מים מים ולא בששון : הסיוט של טפטופי המים של המזגנים שחודרים לדירות באשדוד

דן כלב תושב רחוב הציונות סובל כמו רבים באשדוד מטפטוף מים של מזגן שנכנסים לדירתו . בתקופת הקיץ בעיקר שיש התקנת מזגנים חזיתיים באופן פיראטי ומופקר זה גורם לצרות . ומה עושה העירייה? תקראו את הכתבה

כך נראה הצינור המטפטף לחדר השינה של כלב. צילום: דן כלב
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בבניינים חדשים יחסית, מזגנים חייבים להיות מתוקנים במסתור הכביסה או במרפסת השמש כך שהמנוע של המזגן וצינור הניקוז שלו ממוקמים בתוך שטח הדירה עצמה ואינם מהווים מקור למטרדי רעש, מי ניקוז ומפגע אסתטי. אך למרבה הצער, מאחר שהפיקוח על הבניה התמהמה וגרר רגליים פעם אחר פעם בטיפול בתלונות דיירי הציונות 127 בנושא התקנת מזגנים בחזית הבניין, התופעה התפשטה כבלון תבערה בשדה קוצים.

השבוע לדוגמה נדהם דן כלב, דייר ברחוב הציונות 127 בקומה ה-11 לגלות שדיירת המתגוררת בדריה מעליו התקינה מזגן חלו למרות שבדירתה מותקן כבר מזגן מרכזי במסתור הכביסה. המזגן החדש הותקן מתחת לאדן חלון חדר השינה כשהוא מהווה מקור מטרד של רעש, אוויר חם שנפלט מהמנוע ולקינוח: צינור ניקוז מטפטף שמתעופף ברוח החמה ומתיז את המים העכורים לכל עבר! הקרבנות הפעם הם דיירי 11 קומות שמתגוררים מתחת למזגן, וכמובן הכניסה לבניין המרוצפת שיש שעם התזת המים הופכת למסלול החלקה וירוקת על כל הסכנות המשתמעות מכך.

הדייר הנדהם פנה מידית למוקד העירוני 106 והגיש תלונה, אך הפיקוח על הבנייה בושש לטפל בנושא. לאחר יומיים של המתנה לפקח ללא תוחלת, החליט הדייר שהגיעו מים עד נפש, תרתי משמע, ופנה לחברת מועצת העיר הלן גלבר כדי שתפעל בנושא. אין הכוונה לטיפול פרטני במקרה המדובר בלבד אלא בדרישה שהפיקוח על הבניה יאכוף את תקנות העזר העירוניות בנושא במתחם הציונות. "לא ייתכן שכל דייר ינהג הפקרות נוסח המערב הפרוע ויעשה ככל העולה על רוחו" אמר ד"כ, בעל הדירה שמחלון חדר השינה שלה מתנוסס לתפארת צינור הניקוז המטפטף של המזגן הפיראטי. "אם לא די במטרד הרעש והאוויר החם, הדירה שלי הפכה לעזה.

מי רוצה לצפות בנוף מלבב כזה מחלון חדר השינה שלו? ומדוע העירייה איננה פועלת באופן נמרץ יותר לאכיפת החוק?" הוא שואל בכעס. הדייר כלב ניסה להידבר עם בעל הדירה שמשכיר את הנכס אך מאמציו של הדייר עלו בתוהו. בעל הכנס, אולג בריק, שהוא גם בעליו של משרד התיווך LARSUS, ענה לדייר בגסות רוח ובניבולי פה וטרק את הטלפון, לאחר שטרח לציין שהוא יעשה מה שהוא רוצה ושאימת החוק לא "מזיזה לו", בהסתמכו בין השאר על העובדה שמזגנים נוספים מתוקנים בחזית הבניין. כלומר עברה גוררת עברה ואין מושיע.

מהמוקד העירוני נמסר כי "התקבלה פנייה בנושא והועברה לפיקוח על הבנייה"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן