שיקלי שוב מסתבך: חשוד בהונאת ענק בעשרות מיליוני יורו

ג'ילבר שיקלי מאשדוד ממשיך להסתבך והפעם בפרשיית הונאת ענק בעשרות מיליוני יורו בצרפת. שיקלי חשוד כי הונה אנשי עסקים ובכירים בממשל האירופי ששילמו לו עשרות מיליוני יורו עבור "שחרור" עיתונאים, שכביכול נחטפו על ידי ארגוני טרור. שיקלי העצור באוקראינה מכחיש קשר ל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האם ג'ילבר שיקלי מאשדוד שוב מסתבך בפרשת הונאה חדשה?. מפרסומים של כלי תקשורת באירופה נקשר שמו של שיקלי בביצוע ,לכאורה, של הונאה בהיקף מיליונים של אנשי עסקים ופוליטיקאים צרפתיים. על פי פרסומים בתקשורת האירופאית עבריין אלמוני עקץ בכ- 80 מיליון יורו אנשי עסקים באירופה ופוליטיקאים מצרפת בין השנים 2012-2017 לאחר שהתחזה לז'אן-איב לה דריאן – שר ההגנה הצרפתי דאז, ופנה אל אותם אנשי עסקים ופוליטיקאים וביקש סכומי כסף שמטרתם, כביכול, לשלם כופר לארגוני טרור שחטפו עיתונאים צרפתיים. סכומי הכסף שהועברו לחשבון בנק בסין נותרו בו.

מהפרסומים עולה כי שיטת ההונאה הייתה כך: התקשר אדם לאותם נעקצים והציג עצמו כעובד בלשכתו של השר לה דריאן. בשלב השני התקשר אדם שחיקה את קולו של השר וביקש את הכסף. בשלב הנוסף הנעקצים קיבלו שיחת Skype מ"לה דריאן", אשר כללה דו-שיח עם אדם במסכת גומי בדמותו השר עם חיבור אינטרנטי גרוע, שפגם באיכות השידור וכך היה קשה יותר לאבחן את ההונאה.

שיקלי עצמו נעצר באוקראינה והוא מכחיש את החשדות נגדו. אולם החוקרים מצאו ראיות מספקות לכך שהוא אכן רכש מסכת סיליקון. כמו כן, דווח כי מאז מעצרו של שיקלי תרגיל "העוקץ של לה דריאן" פסק לחלוטין. לדברי הדיווחים הפרשה עדיין נחקרת על ידי גורמי האכיפה בצרפת.

לפני כשנתיים נעצר שיקלי באוקראינה לאחר שנחשד בביצוע הונאה. נטען כי שיקלי עם אחרים נהג להתקשר למנהלי סניפי בנק בצרפת ולהתחזות למנהלים הכלליים של הבנק שפנו אליו. בשיחתם עם מנהלי הסניפים, הורו להם המנכ"לים המתחזים לשתף פעולה עם "סוכנים סמויים" של רשויות חקירה בצרפת, העוסקות בחקירה בנושא מימון טרור, האמורים ליצור עמם קשר בזמן הקרוב. כעבור זמן, יצרו שלושת החשודים קשר עם מנהלי הסניפים הפעם כשהם מתחזים לאותם "סוכנים סמויים", וביקשו מהמנהלים לרכז עבורם נתונים של העברות כספים בסכומים גבוהים ביותר.

על פי החשד, הצליח לכאורה להונות יחד עם שותפיו לפי הערכות כ-30 מיליון יורו, באמצעות שכנוע פקידי בנק להעביר לו ולשותפיו שקים מלאים במזומן. את הכסף הצליחו להלבין באמצעות שוחד שהעבירו לסוחרים על ידי קניית סחורה באמצעות קבלות מזויפות, שגדולות משמעותית מכמות הקנייה.

שיקלי הגיע לארץ בשנת 2006 וביקש מקלט מדיני בשל היותו יהודי. בית המשפט השלום בירושלים החליט להיעתר לבקשת המחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה והסגירה אותו לצרפת בינואר 2008. שנה לאחר מכן נכנס לכלא במשך שנתיים ושוחרר עד לזמן המשפט וחזר לישראל. ב-2015 נשפט שיקלי בבית המשפט בצרפת ל-7 שנים שלא בפניו, בנוסף קיבל קנס למדינה של מיליון יורו ועוד 5.5 מיליון יורו פיצויים לנפגעי ההונאה.

בית משפט בצרפת הרשיע את שיקלי בשנה שעברה בביצוע הונאה בשווי 6.1 מיליון יורו נגד חמש חברות – לה בנק פוסטל, בנק HSBC אקסנצ'ר ותומסון. הוא גם הורשע בניסיון להוציא יותר מ-70 מיליון יורו מ-33 חברות אחרות לפחות, כולל ברקליס, אמריקן אקספרס והחברה שמנהלת את יורודיסני בפריז. הוא נשפט לשבע שנות מאסר ונקנס במיליון יורו. שיקלי נותר לגור באשדוד וגם כאן היה מעורב במספר תקריות.

שיקלי עלה לכותרות לפני כעשור בין השנים 2007-2009 בפרשה שכונתה "עוקץ המאה" בה קבוצה שעסקה במסחר במכסות פחמן דו חמצני, וגבו מס ערך מוסף על אותן עסקאות. על פי כתב האישום בפרשה, אותם סכומים של המס לא הועברו למשרד המס הצרפתי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן