולעבור לסדר היום. וכי לא ייתכן שהורים ידאגו שהילד שלהם יהיה הבא בתור. מותו של טקה מצטרף לסטטיסטיקה עגומה של עימותים בין שוטרים לצעירים, בעיקר יוצאי אתיופיה.

 

עו"ד מסלה: "להקים ועדת בדיקה"

עו"ד אייצ'לותם מסלה מאשדוד שהתמודד לעיריית אשדוד אומר שהמדינה צריכה להיכנס לעובי הקורה ולטפל בנושא הזה. "המדינה מפקירה ולא מטפלת" הוא אומר. "ואפילו לא מגנה את המקרה ואנשים חושבים שזה לגיטימי. אני פחות מאמין בהפגנות. אני חושב שהדרך צריכה להיות אחרת. הדרך לטפל בגזענות היא לא דרך ההפגנות. האלימות לא פותרת שום דבר. את לא יכולה לטפל משהו גדול באלימות והפגנות. אני חושב שאזרחי מדינת ישראל לא עשו שום עוול שלא יוכלו לחזור מעבודתם הביתה. אני חושב שצריך לפתוח בחקירה ממלכתית ולהקים וועדה ולבחון איך אפשר לטפל בזה אי אפשר להשאיר את זה ככה. אבל הפגנות לא יפתרו את הגזענות, גם ככה מסמנים אותנו שאנחנו אלימים. רק בוועדה עם אנשי מקצוע רציניים ניתן לטפל בנושא".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן