הוקרה לפרופסור אהרון ממן זוכה פרס ישראל

קבוצה של חברים מרחבי הארץ התכנסה השבוע כדי להביע הוקרה לפרופסור אהרון ממן, שזכה השנה בפרס ישראל לחקר הלשון העברית והלשון היהודית המדוברת בקהילות ברחבי העולם

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

השבוע התכנסה קבוצה של חברים מרחבי הארץ כדי להביע הוקרה לפרופ׳ אהרון ממן, שזכה השנה בפרס ישראל לחקר הלשון העברית ולהשון היהודית. חברי הקבוצה למדו עם פרופסור ממן לפני כשישים שנה בישיבה תיכונית בעיירה ספרו במרוקו בראשותו של הרב דוד עובדיה ז״ל. לישיבה התיכונית הגיעו אליה תלמידים מרחבי מרוקו, שם למדו לימודי קודש בשילוב לימודי חול. בישיבה היתה פנימייה שסיפקה את כל צרכיהם של התלמידים, בין התלמידים היה אהרון ממן מהעיירה ״ריש״ הנמצאת באזור ערי הסהרה.

בראשית שנות השישים עם פתיחת העלייה מחדש נסגרה הישיבה התיכונית, ורוב תלמידיה עלו עם הוריהם ארצה. וביניהם גם הנער אהרון ממן שעלה ארצה עם הוריו לקרית שמונה, כשהוא בעל השכלה תורנית וכללית, ודובר עברית שוטפת תקנית. כמו חבריו למד בסמינר למורים, עם השנים המשיך בלימודיו ושימש בתפקידים שונים.

בכנס זה שארגן יעקב ארגמן ובכנסים אחרים של בוגרי הישיבה מעלים על נס את פועלו המבורך על רבי דוד עובדיה ז״ל שפתח את הישיבה ללימודי חול, שם למדו מתמטיקה, היסטוריה, גאוגרפיה, צרפתית ערבית ועוד, וזאת בנוסף ללימודי תלמוד ברמה גבוהה מאוד. לימודי החול הכשירו את התלמידים לעתידם הכלכלי, והשיא היה של פרופסור אהרון ממן שזכה בפרס ישראל.

פרופסור ממן שימש, כראש מרכז לחקר מסורות קהילות ישראל, סגן נשיא האקדמיה ללשון עברית, ראש מפעל הדיגיטציה של ארכיון ההקלטות, ראש החוג ללשון עברית באוניברסיטה העברית, חוקר הלשון העברית, חוקר לשונות היהודים ברחבי העולם מאז ימי הביניים, חוקר יהדות צפון אפריקה. הוא זכה בפרסים ובמלגות ומוזמן פעמים רבות למכוני מחקר בעולם. ובכיפת הזכיות פרס ישראל בתחום חקר לשונות היהודים וספריותיהם וחקר התרבות העממית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן