מדוע דחו חברי המועצה הצעה להקים ועדה לטפל בכשלי פרויקט התחבורה

בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול דחו חברי הקואליציה את ההצעה שהגישה חברת המועצה הלן גלבר להקים וועדה בלתי תלויה שתטפל בכשלי פרויקט התחבורה, שכיכב בדוח מבקר המדינה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לקראת הישיבה, ולפני פרסום הדו"ח כתבה חברת המועצה, הלן גלבר מכתב לראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי ובה הביעה את החשש כי רחוב הרצל יהפוך לכביש הדמים כמו שקרה בפתח תקווה. בישיבה שהתקיימה לאחר הדו"ח החמור, מנתה גלבר את התאונות שהתרחשו ברחוב הרצל בחודשים האחרונים. לדבריה: "לאחרונה אנו עדים לתאונות רבות וקשות שאף גבו חיי אדם בכביש הרצל -הכביש צר ומעוקל -לא בטיחותי, והנתיב נסלל באמצע הכביש".

גלבר המשיכה ואמרה כי "כידוע, פתח תקווה גם השקיעה כספים להקמת נתיב העדפה לתחבורה ציבורית. גם שם כמו באשדוד נתיב התחבורה נסלל במרכז הכביש ולכן כשחוצים נתיב אחד, יש לחצות שוב 2 נתיבים נוספים. במצב כזה כל הולך רגל צריך לחצות מספר נתיבים דבר שמהווה סכנת חיים. אחרי 21 הרוגים בפתח תקווה החליט ראש העיר מבלי שקיבל את הסכמת משרד התחבורה לסגור את הכביש ולדבריו "תושבי פתח תקווה סיימו לשלם בחייהם"

גלבר העלתה מספר פתרונות אפשריים כמו לפתוח את הכביש לכל כלי הרכב שהרי לדבריה "במילא פרויקט התחבורה הציבורית תקוע ולא נראה סיום באופק". או לסלול את נתיבי התחבורה בנתיבים הצמודים למדרכה, כך שלהולכי הרגל תהיה גישה ישירה לתחבורה ובכך יצומצמו הסיכונים לתאונות.

כן העלתה גלבר הצעה להקים ועדה בלתי תלויה למיפוי הבעיות וטיפולן על ציר הרצל. ועדה בלתי תלויה פירושה, שהתקציב עליה יינתן מחוץ לעירייה, הוועדה תציע פתרונות , הצעות וחוות דעת בנוגע למצב ברחוב הרצל. אולם ההצעה נדחתה ברוב קולות.

אומרת גלבר: "לדאבוני על אף שבחרתי לעלות להצעה את הפתרון הזול ביותר הקמת ועדת מומחים מקצועיים בלתי תלויה – בחרו חברי הקואליציה ובראשם ראש העיר להתנגד להצעה זו. חיי אדם חייבים לבוא בראש סדר העדיפויות מעל כל קואליציה או אופוזיציה. אמשיך לטפל בנושא, למען ובשביל התושבים בכל דרך שהרי – חיי אדם על הפרק".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן