ד"ר אלי לחמני: "בזבוז של עשרות מיליוני שקלים על שכר עובדים בחברות העירוניות"

יו"ר ועדת הביקורת, ד"ר אלי לחמני, שבדק את הדוחות החברות העירוניות לשנת 2018 גילה ממצא מדהים: עיריית אשדוד מעבירה כל שנה לחמשת החברות העירוניות 275 מיליון שקלים בנוסף החברות לשלמות 200 מיליון שקלים . בסך הכללי עבור שכר העובדים של העירייה ושל החברות העירוני

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"מדובר בזלזול כספי ציבור בעשרות מיליוני שקלים שהעירייה יכולה לחסוך בהעברת הכספים לחברות העירוניות. יש שם כפל פעילות שכל חברה עושה פעילות של חברה אחרת". כך אומר יו"ר האופוזיציה, שבחן ובדק את הדוחות המבוקרים של החברות העירוניות לשנת 2018.

כך למשל הוא חושף כי העירייה מקופתה מעבירה בכל שנה לחברות העירוניות הקצבה כוללת בסך 275 מיליון שקלים. יוצא שהשתתפות העירייה בשכר העובדים בכל החברות מגיע מעל -40 אחוז. בנטרול כל כספי המחזור של החברות שמגיעים מהכנסות עצמיות או מגופי ממשל אחר.

לדוגמא, החברה העירונית למתנ"סים יש מחזור שנתי של 300 מיליון שקלים. עיריית אשדוד מהקופה הציבורית מתקצבת את החברה בסך 170 מיליון שקלים. הוצאות השכר של החברה מסתכם ב-165 מיליון שקלים שהם 55 אחוז מהמחזור הכללי. בנטרול הכסף שמגיע מהכנסות עצמיות מדובר בהוצאת שכר של 128 אחוז.

בחברת התיירות לאשדוד המחזור השנתי של החברה מגיע ל41 מיליון שקלים. העירייה מעבירה מתקציבה סך של 35 מיליון שקלים בשנה. שכר לעובדים מהחברה לתיירות מגיע ל3.2 מיליון שקלים.

הרשות למאבק בסמים : המחזור השנתי עומד על 20 מיליון שקלים והעירייה מעבירה לרשות 9.2 מיליון שקלים הוצאות השכר לעובדים עומדות על 13 מיליון שקלים, שהם 65 אחוז מההוצאות הכלליות. בנטרול ההקצבה העירונית מדובר בהוצאה של 120 אחוז מהכנסות שלא באות מכספי העירייה.

המשכן לאומנויות הבמה. המחזור השנתי עומד על 21 מיליון שקלים. העירייה מהקופה הציבורית מעבירה 8.4 מיליון שקלים. הוצאות השכר עומדות על 3.1 מיליון שקלים, שהם 15 אחוז. בנטרול כספי עירייה זה עומד על 30 אחוז הוצאות שכר.

רשות הספורט: מחזור שנתי של 56 מיליון שקלים. העירייה מכספי הציבור מעבירה 48 מיליון שקלים. הוצאות שכר לעובדי הרשות עומדים על 11 מיליון שקלים. 20 אחוז הוצאה של שכר העובדים ובנטרול כספי העירייה זה הוצאה גבוהה של של 210 אחוז

מכללת אשדוד. מחזור של 2 מיליון שקלים. מכספי העירייה היא מתוקצבת בסך 890 אלף. הוצאות שכר לעובדי 720 אלף שקלים ובנטרול ההקצבה העירונית אחוז ההוצאה עומד על 174 אחוז

החברה העירונית לפיתוח, חפ"א, מחזור שנתי של 22 מיליון שקלים ומתוכם היא משלמת לקבלנים 8.3 מיליון, כמו כן מתוך המחזור 11 מיליון שקלים הכנסות משכירות נכסים. הוצאות השכר הם 4.4 מיליון שקלים שהם 32 אחוז הוצאות שכר. יצוין כי זו החברה היחידה שהעירייה לא מתקצבת.

לדברי ד"ר לחמני רואה חשבון במקצועו מדובר בבזבוז כספי ציבור."אני חשוב שיש חברות כמו חפ"א שלא ממלאת את ייעודה ואם היא לא תמלא את ייעודה ותכניס תוכן ממשי אין רלוונטיות לקיומה. חברת התיירות לאשדוד עושה עבודות פיתוח במקום חפ"א והמשכן עושה עבודה שהחברה לתיירות צריכה לעשות ויש המון כפל פעילות בחברות העירוניות"

לדברי ד"ר לחמני צריך שתהיה התייעלות. "לא ייתכן שהעירייה תתקצב שכר של מיליוני שקלים בשנה וזה מתקציב העירייה וזה מהווה 43 אחוז בממוצע מסך התקציב "

ש. ואיך מתייעלים?

"בצמצום כוח אדם ובצמצום בכפל תפקידים ופעילות. חופית לא יכולה לעשות עבודות אחרות של המשכן או של חפ"א . יש כפל משרות וכפל תפקידים. את הכסף שנחסוך במקום להעלות ארנונה ב2.8 אחוז שזו ההצעה שעומדת כעת על הפרק. אפשר בצורה של חסכון נכון לצמצם עד 15 אחוז ומהכסף שיתפנה יהיה לטובת הציבור"/

 

תגובת עיריית אשדוד:

ראשית יש להפריד בין תקציבי השכר לתקציבי הפעולות בחברות העירוניות, כמי שמעניקות שירותים לתושבים עבור עיריית אשדוד. תקציב השכר של עיריית אשדוד עומד על 33% בלבד מסך התקציב, והוא מבין הנמוכים בפורום ה-15, כאשר חלק גדול ממנו מוגדר כמתן שירותים ממלכתיים המתוקצבים ע"י המשרדים הרלוונטיים בחינוך, רווחה ועוד.
החברות העירוניות כאמור מעניקות שירותים לתושב עבור עיריית אשדוד ומתוקצבות כסעיפי פעולות או מתן שירותים. אלא בשל אופי השירות, רבות מהפעולות הן שכר כדוגמת: מדריכים, מפעילי חוגים, מאמנים, מדריכים, הפעלת סייעות במעונות, צהרונים וכיו"ב שהשירות עצמו הינו פעולה. המשמעות של הדברים אם כן היא שהעירייה לא מממנת את שכרם של החברות העירוניות אלא רוכשת מהן שירותים או פרוייקטים בלבד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן