פרשת השבוע בספורט – 'בהעלותך'

צילום: שי אסייג
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הפרשה פותחת בהמשך לקודמתה ('נשוא'), שהסתיימה בהתגלותו של הקדוש ברוך הוא לפני משה רבינו. בתחילת הפרשה הנוכחית מובאים הדברים שאמר ה' יתברך למשה: "דבר אל אהרון ואמרת אליו, בהעלותך את הנרות, אל מול פני המנורה יאירו שבעת נרות" (במדבר, ח', פס' א'). בפסוק הבא בפרשה, מסופר כי אהרון הכהן עושה מה שהתבקש ומדליק בכל יום את מנורת הזהב שעמדה בהיכל המשכן בדיוק כפי שציווה ה' יתברך את משה רבינו. ציווי דומה ה' מצווה את משה בפרשת 'תרומה', אותה קראנו מוקדם יותר השנה ובא נכתב בין היתר: "עשית את נרותיה שבעה והעלה את נרותיה…" (שמות, כה', פס' לז'). ראוי לציין כי פירוש הציווי להעלות על פי התורה הקדושה בהקשר של פרשת השבוע, הוא 'להדליק'.

IMG 20190611 WA0081

IMG 20190611 WA0082

IMG 20190611 WA0083

השבוע בספורט האשדודי יצא לדרך טורניר קט-רגל מסורתי בפארק 'אשדוד-ים' לזכרו של סמל בן ואנונו ז"ל, לוחם 'גולני' שנפל בעת מילוי תפקידו, במהלך מבצע 'צוק איתן'. זו השנה החמישית ברציפות שהתחרות מתקיימת בעיר ומי שאחראיים לכך, הם מנהלי ויוזמי הטורניר אבי סמילה ויניב רוזנצוויג, תושבי אשדוד ודמויות מוכרות בעיר. המשחקים שיימשכו על פני חודש ימים, עד אשר תוכתר הקבוצה האלופה, נפתחו בטקס מרגש, במעמד משפחת ואנונו, נציגים של עיריית אשדוד והזמרת זהבה בן, שריגשה את הנוכחים, כאשר שרה את שירה 'אהבה כזו'. השורה מהשיר, שנכתב על ידי עידן רייכל: "אין יום שיעבור, בלי שאחשוב עליך", לא השאירה עין אחת יבשה. לאחר מכן, נשא דברים סבא של בן ואנונו, יצחק בן שטרית, שהוקיר תודה גדולה לסמילה ולשאר המארגנים והמשתתפים.

ט674243642

מערכת אשדוד10 מצדיעה לאבי סמילה, ולשותפו לעשייה, השופט יניב רוזנצוייג על היוזמה הנהדרת ועל הדרך המיוחדת בה מונצח שמו של בן ואנונו, שהיה רק בן 19 במותו. סיפור נפילתו בשנת 2014, היכה בתדהמה את תושבי העיר ומאז ועד היום, שמו מונצח בצורה מכובדת ומרגשת, הרבה בזכות פעולות הנצחה כבירות, של אנשים יקרים שהופכים את אשדוד לעיר כל כך מיוחדת.

כשם שבתחילת פרשת השבוע מצוין כי מנורת הזהב, העומדת בהיכלו של המשכן הקדוש, צריכה לדלוק בכל יום ויום, מה שמדגיש את חשיבות הפעולה, כך עושה הנצחתו של סמל בן ואנונו, באמצעות טורניר קט-רגל עירוני ובכך מעלה את חשיבות זכרו. ואילו, כשם שבפרשת השבוע הקדושה מסופר כי על הנרות לדלוק תמיד במשכן, כך נרו וזכרו של בן יאיר תמיד על תושבי העיר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן