חשיפה: כך קיבל התלמיד יחיאל לסרי את הזדמנות חייו שהובילה אותו להצלחה

כנס מחזור מרגש של בוגרי מחזור 1971 בבית ספר רמב"ם, המחזור של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי. בכנס נחשף כי יחיאל לסרי, תלמיד מצטיין שלא מעט בזכות התעקשות המורה אסנת לוי קיבל מלגה למדרשיית "נועם" היוקרתית לאחר שמחלקת הרווחה בעירייה לא אפשרה לו מלגה וטענה כי עליו

לסרי עם חבריו ליסודי. צילום: שמעוני פרץ
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עשרות שנים אחרי שסיימו כיתה ח' בבית הספר רמב"ם נפגשו השבוע שוב בכנס מחזור לבוגרי 1971. בין התלמידים הבוגרים היה גם ד"ר יחיאל לסרי, ראש העירייה שהגיע לכנס המרגש ופגש את חבריו לספסל היסודי.

הכנס נערך בכפר הנוער "נווה גלים" , באולם שפעם היה אולם המלאכה של רמב"ם, שהיה בית ספר ממלכתי דתי, והיה ממוקם ברחוב ההסתדרות ברובע א' באשדוד של אותם ימים. למדו בבית הספר תלמידים ותלמידות מאשדוד בעשור השני לימיה של העיר המתפתחת. מכיתות א' ועד ח', כנהוג באותם הימים. אשדוד באותם הימים הינה עיר קטנה של עולים כמעט מכל הגלויות.

הכנס ביוזמתה של תושבת אשדוד גאולה סוויסה- מלכה, שלמרות שלא נמנתה בין בוגרי בית הספר רמב"ם יזמה את המפגש. ההכנות וארגון הערב היו של ציון מלכה ועו"ד אריה פרץ מבוגרי המחזור.

למפגש הגיעו כ-35 בוגרים, כולל מצרפת ומאילת. גם חלק מהמורים הגיעו. כך למשל המורה לצרפתית, שרה אילוז והמחנכות עדינה קפאח ואוסנת לוי, שעוררו התרגשות רבה בין המשתתפים. הבוגרים העלו חוויות מאותם ימים, על הלימודים, על האהבות הראשונות שנרקמו בין התלמידים ועל מעשי הקונדס שהיו. ציון מלכה אף טרח והציג את התעודות שלו מכיתה א' ועד ח'.

בין הסיפורים המרגשים שעלו בכנס היה סיפורו של התלמיד המצטיין יחיאל לסרי, היום ראש העירייה. במפגש סיפרו החברים כי ד"ר לסרי היה תלמיד מצטיין והמחנכת אוסנת לוי המליצה לשלוח אותו ללמוד במדרשת 'נועם' בפרדס חנה. מדרשה יוקרתית של כל עשירי היהדות הדתית והמקושרים למדו בה. שכר הלימוד היה גבוה, וד"ר לסרי שהיה ממשפחה קשת יום לא יכל לשלם. המחנכת פנתה בבקשה למלגה ונענתה בשלילה. עובדת סוציאלית ענתה כי אין תקציב למלגות, ושהתלמיד ( לימים רופא וראש עיר) ילך לעבוד ולעזור בפרנסת המשפחה. אבל המחנכת המסורה אוסנת לא ויתרה והגיעה עד לשר החינוך באותם ימים זלמן שז"ר שאישר את המלגה. השנים הוכיחו עד כמה ד"ר לסרי ניצל לטובה את המלגה והתקדם.

לימים כשנבחר לראשות עיריית אשדוד הוא הורה לקיים את  פרויקט "חוג לכל ילד" מתוך התפסיה שלכל אחד מגיע ללמוד. 

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן