גרינברג ל-3

המאמן בראד גרינברג ועוזרו דני גוט ימשיכו בקבוצה גם בעונה הבאה וישלימו 3 עונות ברציפות, על הקווים של מכבי אשדוד בכדורסל. גרינברג מארה"ב: "החלטתי לחזור לאשדוד"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הנהלת מכבי אשדוד הודיעה ביום ראשון השבוע, כי המאמן בראד גרינברג ועוזרו, דני גוט ימשיכו לעונה נוספת בקבוצה. המועדון פרסם הודעה רשמית ובה נכתב: "בראד עדכן את הנהלת הקבוצה שימשיך לעונה שלישית ומהיום יחל במלאכת בניית הקבוצה. באשדוד מברכים על ההחתמה ויחלו במגעים עם שחקנים לבניית סגל הקבוצה."

לפני שנתיים, בעונתו הראשונה כמאמן ראשי במכבי אשדוד, הצעיד גרינברג, שנולד בניו יורק את הקבוצה לעונה הטובה בתולדותיה, כאשר סיימה במקום הרביעי בטבלה והעפילה לחצי גמר גביע המדינה. באותה עונה גם ניצחה אשדוד תשעה נצחונות רצופים, המהווים שיא מועדון. בעונהב החולפת אשדוד סיימה במקום התשיעי בטבלה והייתה קרובה מאוד לסיים שמינית ולעלות לפלייאוף.

בצעירותו, המאמן ממוצא יהודי-אמריקאי שיחק בקולג'ים וושינגטון סטייט ואוניברסיטת אמריקה. הוא ויתר על קריירה מקצוענית ופנה למשרת עוזר מאמן. הוא עבד בליגת ה-'אנ.בי.איי' כעוזר בקבוצות 'קליפרס' ,ניו יורק 'ניקס' ופורטלנד 'בלייזרס'. תפקידו הגדול ביותר היה בשנת 1996 כאשר שימש ה'ג'נרל מנג'ר של קבוצת פילדלפיה 'סיקסרס'. עונה בה בחרה הקבוצה במסגרת ה'דראפט' בשחקן האגדי, אלן אייברסון (גם קובי בראיינט השתתף באותו 'דראפט'). לאחר מכן חזר למכללות, אבל הפעם כמאמן ראשי באוניברסיטת רדפורד, בה עבד כארבע שנים, כאשר באחת מהן העפיל לטורניר המכללות הארצי.

מכאן, קריירת האימון של גרינברג בן ה-65 קיבלה תפנית מפתיעה. לאחר שעבד כיועץ לקבוצות 'אנ.בי.איי', חתם המאמן של אשדוד בקבוצת 'בוקאנורס' מהליגה בונצואלה. במקביל שימש גם כעוזר המאמן של הנבחרת המקומית. בשנת 2012 הגיע גרינברג לישראל וסחף את מכבי חיפה (יחד עם פול סטול) לאליפות היסטורית. בעונה שלאחר מכן עבר להפועל ירושלים עמוסת הציפיות, שם איכזב ולא השיג אליפות. מאוכזב מעונה רוויית לחץ גרינברג ארז מזוודות ועבר לליגה הטורקית, לקבוצת אסקישחיר, ממנה עבר לקדנציה קצרה בליגה הרוסית כמאמן קבוצת סראטוב. לאחר מספר חודשים ברוסיה, גרינברג עשה סיבוב פרסה וחזר לאותה קבוצה מהליגה הטורקית ועזר לה להעפיל לליגה הראשונה. אחרי כל ההרפתקאות המדוברות, נחת גרינברג באשדוד לפני כאמור כשנתיים ונראה שזה המקום הנוח עבורו, מקום בו מעריכים אותו ומכבדים את הידע שלו. לגרינברג יש שיתוף פעולה 'עיוור' עם דני גוט ונראה כי שניהם מכבדים ומוקירים אחד את השני.

גרינברג פרסם הצהרה לאחר החתימה בקבוצה: "החלטתי לחזור לאשדוד, כאשר בחוזה שלי כלולה האפשרות להמשיך את ההתקשרות עונה נוספת. העיר אשדוד התייחסה אליי מצוין בשתי העונות האחרונות ואני מצפה בכיליון עיניים לבנות קבוצה חזקה, למרות מגבלות התקציב. ניהול בחירת השחקנים יחל מיד."

בקבוצה מקווים שעצם הישארותו של גרינברג בקבוצה, תגרום גם לשני הכוכבים, מלך הסלים של הליגה בעונה החולפת, מארק טולפסן ומלך העבירות הטכניות, פול סטול, לחתום על חוזה לעונה נוספת. הסנטר ליס שושי לא צפוי להמשיך ואמור לחתום בליגה הגרמנית, כאשר קיבל הצעה גבוהה יותר באופן משמעותי מהסכום שקיבל באשדוד. בקבוצה מודעים לחשיבות של הישראלים בקבוצה, שכן כרגע החוק הרוסי, בו שני ישראלים חייבים להיות על הפרקט בכל רגע נתון, עדיין מתקיים. לא ברור מה מעמדו של נמרוד לוי, אבל אם אשדוד רוצה להיות קבוצת צמרת בעונה הבאה, היא חייבת 'לחטוף' את ה'פורוורד' המוכשר ולהשאיר אותו אצלה. גם מעמדם שני המתאזרחים פמברטון וווייס לא ברור לפי שעה. עידו פליישר אמור להישאר עונה נוספת ובקבוצה מקווים לראות את הסנטר הצעיר עושה קפיצת מדרגה. גם עמית עבו, הרכז הצעיר, שהראה ניצוצות במשחקי סוף העונה שעברה, צפוי להישאר ולהמשיך להתקדם באשדוד.

במכבי בנות אשדוד: צ'לסי הופקינס האריכה חוזה

51485263

במכבי 'בן' בנות אשדוד כבר החלו בהכנות לעונה הקרובה כאשר השחקנית המצטיינת של הקבוצה, צ'לסי הופקינס, שקלעה 14.2 נקודות לערב, קטפה 9.5 ריבאונדים ומסרה 8.2 אס' (מלכת האסיסטים של העונה החולפת), חתמה לעונה נוספת בקבוצה. יחד עם שחקנית הרכש החדשה, קריסטל ברדפורד מבנות הרצליה, הקבוצה של גלעד כץ אמורה להיות איכותית ולהתחרות על התארים. עוד חתמו בקבוצה לעונה הקרובה השחקניות נופר שלום, צליל וטורי (שחקנית הפועל פ"ת בעונה שעברה) וטיה פרסלי. מעמדה של דניאל אדאמס לא ברור לפי שעה, כאשר על פי דיווחים, התגלו קשיים במשא ומתן בין הצדדים. עם אדאמס או בלי, הסגל של המאמן גלעד כץ כבר מתחיל לקבל צורה לקראת העונה הקרובה, בה אשדוד תרצה להחזיר לעצמה את האליפות ואת גביע המדינה.

הופקינס סיפרה איך היא הולכת מתכוננת לעונה הקרובה: "אני פחות או יותר, מתאמנת 5 פעמים בשבוע. שעה אחת מוקדשת לאימוני כוח וכושר ועוד שעתיים על הפרקט." על חלום ליגת הנשים הטובה בעולם סיפרה: "העונה כבר התחילה. היו לי כמה הזדמנויות לנסות להיבחן לקבוצות, אבל דחיתי אותן. הייתה לי עונה ארוכה בישראל ואני רוצה לנוח ולהנות מהקיץ."

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן