הצמצום בשימוש במזומן: בעל אולם באשדוד קיבל 185 אלף שקלים במזומן בניגוד להוראות

רשות המסים חושפת היום את נתוני ממצאי הביקורות לאכיפת החוק לצמצום השימוש במזומן. באשדוד נתפס בעל אולם מקבל במזומן עבור אירוע 185 אלף שקלים. בסך הכל נמסר מרשות המיסים, הציבור הפנים את הוראות החוק

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

במהלך ארבעת החודשים האחרונים עולה כי נערכו סה"כ כ-4,300 ביקורות, מהן עולה כי חלק ניכר מהציבור הטמיע את ההגבלות הכלולות בחוק. ביקורת אצל בעל אולם אירועים באשדוד העלתה כי קיבל במזומן 185,000 שקלים עבור אירוע, בניגוד להוראות.

מתוך 612 ההפרות שנמצאו בביקורות, רק 123 הן הפרות של הוראות שימוש בכסף מזומן (נציין כי הפרת מזומן יכולה להיות בעסקה אחת, כשלכל אחד מהצדדים מיוחסת הפרה), ב- 147 מקרים נמצאה הפרה של הוראת תיעוד אמצעי התשלום/תקבול, ו- 342 הפרות היו של הוראות שימוש בצ'קים (כגון: איסור שימוש בצ'קים פתוחים או הסבת צ'קים ללא ציון שם ומספר זהות של המסב בגב הצ'ק).

עוד עולה מהנתונים כי ההפרה הגבוהה ביותר של הוראות שימוש בכסף מזומן היא בגובה 174,000 שקלים, של הוראת תיעוד אמצעי התשלום/תקבול היא 1,420,000 שקלים ושל הוראות שימוש בצ'קים היא 170,000 שקלים.

ב-1 בינואר השנה נכנס לתוקפו החוק לצמצום השימוש במזומן, הקובע, בין השאר, הגבלות על שימוש במזומן ובצ'קים. החוק נועד לצמצם את ההון השחור, לסייע במאבק בפעילות פלילית לרבות פשיעה חמורה ומימון טרור וכן בהעלמות מס. בחוק נקבע כי בתשעת החודשים הראשונים להפעלתו, לא יוטלו עיצומים כספיים על מפרי החוק אלא תימסר התראה בכתב (ובלבד שלא מדובר בהפרה חוזרת), כך שהביקורות מסייעות להטמעת החוק והוראותיו בקרב הציבור.

רשות המסים מזכירה לציבור כי היא מעמידה לרשותו סימולטור, המאפשר עוד לפני ביצוע פעולה של עסקה/הלוואה/תרומה/מתנה/ תשלום שכר עבודה, לבדוק האם הוא ממלא אחר הוראות החוק לחץ כאן לסימולטור. הנתונים מראים כי כ-18,000 איש נכנסו לסימולטור ובדקו. עוד ניתן למצוא באתר הרשות מידע מקיף על הוראות החוק, ובכלל זה מדריכים בשפות, מקבץ שאלות ותשובות ועוד, לחץ כאן לדף צמצום השימוש במזומן באתר הרשות.

‫(צילום אילוסטרציה, לתמונה אין קשר לכתבה)

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן