14 שנה לאחר הרצח האכזרי: עצומה לקרוא רחוב על שם רינת רואס

יוזמה של תושב אשדוד שמעון דדון, להנציח את זכרה של תושבת אשדוד רינת רואס, שנרצחה באכזריות בסמוך לביתה בשנת 2005. דדון מבקש מעיריית אשדוד לקרוא רחוב או סמטה על שמה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עצומה שרצה ברשתות החברתיות קוראת לעיריית אשדוד לקרוא רחוב על שם רינת רואס ז"ל, תושבת אשדוד שנרצחה באכזריות בשנת 2005. יוזם העצומה, שמעון דדון, מכר של המשפחה ושכן שלהם. לדבריו, על מנת שניתן להגיש בקשה לקריאת רחוב על שם אדם יש להעלות עצומה ולגייס תמיכה של התושבים בקריאת רחוב. דדון, מבקש לגייס חתימה על העצומה של 5,000 תומכים. עד כה חתמו מאות אנשים. בעצומה נכתב: "אנו קוראים להנציח את זכרה של רינת רואס ז"ל שנרצחה בדם קר על ידי מחבל שפל בפתח ביתה, בכך שיקרא על שמה רחוב או סמטה באשדוד בה גדלה ובה מושרשת משפחתה"

איך נולד הרעיון לקרוא שם על שם רינת ז"ל?

"חשבתי שראוי להנציח את שמה. כדי להגיש בקשה לעירייה יש להעלות עצומה ולגייס תמיכה ואני מבקש שכל אשדודי ייכנס ויצביע. כשחלפו עשר שנים לרצח של רינת ז"ל הקדשתי לזכרה את מירוץ אשדוד. הרצח הנוראי והאכזרי לא מרפה ממני. רינת ז"ל בערך בגיל של הבת שלי".

 

086906957

שיתפת את משפחתה של רינת ז"ל?

"כן. הם מברכים על כך ואומרים שזו יוזמה ברוכה”.

מקרה האונס והרצח האכזריים של רינת ז"ל הסעירו את המדינה כולה. כשעה לפני חצות של ה- 31.5.05 צעדה רינת רואס בת ה- 20 בדרכה הביתה מהעבודה. היא לא הגיעה. למחרת נמצאה גופתה בין שיחים באתר בנייה בקרבת ביתה. רינת ז"ל מבית טוב הייתה רק בת 20. למדה אופנה ועשתה שרות לאומי בבית החולים "קפלן" ברחובות. עם שחרורה, חיפשה עבודה ולבסוף החלה לעבוד בחנות בגדים בקניון "עזריאלי" בתל אביב. היא הספיקה לעבוד שבועיים בחנות. ביום רציחתה היא החלה לעבוד במשמרת ערב החל משעה 16:00 ועד 22:20. מי שמצאה את גופתה זו עובדת נמל שזיהתה בין שבך השיחים את התיק של רינת.

 

במשך שנים רצח רינת ז"ל לא פוענח ולא נמצא הרוצח. רק כעבור כשבע שנים הוא נתפס באקראי לאחר שנעצר בגין משהו אחר, ובדיקת הדי.אן.אי שלו הסגירה אותה. 12 שנים לאחר הרצח הורשע פה אחד על שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע בילאל שאכר בן 32 תושב הכפר בועינה נוג'ידאת שבצפון,ב אונס וברצח של רינת ז"ל.

מי שרוצה לחתום על העצומה מוזמן להיכנס לקישור: https://www.atzuma.co.il/shimondadon

עיריית אשדוד: ״שתתקבל פניה היא תובא לוועדת השמות״

״ממחלקת נכסים המלווה את ועדת השמות נמסר כי התקבלה פנייה בדוא"ל לבירור הליך הבקשה להנצחת שם. לפונה הוסבר כי יש להגיש בקשה לוועדת השמות העירונית, בהתאם למידע הנדרש בטופס הבקשה. את טופס הבקשה ניתן להוריד מהאתר העירוני, עיריית אשדוד מחלקת נכסים – בקשה לועדת שמות עירונית, ולהגישו למחלקת הנכסים. ככל שתתקבל פנייה היא תובא לוועדת השמות לדיון והחלטה.״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן