המורה של המדינה מאשדוד: ישראל אוחיון

ישראל אוחיון מורה למקצועות הקודש ומחנך בישיבת אמ"ית, נבחר כאחד מששת המורים של המדינה לשנת 2019. בן למשפחת מורים ומאמין שזה ייעודו לחנך את הדור הבא של המנהיגים במדינה ולהחדיר בהם ערכים. "הפרס הזה מגיע לכל המחנכים בישראל" הוא אומר בצנעה והסוד שלו: "לאהוב ול

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הרב ישראל אוחיון מישיבת אמי"ת אשדוד, הוא בין ששת הזוכים בתחרות "המורה של המדינה". אוחיון הינו הזוכה היחיד מהחינוך הממלכתי דתי. במעמד נשיא המדינה, רובי ריבלין הוכרזו בטקס חגיגי הזוכים בתחרות "המורה של המדינה" בחסות הסתדרות המורים, 'מפעל הפיס' 'וידיעות אחרונות'. לזוכים הוענקו תעודות הוקרה, מחשבים ניידים והשתלמות יוקרתית בארצות הברית.

מתוך מאות מועמדים הגיעו לגמר 15 מועמדים, כשלבסוף נבחרו כאמור ששת המורים של המדינה לשנת 2019. בטקס המרגש זכה הרב אוחיון לתשואות רמות מתלמידיו ומחבריו לצוות ההוראה שליוו אותו במהלך הערב.

אוחיון בן 34 נשוי ואב ל- 3 ילדים. מחנך כבר 11 שנה וחש שההוראה היא הייעוד והשליחות שלו. הוא גדל במושב "זרוע" בבית ציוני ערכי, במשפחה שרבים בה שבחרו במקצוע ההוראה. הוא למד בישיבת הסדר בשדרות, למד הוראה במכללת הרצוג, והתואר ברעות חינוכי במרכז לימודים אקדמיים לאשדוד הוא הגיע לפני 4 שנים. הוא ר"מ ( רב ומורה- ע.ב. ) ומורה למקצועות הקודש בישיבת אמי"ת.

84368236123627735

התלמידים רואים ברב אוחיון דמות לחיקוי. הם מספרים על מורה מסור ומחויב, שמהווה כתובת עבורם בכל נושא, הרבה מעבר לשעות הלימודים ולחומר הנלמד. בבית החינוך הוא מוכר כמחנך מסור לתלמידיו, המשקיע בקשר האישי ובנגיעה האישית בכל תלמיד. הרב אוחיון מתבלט בחינוך לערכים – אהבת אדם, אהבת התורה ואהבת הארץ, ובמיוחד לחינוך לנתינה לזולת לא בסיסמאות אלא במעשים הנכנסים ללב תלמידיו.

למרות ההתרגשות מהמעמד והכבוד הוא לא מרגיש שעשה משהו מיוחד. "הפרס הזה מגיע לכל המחנכים בישראל" הוא אומר בצניעות."אני רק עושה מה שמחנך אמור לעשות- לאהוב, לחנך, לחבק ולהעמיק ערכים. אני רואה בעצמי רק נציג של כל צוות ישיבת אמי״ת אשדוד שנותנים את נפשם ומרצם לחינוך ילדי ישראל״. לדבריו, לא היה לו כתלמיד מורה לחיים אבל את האהבה להוראה קיבל בבית. "גדלתי בבית של 8 אחים שכמעט כולם מורים ומורות ובני הזוג שלהם אז זו האווירה בבית".

ואיך ההרגשה?

"מצד אחד זה מרגש מאוד, מכבד מאוד, מצד שני מרגיש שכאילו הכבוד הוא לא לי, אני לא מרגיש שאני עושה משהו מיוחד או שונה, עושה מה שמחנך צריך לעשות, זה לאוהב את התלמידים לחנך אותם ולהכניס בהם ערכים ולגדל אותם ולשמח אותם ולחבק אותם ולהקשיב להם זה אדיקות של כל מחנך למדתי את זה בוועדות שונות שעברתי ".

מה גרם לך לדעתך להיות מורה טוב?

"2 דברים קודם כל היחס האישי והקשר האישי בצורה הכי עמוקה שיש לכל הרבדים גם בחיים הפרטיים שלהם, גם במשפחות גם בחיי חוץ לבית הספר במקצועות השונים, והדבר השני זה אמירה דתית ברורה כל מיני תחומים. אני מאמין במה שאני עושה. אוזן קשבת ומעורבות לצד חינוך לערכים".

מה החזון שלך כמחנך?

"כמחנך להצליח ולגדל דור בארץ ישראל שהוא חדור בערכים חדור באידיאלים מלא בתורה, מלא ביראת הארץ והתלמידים יהיו בדור הבא של המנהיגים של האזרחים בארץ זה חשוב להחדיר בהם את הערכים הנכונים”.

״החינוך הוא שליחות״

מה המסר שלך למי שחושב להפוך למורה ומחנך בישראל?

"קודם כל בלי הרבה סיסמאות ואמירות, עבודת חינוך היא עבודה הכי חשובה שקיימת. היא שליחות אדירה ואין אפס אתה מצמיח את הדור הבא במדינה. הוראה זה לא רק להעביר ידע, זה בכלל לא רק להעביר ידע, זה לאהוב לאהוב לאהוב, להאמין בתלמיד ולהאמין בעצמך כמורה ומחנך".

לסיום הוא מבקש להודות למספר אנשים. "ראשית, לקדוש ברוך. הוא שנותן כוח להמשיך בשליחות. להוריי היקרים שנטעו בי את הרוח הנכונה. תודה גדולה לאישתי טליה, שכל היכולת שלי להשקיע בעולם בחינוך בזכותה ותמיכתה בי. ונותנת בית שדוחף מעודד שמאמין בחינוך. לתלמידיי האהובים בכיתה י1 סיירת, לאמא שהמליצה עליי, שולה אבוקרט, ותודה לישיבת אמית אשדוד למשפחת אמית אשדוד ולצוות, לצוות לתלמידים, למורים שבה, להורים ולמי שמוביל את כל 'רכבת החינו' הזו ראש הישיבה שלום מלול שממנו אני לומד ולקוח דוגמא אישית".

הרב שלום מלול ראש ישיבת אמי"ת אשדוד היה מאושר מבחירתו של הרב אוחיון ובירך אותו על הזכייה המכובדת. "הרב ישראל הוא מורה לחיים ממש. אני שמח על ההערכה וההוקרה לה זכה" אמר הרב מלול. "הוא מהווה סמל ודוגמא למחנך שכולו לב , כולו מסירות לחינוך תלמידיו לאנשים בוגרים ערכיים המחוברים לעם, לתורה ולארץ".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן