מאמן מספר אחת

זאת הייתה השנה של אולג בוטנקו. היא אמנם הסתיימה עם טעם חמוץ, עקב הדחתה של נבחרת ישראל, שהפסידה לגרמניה ופולין ולא תהיה באליפות אירופה הקרובה, אך אנו נזכור לו יותר מכל, את האליפות המרגשת שזכה עם הפועל אשדוד.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אכזבה לנבחרת ישראל בכדוריד, שכשלה להעפיל לאליפות אירופה 2020. בשבוע שעבר הובסה הנבחרת של אולג בוטנקו, מאמן הפועל אשדוד, נגד מוליכת הבית גרמניה בתוצאה 38-23. הנבחרת קרסה מול מעצמת הכדוריד של גרמניה ושלושה ימים לאחר מכן, הפסידה בפולין 26-23, במשחק שחרץ את גורלה של נבחרת ישראל.

למרות התוצאה הסופית המתסכלת, לבוטנקו יש הרבה במה להתגאות. לפני כשנה, בוטנקו היה שותף להבטחת המקום של הנבחרות הצעירות בדרג הראשון באירופה, והבטחת השתתפות נבחרת העתודה והנוער באליפות אירופה ב-2020, כאשר הדריך את נבחרת הנוער באליפות אירופה עד גיל 18 האחרונה. הוא גם הוביל את קבוצת הנוער של אשדוד לזכייה היסטורית לפני שנה בגביע המדינה. לאלה אפשר להוסיף את הזכייה באליפות ההיסטורית יחד עם הפועל אשדוד וביחד מקבלים את המאמן הכי מצליח בכדוריד בישראל.

כמאמן שמאמין בצעירים, בוטנקו גם מקיים. ממוצע גילאי שחקני הנבחרת עומד על 24 וזה הנמוך ביותר בתולדות הנבחרת. בוטנקו אמר לאתר איגוד הכדוריד על כך: "זה בדיוק מה שאנחנו מנסים לייצר, נבחרת שמורכבת משחקנים צעירים, עם אופק לעתיד הכדוריד הישראלי. שחקנים שיהיו הרבה שנים בנבחרת ויובילו אותה. אנחנו בונים כעת את הצעירים האלו כבודדים וכנבחרת לרמות גבוהות. אנחנו מאמינים ששחקנים כמו דניאל ויואב יכולים להתמודד, כפי שעשו צעירים אחרים שהשתלבו"

בוטנקו סיכם את המשחק מול פולין: "בסופו של יום הפסדנו. לטעמי, נכנסנו טוב למשחק והיינו בתמונה במשך דקות רבות, גם במחצית השנייה. כאשר הדברים לא כל כך הסתדרו לנו, גם בהחטאות וגם בקבלת החלטות וגם מול השיפוט, שהיה ביתי ברגעי ההכרעה. מאוכזבים מאוד מההפסד ובאותה מידה גאים במה שעשינו. מתסכל מאוד להפסיד את העלייה על הפרש שערים, אבל אסור לשכוח שהיינו בבית עם שתי מעצמות כדוריד כמו גרמניה ופולין. יש נבחרת מאוד מוכשרת, שצברה ניסיון. מאמין שהנבחרת עוד תגיע בעתיד להישגים."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן