ביטון-מאניה

ניר ביטון, שחקנה של סלטיק אלופת סקוטלנד ונבחרת ישראל, הוא הכדורגלן האשדודי הבכיר ביותר. בשבוע שעבר שיחק ביטון בשני משחקי הנבחרת נגד לטביה ופולין וכעת הוא נמצא בפגרה, מתכונן לעונה הבאה ב'פרמייר ליג' הסקוטית ולא שוכח להחמיא למ.ס: "הכוח של מ.ס אשדוד, זה ביחס

צילום: האתר הרשמי של מ.ס אשדוד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ניר ביטון נולד, התחנך וגדל בעיר אשדוד והוא מהווה את הדוגמא הכי טובה להצלחה המסחררת של מחלקת הנוער בקבוצת מ.ס אשדוד. קבוצת הנוער אמנם ירדה ליגה בעונה החולפת, אך היא מתהדרת ברשימת שחקנים איכותית שצמחו בה. כיום, בראש הרשימה נמצא ביטון, שבחודש אוקטובר יהיה בן 28 ויש לו תארים רבים במדי סלטיק ריינג'רס, אליה הגיע בשנת 2013. מאז ועד היום הקשר המתנשא לגובה 1.96 מטרים, זכה בשישה תארי אליפות ברציפות, אליהם הוסיף שני גביעי מדינה בסקוטלנד וארבעה גביעי ליגה. לניר ביטון יש גם הופעות בשלב הבתים של ליגת האלופות במדי סלטיק, במסגרתם פגש את קבוצת הפאר הספרדית, ברצלונה. כמו כן, שיחק באיצטדיונים מפוארים כמו 'סן סירו' ואמסטרדם ארינה. בתמונה הכי מרשימה במשרדי מ.ס אשדוד מופיע ביטון כשהוא מנסה לחלץ כדור מכוכב הכדורגל ליאו מסי.

הקריירה הנוצצת שלו החלה בשנת 2009, עת ערך ביטון את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת של מ.ס אשדוד. 3 שנים לאחר מכן ולאחר למעלה מ-120 הופעות במ.ס, בהן כבש 14 שערים, נמכר לאימפריה הסקוטית, סלטיק והוא נחשב לאחד מעמודי התווך של הקבוצה, למרות פציעה שהשביתה אותו כמעט לחצי עונה. גם מאמני נבחרת ישראל בשנים האחרונות זיהו את הפוטנציאל וביטון נחשב לשחקן חשוב גם בנבחרת הלאומית. באמתחתו 23 הופעות ב'כחול לבן', כולל שני המשחקים האחרונים בלטביה ובפולין.

כל אלה ממצבים את ביטון כשחקן האשדודי הטוב והבכיר ביותר כיום. אל כך ניתן להוסיף את שווי כרטיסו, המוערך בכשני מיליון יורו, על פי אתר 'טרנספר-מרקט'. לביטון חוזה לעונה נוספת בסלטיק ובקבוצה לבטח ינסו להשאיר אותו יותר מכך. הוא השתלב נהדר בקבוצה, אהוב מאוד על הקהל ב'סלטיק פארק', התחזק מבחינה פיזית ונראה כי הקריירה שלו נמצאת בשיאה. גם השקט והצניעות הן מנת חלקו של ביטון, שמוסיפים לדעת הקהל החיובית עליו.

75734564262

ביטון התראיין בשבוע שעבר לאתר הרשמי של קבוצת מ.ס אשדוד והחמיא לקבוצת האם שלו: "מה שמייחד את המועדון הזה, זו התמיכה שאתה מקבל ממנו בתור שחקן צעיר. גורמים לך להאמין שברגע שאתה תהיה טוב, אתה תתקדם. בהיבט המקצועי נתנו לנו מעל ומעבר. חדרי כושר, תזונה, רמת כדורגל והבנת המשחק. הכל היה ברמה הגבוהה ביותר. מעבר לכך, הכוח של המועדון הוא ביחס האישי שהשחקן מקבל. יכול להיות שאם הייתי גדל במועדון אחר, לא הייתי איפה שאני היום."

על ההשתלבות בקבוצתו הנוכחית, סלטיק, אמר: "כל מה שלמדתי לאורך השנים עזר לי מאוד, בעיקר השנים שעשיתי בבוגרים. הגעתי עם ניסיון, למרות שהשנה הראשונה בסקוטלנד הייתה לא פשוטה, אבל למדתי ממנה והתאמתי את עצמי לרמה. להיות חלק ממועדון כזה זו חוויה עצומה מכל הבחינות. ברמת התקציב, הקהל, המגרש, ההיסטוריה. חושב שאם היינו ב'פרמייר ליג' האנגלית, היינו מסיימים בחמישייה הראשונה. זה ממש לא מובן מאליו מבחינתי לשחק במועדון כזה שש שנים. שמח לאן שהגעתי ושואף להמשיך ולהשתפר."

ולבסוף, התייחס ניר ביטון גם לנבחרת ישראל: "עברתי שנה לא פשוטה. הייתה לי פציעה ארוכה, שבגללה לא שיחקתי הרבה, אבל החזרה לנבחרת שימחה אותי מאוד. התרגשתי ללבוש שוב את המדים הלאומיים ואני מקווה שנשיג את המטרה ונעלה ליורו. שיחקתי נגד הקבוצות הכי גדולות בעולם. ברצלונה, מילאן, פ.ס.ז', באיירן מינכן. אבל כל הופעה בנבחרת ישראל היא למעשה הרגע המרגש ביותר בקריירה. כיף לשחק עבור המשפחה שלך, החברים שלך, המדינה שלך. בכל פעם שאני שר את ההמנון, יש לי צמרמורת בכל הגוף. ברגע שאתה חווה משהו כזה, שום דבר לא משתווה לו. זה משהו אישי שנוגע ללב וזה הרבה יותר מדבר אלי, ממשחק מול כל קבוצה."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן