מויאל בכנס בטיחות למאבק בתאונות:"ממשיכים במאמץ להציל חיים באתרי הבנייה"

יצחק מויאל , יו"ר הסתדרות עובדי ענף הבניין בכנס יום הבטיחות, שנערך השבוע בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים אומר שהקמת מטה הבטיחות המיוחד נועד למאבק להציל חיי אדם. מויאל קורא למשטרה להעמיק את החקירות והגשת כתבי אישום נגד חאפרים באתרי הבנייה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

התאחדות בוני הארץ והסתדרות החדשה בראשות ארנון בר דוד קיימו השבוע את יום הבטיחות בענף הבנייה בכפר המכביה, בהשתתפות שרת השיכון והבינוי, יפעת שאשה ביטון, יו"ר ההסתדרות החדשה, ארנון בר דוד, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו ויו"ר הסתדרות עובדי הבניין, יצחק מויאל. ועוד.

על הפרק הצגת תכנית העבודה למאבק להצלת חיי אדם. התוכנית הוצגה למשתתפים .מטה הבטיחות המיוחד המשותף, משה המאבק שהוקם בראשותו של ח"כ לשעבר ואלוף במיל, איל בן ראובן. כמו כן הוצג תחקיר של מקרה תאונה על ידי יועץ הבטיחות, מתי רביב ודרכי ההתמודדות באתרים לאחר הכן .

אחר כך התקיים פאנל מקצועי בהשתתפות: ח"כ עבד אל חכים, סגנית נשיא התאחדות בוני הארץ, ורד צרפתי יצחק מויאל יו"ר הסתדרות הבניין, איל בן ראובן וד"ר הדס תיגרי מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות הבניין את הפנל סיכם אמנון מרחב מנכל התאחדות בוני הארץ.

"מטרת היום הזה" אומר יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, יצחק מויאל. "היא לעורר את הסוגיה הטרגית שיש בענף הבנייה של הרוגים ופצועים באתרים בשנים האחרונות".

 

מויאל באתר בנייה

 

 

לדברי מויאל, כל הגורמים בהסתדרות החדשה , בקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניין,והתאחדות קבלנים בוני הארץ רתומים כמקשה אחת למאבק בתאונות. "במהלך כל השנה אנחנו דואגים לעובדי הבניין להשתלמויות מקצועיות בנושא בטיחות בגובה, בטיחות בעבודה ובכל תחום בו ניתן ללמד ולהעשיר את העובדים בשטח במטרה להימנע מתאונות"

לדברי מויאל ההחלטה על הקמת מטה בטיחות משותף היא בתיאום מלא עם יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד ועל דעתו .נדבך בפאזל הגדול שמטרתו אחת. "לצמצם למינימום את תופעת התאונות, ואת מספר ההרוגים והפצועים באתרי הבנייה".

מויאל מזכיר את המאבק הזה לא החל היום ולא אתמול, אלא לפני מספר שנים. "שנים שאנחנו בהסתדרות עובדי הבניין, זועקים לטיפול במצב. אין משרד ממשלתי שלא פנינו אליו, כולל משרד ראש הממשלה, כדי לקבל מהם סיוע ועזרה במצב הבלתי נסבל הזה. לצערי, רק כשמספר הנפגעים גדל החלה הממשלה להזיז דברים". והם עדיין הולכים לאט.

אחד מההישגים של המאבק היה הקמתה ע״י השר לבטחון פנים של יחידה חוקרת בתוך להב 433 , יחידת פלס, שמטרתה לטפל באופן מיוחד בתאונות ולהביא לחקר האמת ולהגשת כתבי אישום נגד חאפרים וזיופי רישיונות של מנופאים. "בשטח כבר מרגישים את זה הוא אומר. "ולצערי לא מספיק נחקרים עומדים בדרך לבתי משפט ואני מדבר על אותם חרפאים וקבלנים רשלנים, שבשל התנהלותם עובדים נפגעים. אני מקווה שהיחידה הזאת תגביר את הקצב ותעשה למען המטרה החשובה: להרתיע ולצמצם תאונות ונפגעים. מדובר בפיקוח נפש ובחיי אדם". וכמו כן הוצאה לפועל את כל ההסכמות עם משרד העבודה במסמך שנחתם בחודש נובמבר ע״ע שר האוצר. שר השיכון . ושר העבודה . כגון . עוזרי בטיחות למנהלי עבודה חלוקת אחריות באתרים , פיגומים תורניים . רשתות מגן .

מויאל פנה בעניין הזה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן שהשיב למויאל שהגורמים המקצועיים מטפלים בסוגיה בעדיפות ראשונה והבטיח שהיחידה פועלת באופן רציני.

מויאל: "אני רוצה לציין את יו"ר ההסתדרות החדשה ארנון בר דוד שנרתם כל כולו למאבק ואף העמיד את כל הכלים הדרושים בהסתדרות באמצעות אגף למרחבים למאבק בתופעה של צמצום התאונות ושמירת חייהם של עובדי הבניין. לאור זאת הוא פתח את הכנס הראשון בה הציג את משנתנו כנס שיהפוך למסורת שנתית בה יועלו כל ענייני הבטיחות בעבודה"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן