ברוך הנמצא?

ברוך דגו נמצא בפרשת דרכים בקריירה ההיסטורית שלו. לאחר שחזר לקבוצת נעוריו ועזר לה להעפיל לליגה א', טרם חתם על חוזה לעונה הבאה. לא ברור מה מעכב את הנהלת עירוני, אך מה שבטוח, עליהם לפעול מהר. דגו: "רוב הסיכויים שאפרוש. אחליט אחרי שאפגש עם הנהלת עירוני"

צילום: דוברות עירוני, מוטי קדוש
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ברוך דגו כבר לא ילד. הקשר ההתקפי של עירוני אשדוד בעונה החולפת מייצג דור אחר וסוג אחר של שחקנים- כאלה שמדברים במגרש, במקום במקומות אחרים וגם כאלה שהצניעות היא מנת חלקם. דגו בן ה-37 נמצא בשלהי הקריירה המפוארת שלו, שנגעה בשיאים ששמורים לגדולים ביותר.

דגו נולד באדיס אבבה שבאתיופיה ובגיל צעיר עלה ארצה וגדל באשדוד. הוא נחשב לאחד השחקנים האשדודים הטובים בכל הזמנים. את הקריירה העשירה שלו החל במכבי עירוני אשדוד, טרם האיחוד. בעונת הבוגרים האחרונה שלו באשדוד, שיחק בקבוצה המאוחדת ובשנת 2000 נמכר לקבוצת מכבי ת"א. עונת השיא שלו הגיעה בשנת 2003 כאשר כבש 14 שערים, בישל עוד 12, הוכתר כשחקן העונה וזכה בתואר אליפות המדינה יחד עם מכבי ת"א. דגו זכה במכבי ת"א גם בשלושה גביעי מדינה וזכה לשחק בליגת האלופות ולהבקיע ארבעה שערים במפעל היוקרתי.

בשנת 2005 עבר דגו לקבוצת הפועל ת"א וזכה עימה בשני גביעי מדינה. לאחר מכן, עבר למכבי נתניה ומשם ניסה את כוחו בליגה הקפריסאית, בה שיחק בשתי קבוצות, פמגוסטה (אותה אימן דאז ניר קלינגר) ואפולון לימסול. בקיץ 2011 חזר ברוך דגו לישראל וחתם אצל העולה החדשה לליגת העל הפועל רמת השרון וסייע לה להישאר בליגה. בעונה שלאחר מכן, חתם דגו בהפועל ראשון לציון מהליגה הלאומית, ממנה עבר לשחק בהפועל אשקלון, אף היא מהלאומית. בשנת 2017 חזר דגו לקבוצת נעוריו, מכבי עירוני אשדוד ששיחקה בליגה ב' דרום ב' ובעונה החולפת עזר לה להעפיל לליגה א'. הוא נחשב לשחקן היחיד ששיחק ב'עירוניה' לפני ואחרי האיחוד.

דגו: "ציפיתי מעירוני לדברים אחרים"

בראיון ל'השבוע באשדוד' מסכם דגו את הקריירה המדהימה והעשירה שלו, מספר בין היתר על מעמדו בעירוני אשדוד, על הקשר עם אחיו, מסאי דגו, מאמנה החדש של עירוני קרית שמונה ועל השאיפות החדשות שלו.

האם אתה ממשיך בעירוני אשדוד?

"אין לי מושג. לא יודע, צריך להיפגש איתם ואני אדע אם אני ממשיך או לא."

מאוכזב מההתנהלות שלהם?

"לא יודע אם זאת המילה המתאימה. אבל כשחקן, כילד שגדל במועדון הזה, ציפיתי לדברים אחרים, אבל אתה יודע בכדורגל עברתי כל כך הרבה, שאני לא מצפה מהם ליותר מדי. עברתי כל כך הרבה שנים ואני לוקח את הדברים בקלות ולא יותר מדי קשה. אחרי שאפגש איתם, אבין, אשמע ואגיד את מה שיש לי להגיד. אם הכל יסתדר אז מי כמוני אשמח, אתה יודע, לעזור ולהיות שותף להצלחת הקבוצה, שזו קבוצת נעוריי וגם כשחקן מנוסה שעבר הכל בכדורגל הישראלי. מאמין שיכול להיות טוב. אחרי שאפגש עם ההנהלה אדע יותר."

מבחינה אישית, איך אתה מכין את עצמך לעונה הבאה?

"קודם כל, אחרי שאפגש איתם, אחליט מה יהיה. רוב הסיכויים שאפרוש אבל אחליט אחרי שאפגש איתם."

יש לך הצעות מקבוצות אחרות?

"כן. ברוך ה', לשמחתי כן. בוא נגיד ככה, חלק רוצים שאמשיך לשחק עוד שנה וחלק רוצים אותי בצוות המקצועי. נראה מה יהיה. נתתי זכות ראשונים לעירוני, כי זה מקום שאני מאוד רוצה להיות בו. זו קבוצה שאני מאוד אוהב ורוצה לעזור לה להצליח. מאוד מקווה שגם הם רוצים את זה. אם לא, ניקח הכל באהבה."

243624353221

ראיתי שעירוני החתימה עוזר מאמן. זה תפקיד שראית את עצמך עושה?

"פחות או יותר כן. אני לא אשקר שלא. אבל המאמן שי מאור החליט מה שהחליט ואני מאחל לו ולעוזר מאמן החדש הרבה בהצלחה. זהו, אני חושב שיש לי שאיפות מאוד גבוהות. בעזרת ה', לא יודע איפה בדיוק אהיה. אחרי הפגישה אבין איפה הם רואים אותי ואיפה אני רואה אתה עצמי. מקווה שיסתדר ושנשתף פעולה על מנת שנצעיד את עירוני קדימה בעזרת ה'. יש לי הרבה שאיפות וחלומות. את רובם הגשמתי תודה לאל, כשחקן. מקווה שאעשה את זה גם עכשיו. מקווה להשיג דברים נוספים בשלב ב' בחיי."

האם עשית קורס מאמנים? יש לך תעודת 'פרו'?

כן.

מאחל לך שנראה אותך מאמן בליגת העל כמו אחיך, מסאיי.

"שמע, לאחי יש חלומות ושאיפות. לי יש גם. כל אחד לחוד ואנחנו מדברים הרבה. אני משתדל לעזור לו מאחורי הקלעים מהניסיון שלי כשחקן ברמות הגבוהות ששיחקתי. אני בטוח שהוא יצליח, כי מגיע לו והוא מקצוען. איפה שאני רוצה לראות את עצמי, אני מקווה להיות שם ולהצליח בעזרת ה'. שכל אחד יגשים את החלומות שלו איפה שהוא יהיה."

בתור אחד שגדל בעירוני אשדוד, מה חשבת על האיחוד בשנת 1999 ומה אתה חושב על כך היום?

"כילד בגיל 18 חשבתי שזה יכול להיות טוב. אני חושב שגם אתה חשבת אותו דבר כמוני. בסופו של דבר, כולם רצו קבוצה אחת והאמינו שזה מה שיהיה. האמינו שבאמת הקבוצה הזו יכולה להצליח ולהתחרות מול הקבוצות הגדולות. שני המחנות אוהדים ביחד. אחרי כמה שנים נמכרתי למכבי ת"א ועכשיו לא צריך להיות חכם גדול, בכדי להבין שהאוהדים לא כל כך התחברו לזה. האדומים הקימו את הקבוצה מחדש. עירוני עשתה זאת מהצד השני וכל אחד עם הצבע שהוא מזוהה איתו. בסופו של דבר, אחרי כמה שנים זה נראה שזה לא הצליח, למרות שמ.ס עדיין בליגת העל. יש שם מחלקת נוער באמת מדהימה, אי אפשר להגיד שלא. הרבה כשרונות מצויינים גדלו שם. אני חושב שעירוני ואדומים אשדוד צריכים רק ללמוד מכל הקטע של הניהול וכל מה שצריך לעשות על מנת באמת להתקרב ולהגיע לעניין של מחלקות נוער ובוגרים כמובן."

מי השחקן הכי גדול ששיחקת איתו?
"אתה מקשה עליי, כי אני לא יכול להצביע על שחקן אחד. אתה יודע, בכדורגל אתה עובר כל כך הרבה קבוצות ואתה משחק עם כל כך הרבה שחקנים. חושב שאני יכול לתת לך בין 3-4 שחקנים. הייתה לי את האפשרות לשחק לפני שעברתי למכבי, עם אלון חזן בזמנו, שחזר מווטפורד וזו הייתה זכות גדולה. אחר כך שעברתי למכבי הייתה לי את הזכות לשחק, אפילו שזו הייתה תקופה לא פשוטה בינינו, עם אבי נמני וטל בנין. ואז כשעברתי להפועל ת"א, עם יוסי אבוקסיס, סלים טועמה ופיני בלילי. מכל תקופה שהייתי בקבוצה מסויימת היו את השחקנים הגדולים והייתה לי את הזכות לשחק איתם. חושב שזו ההדרכה הכי גדולה שיכולה להיות."

והמאמן הכי גדול?

"המאמן לא יכול להגיד הכי גדול. יכול להגיד שהיו מאמנים מאוד משמעותיים עבורי. מרגע שעליתי מהנוער לבוגרים בעירוני אשדוד בזמנו, כשמירו בן שמעון אימן אותי בנוער. הוא נתן לי את כל מה שהייתי צריך. ואז בבוגרים עם ניסים בכר וניר לוין. ואז המשכתי עם ניר לוין למכבי ת"א ואז עם ניר קלינגר, שיחד איתו זכיתי באליפות, שהייתה גדולה. אתה שואל אותי שאלה שאני לא יכול לענות לך ספציפית. ניר לוין וניר קלינגר, הם אולי שני המאמנים שהייתי הכי קשור אליהם, יותר משחקן. הם עיצבו אותי כשחקן ובן אדם ועזרו לי ותמכו בי, מעבר לכדורגל, על מנת שאביא את הכישרון שלי למגרש ואראה את מה שאני מסוגל להראות. אחר כך כמובן, היה את אלי גוטמן ודרור קשטן, כל אחד והסגנון שלו. אבל בוא ניקח את ניסים בכר, ניר לוין וקלינגר, הם מי שאני מרגיש שהכי נקשרתי אליהם."

מה רגע השיא שלך בקריירה?

רגע השיא כמובן זה היה שני השערים שהבקעתי נגד אייאקס בליגת האלופות. אתה יודע, כשאתה משחק מול מועדונים מפוארים, מאריות הכדורגל האירופאי, מפעל שהוא גביע העולם לקבוצות. זה בעצם רגע השיא שלי. כמובן שהיו לי עוד שיאים מדהימים. זכייה באליפות ובגביעים ועוד משחקים בגביע אופ"א עם הפועל ת"א ששיחקתי. וכמובן, אם אפשר להגיד, החזרה לבית בגיל 37 לעירוני אשדוד. לרדת מליגת העל לליגה ב', לא כל אחד מסוגל לזה. אני חושב ומקווה שבאמת אנשים שם מבינים את הזמן שלקחתי ואת מה שעשיתי עבור הקבוצה שאני אוהב. ובעצם עליית ליגה. זה גם היה אחד מהשיאים שלי, אפילו שזה ליגה נמוכה, אבל בעיני זה רגע השיא. רגע שהרגשתי בו, הכי מאושר. מקווה שהכל יסתדר ושאהיה בעירוני, על מנת להעביר את זה לדורות הבאים."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן