עו"ד לינדנברג מזהיר נוכח התאונות הרבות: "חייבים למצוא פתרון לכלי רכב חשמליים"

כלי הרכב החשמליים מזמן הפכו למטרד מסוכן ורבים נפצעים וחלקם נהרגים . רק השבוע ילדה שרכבה על טרקטורון חשמלי דרסה אב שטייל עם תינוק בפארק באשדוד

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עו"ד דותן לינדנברג המגיש בימים אלה תביעה נגד הוריה של ילדה שדרסה אב צעיק ותינק מזהיר, כי למרות שהטרקטורונים המציידים במצבר חזק, אינם מפוקחים על ידי המשטרה ואינם דורשים רישיון נהיגה, הם יכולים לפצוע או להרוג הולך רגל או לגרום נזק לרוכב. בחלק מרכבים אלה אף הותקן הגה בצד שמאל כמו בבריטניה והם נעים ברחובות שלנו באין מפריע. לציין שאין המדובר באותם רכבי צעצוע שמהירותם נמוכה, אלא ב"צעצועים" גדולים הרבה יותר ועם יכולת להגיע למהירות גבוהה. על מנת להבין באילו כלי מדובר מספיק לעיין בפרסומים של המשווקים שלהם שמבטיחים מהירות עד 50 קמ"ש ויכולת לנהיגת שטח בתנאים קשים. הרכבים הללו בעלי איכות מצוינת אבל וודאי שלא מתאימים לנהיגה של ילדים."

עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות נזקי גוף ורשלנות רפואית: "מדובר בכלי רכב לכל דבר וללא לוחית רישוי שאינם מוגדרים ככלי רכב על פי החוק והם מסוגלים להגיע גם למהירויות של 50 קמ"ש. חלקם מחויבים על פי חוק לנוע על הכביש וחלקם על המדרכה. על פי הפרסומים בתקשורת משרד התחבורה החליט רק השבוע לאחר ייבוא של 300 "בימבות" חשמליות, לאסור את הבאתן ומכירתן בארץ".

"בכבישים , מדרכות, פארקים ושבילים נעים עשרות אלפים אם לא מאות אלפי כלי רכב חשמליים ללא ביטוח הנהוגים על ידי רוכבים שמעולם לא הוציאו רישיון נהיגה. לעיתים מדובר אפילו בילדים בני 10 שנוהגים בהם ללא השגחה הורית וכמובן מבלי שהוציאו רישיון מעולם. הם מהוויים סכנה להולכי הרגל ולרוכביהם ומהווים בעיה ביטוחית ומשפטית ללא פתרון ברור. לאחרונה נעשה ניסיון בכיוון הנכון להתקין תקנות לגבי אופניים חשמליים, אך האכיפה בעניין אינה קיימת, כאשר כל או מרבית הרכבים החשמליים האחרים המצוידים במצבר חזק לא נכללים בתקנות אלה".

עו"ד דותן לינדנברג: "משרד התחבורה, המשטרה, חברי הכנסת ובתי המשפט, חייבים להתייחס לסוגיה מבחינה חוקית וביטוחית ואולי לאסור על מכירתם עד להסדרת התקנות והחוקים למקרים בהם תתרחשנה תאונות דרכים עם מעורבות של כלי הרכב הללו. חקיקה רצינית לצד אכיפה מוסדרת ואפקטיבית, היא כזאת שתשמור על ביטחונם של הרוכבים והציבור וגם תאפשר פיצוי ראוי למעורבים בתאונה".

"על מנת להחיל אכיפה זו, יש לראות בכלי רכב החשמליים המונעים על ידי מצבר בגודל או ברמה מסוימת רכב מנועי לכל דבר החוסה תחת החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים ובמסגרת זאת לחייב בביטוח חובה כפי שיש חיוב לכל רכב מנועי. יש הכרח להמשיך ולבצע שינויים נוספים ולבצע אכיפה ממשית על מנת למנוע ככל הניתן תאונות ונזקי הגוף"

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן