היסטוריה באשדוד: יש אליפות בכדוריד

הפועל אשדוד בכדוריד חגגה השבוע אליפות ראשונה בתולדותיה. בשישי שעבר האדומים הביסו בבית את מכבי ראשל"צ בתוצאה 29-22 במשחק הרביעי בסדרה והשבוע, סגרה את הסיפור באולם 'בית מכבי', כאשר הפסידה בתוצאה 32-28, שהספיקה לה לזכייה היסטרית והיסטורית. סטויקוביץ' השוער נ

צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אליפות ראשונה לקבוצת גברים כלשהי לעיר אשדוד, שצהלה ושמחה עד לשעות הקטנות של הלילה, ביום שלישי האחרון. מדובר ברעידת אדמה אמיתית בענף הכדוריד, שכן, זאת הפעם הראשונה מזה כ-35 שנה, שהאלופה לא מגיעה מערים ראשל"צ ות"א. הפועל אשדוד פתחה טוב את העונה, התקשתה בסיבוב השני, אך למשחקי ה'פלייאוף' הגיעה ברמת מוכנות יוצאת מין הכלל, במהלכו גברה על שתי ה'אריות' מראשון לציון. על הקונצרט הכי טוב בליגת 'ווינר' בכדוריד, ניצח המאמן אולג בוטנקו, שזכה באליפות ראשונה בקריירה שלו (לאחר 5 גביעים) והתרגש מאוד מהמעמד. מאמן הפועל אשדוד ונבחרת ישראל אמר בסיום בעיניים נוצצות: "היה כל כך קשה וזה כל כך מתוק. מה שהחבר'ה האלה עשו העונה זה דבר מדהים. עשיתי דרך ארוכה לדבר הזה ואני מאוד מתרגש."

הפועל אשדוד מנצחת בסדרת גמר ה'פלייאוף' בזכות הפרש שערים טוב יותר, לאחר שוויון 2-2 אחרי חמישה משחקים (כזכור, המשחק השלישי הסתיים בשוויון). אשדוד קיבלה צלחת אליפות היסטורית בטקס מרגש, שנערך בתום המשחק החמישי בסדרה באולם 'בית מכבי' שהיה מלא מפה לפה. מאות אוהדים נרגשים וצבועים באדום ליוו את הקבוצה הכי מרגשת ומחוברת העונה בענף הכדוריד. את תואר השחקן המצטיין קיבל השוער טומיסלב סטויקוביץ' שהתרגש מהמעמד, קיבל גביע 'אמ.וי.פי' ואמר: "מהתחלה הרגשתי טוב מאוד באשדוד. מודה לקהל המדהים שלנו. לא יודע מה לומר חוץ מזה שכל משחק באנו לנצח העונה."

IMG 20190528 WA0031

IMG 20190528 WA0032

IMG 20190528 WA0025

משחק מס' 4, אולם מקיף ט'

הצגה גדולה של הפועל אשדוד במשחק ביתי מפוצץ בקהל אדום, (כולל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי והיו"ר לרשות הספורט העירוני מר יורם אסרף) שעודד כל הדרך והראה לחניכים של בוטנקו צימאון מיוחד לאליפות הסטורית. האוירה הנפלאה חלחלה לשחקני הפועל אשדוד, שהציגו עליונות על היריבה, כנראה האלופה היוצאת. השחקן המצטיין של המחצית הראשונה היה השוער המופלא טומיסלב סטויקוביץ', שעצר כדורים בלתי אפשריים שנזרקו לעבר השער שלו. השוער הסרבי תסכל את התקפת מכבי ראשל"צ פעם אחר פעם. התקפת המארחת ניצלה זאת היטב ובזכות 'הפצצות' של אדיר כהן בן ה-20, שכבש שערים נהדרים, ביססה את יתרונה. יוסי ביטרמן ודור קלדרון הוסיפו שערים משלהם והיתרון עמד על 8-4 להפועל. ראשל"צ הצליחה לצמק מעט עם שערים של מאטיץ' הסרבי, אך טל הרשקוביץ', שהפציץ 9 שערים במשחק והיה המצטיין, לא נתן ליריבה להתקרב. במחצית אשדוד הוליכה 15-11 ונראיתה מלאת ביטחון.

אל המחצית השנייה אשדוד עלתה נחושה. ניכר היה לראות על השחקנים הביתיים שהם רוצים לגמור את הסיפור כבר במפגש הזה. שרון שלם ושי הרשקוביץ' כבשו במתפרצות ואשדןד עלתה ליתרון של 5 שערים. אשדוד לא הורידה רגל מהגז לרגע ובעזרת תצוגת שוערות מופלאה של סטויקוביץ' וגם של השוער המחליף, תומר שם טוב, המשיכה להגדיל את היתרון. בסיום: 29-22 נפלא למארחת שפותחת טווח גדול מהיריבה ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי, היא תחגוג בתום הסדרה.

אולג בוטנקו, מאמן אשדוד היה מסופק בסיום ואמר: "לא יודע כמה זה קרוב. יש לנו מקדמה בהפרש השערים, אבל עד שזה נגמר, זה לא נגמר. שיפרנו את היכולות ההגנתיות."

כבשו לאשדוד: טל הרשקוביץ 9 (מ-10, חמישה פנדלים), שרון שלם 5 (מ-5), אדיר כהן 5 (מ-9), יוסי ביטרמן, שי הרשקוביץ ודור קלדרון 3 כ"א, גאבור לנגהאנס 1. טומיסלב סטויקוביץ' סיפק 12 עצירות מ-32 זריקות (38%), תום שם-טוב תרם בסיום 5 מ-7 (71%).

משחק מס' 5, אולם 'בית מכבי'

הפועל אשדוד הגיעה למשחק האחרון העונה, בידיעה שהיא מוליכה ביתרון מבטיח של שמונה שערים. הקהל הביתי, דחף את מכבי ראשל"צ מין הפתיחה יחד עם הכרוז. זה עזר לראשל"צ לפתוח פער של 7-3. אשדוד לא התרגשה וכבשה שני שערים ברציפות שציננו את ההתלהבות של הקהל. עומרי קושמרו וגאבור לנגהאנס פשוט הבריקו בדקות הללו ושמרו את הפועל אשדוד קרובה ליריבה. אך הגיבור האמיתי של המשחק היה כאמור, סטויקוביץ', אשר ממשיך את כושרו הנהדר ובמו ידיו מנע ממכבי ראשל"צ שערים בטוחים. אשדוד המשיכה לצמצם ואל המחצית ירדה בפיגור 16-14.

במחצית השנייה גם אדיר כהן מאשדוד, נכנס לעניינים ועזר לקבוצתו להרגיש בטוחה בעצמה. טל הרשקוביץ' הוסיף שערים משלו והמשחק הפך לצמוד, מה שהרגיע מאוד את הקהל והספסל האדום. המארחת לא ויתרה, נדחפה על ידי אוהדיה וארבע דקות לסיום הצליחה לעלות ליתרון של 5 שערים. דור קלדרון ויוסי ביטרמן כבשו שערים חשובים ותוצאת הסיום הייתה: 36-32 למארחת, שחסרו לה עוד 4 שערים, בכדי לכפות הארכה. שניות לאחר סיום המשחק השמפניות נפתחו בצד האשדודי, השחקנים התרגשו, חגגו בהתזת שמפניה לכל עבר והקהל האדום, שהתגייס סביב קבוצתו ובא על שכרו, לא ידע את נפשו מרוב שמחה והחל לשיר: "יש אליפות!! יש אליפות!!".

גאבור לנגהאנס, שחקן החיזוק הגרמני של הפועל אמר בסיום: "זה פשוט לא יאומן. משהו משוגע. זו עונה ראשונה שלי בארץ ישראל ואני שמח שהיא הסתיימה ככה. זה הקסם שבספורט. הגענו מוכנים לרגע הנכון."

המרכז דור קלדרון, שעזב את מכבי ראשל"צ בעונה שעברה, היה מאושר ואמר: "הרגשה מטורפת. מבחינתי זו אליפות ראשונה שבה אני משחק וממש משתתף. אנחנו עדיין לא מעכלים. האמנו מתחילת העונה למרות שהייתה ירידה במהלך הסיבוב השני. בפלייאוף זה כבר נראה אחרת. לא ויתרנו לרגע והמשכנו לשחק. המשכנו בדרך שאולג התווה לנו."

הפיבוט שי הרשקוביץ' התמוגג בסיום ואמר: "אני שנתיים בלי תואר. זאת האליפות השלישית שלי וזה פשוט מדהים. דיברנו על זה והתכוננו לזה. נחגוג ביחד".

יו"ר הקבוצה עופר קושמרו חייך חיוך של אלופים ואמר לכתבת ערוץ הספורט, שערכה ראיון משותף עם אשתו מימי ובנו עמרי: "היה לי חלום, שיהיה רגע כזה שכל ילד שקם בבוקר ואני יכול להגשים לו את החלום אז זה מבורך. אני רוצה להודות לעיריית אשדוד על התמיכה. לראש העיר וליורם אסרף. זה לא דבר מובן מאליו."

הבקיעו לאשדוד: טל הרשקוביץ'- 7, לנגהאנס- 6, קלדרון- 5, יוסי ביטרמן ושרון שלם- 4, אדיר כהן- 2, קושמרו, טל, שי הרשקוביץ ומתן כהן- 1 (כ"א).

עמרי קושמרו: "אני עדיין לא מעכל"

למחרת הזכייה ההיסטורית באליפות המדינה, שוחחנו עם עמרי קושמרו בן ה-24 על העונה המדהימה שעברה על הפועל אשדוד. מלבד שחקן מקצועי ומוכשר, קושמרו משמש כמאמן כדוריד בפרויקט לילדים מטעם העירייה שנקרא 'זוזו'. בנוסף, הוא מאמן קבוצת נערים שנמצאת בכיתה י' ומאמן יכולות גופניות של קבוצות כדורסל בגילאים צעירים.

הספקת לישון?

"בטח. חובה."

איך חגגתם אתמול?

"הלכנו לזמר, למישל, שהוא אוהד שלנו וחבר טוב של חלק גדול מהשחקנים."

איך התחושות יום אחרי?

"האמת, אני עדיין לא מעכל. זה מטורף. לעיר, לאוהדים, להנהלה ולכל מי שעוטף אותנו. מקווה שזה יפול לי בימים הקרובים."

מדברים הרבה על כך שלא תצליחו לשמור על הסגל. איך תתכוננו לעונה הבאה?

"אתה יודע, העברות ודברים כאלה זה פחות מדבר אליי. כל אחד צריך לעשות את ההכנה הכי טובה מבחינתו לעונה הבאה. מה שלא תלוי בנו, לא תלוי בנו. לכל אחד יש את הבחירה שלו איפה לשחק. מאמין שנעמיד קבוצה טובה."

מה רגע השיא האישי שלך העונה?

"וואי… היו הרבה. יכול להגיד לך מבחינה מנטלית, לאורך כל העונה. הצלחנו לקום ממשברים או מיני משברים. אם זה בחצי גמר הגביע, בסיבוב שני, הפסדים שלא היינו אמורים להפסיד ובכל זאת להגיע לכל אימון במלוא הכוח ולתת את האקסטרות. המשכנו כל הזמן. מה שלא היה טוב, המשכנו קדימה. זה מאפיין את כל העונה שלנו."

תאר בבקשה את הקשר שלך עם הוריך?

"עם אמא שלי, איך אומרים 'החבר הכי טוב', אז אצלנו זה משהו מעבר לזה. היא קוראת אותי כמו ספר פתוח. אין דברים כאלה. היא הכל בשבילי לפני הכל. עם אבא שלי זה ניותר מורכב. בחיים לא ויתר לי. בחיים לא עזר לי, גם אם זה לטובה. מגיל קטן, המסר היה תתמודד בכוחות עצמך. לא דחף אותי לכדוריד. יכולתי לבחור את זה ממגוון ענפי ספורט. אנחנו גרים בבאר טוביה ומגיל קטן, אמר לי 'תיקח אוטובוס לאימונים'. הכל כאילו לבד. יחסים כאלה של אבא ובן רגילים, אבל היום אני מבין שזה עשה לי רק טוב. מודה לו מאוד על זה שלא ויתר לי. לא ה'בן של' או כל מיני דברים כאלה. אין לי מילים. אני כל כך מודה שזכיתי באבא כזה."

מילה לסיום על הקהל שלכם.

"אין דברים כאלה. אתה יודע, אני שנה ראשונה חווה שעושים 'פאול' בהגנה וכל הקהל צועק. אני משחק עם צמרמורת. בדרך כלל אומרים 'לא לשמוע את הקהל', אבל פה אתה לא יכול שלא לשמוע אותם. גם אם כואב לך או שאתה עייף, לא מעניין כלום. כשאתה רואה אותם אתה פשוט לא רוצה לאכזב. הם הכל."

לאחר המשחק הרביעי שהבטיח מעשית את האליפות, פרסמה מימי קושמרו (אשתו של עופר היו"ר ואמו של עמרי) 'פוסט' מרגש ב'פייסבוק' ובו בחרה להודות לקפטן הקבוצה, נתנאל מלול, שהודיע על פרישה בסיום העונה.

אלוקים נותן לנו לימונים והחלטנו ליצור מהם לימונדה/מימי קושמרו

משחק רביעי בסדרה ועדיין יש לי צמרמורת…. הניצחון חשוב וההפרש מאוד… אבל הכי משמעותי בעיניי הוא ההוקרה וההערכה ובעיקר האהבה הרבה שהורעפה באולם על הקבוצה.
ועל הקפטן הע נ ק שלנו, נתנאל "נתא" מלול.
מבחינתי, זו לא פרידה, לגמרי לא! זהו פשוט מעבר של נתא מהיותו שחקן לתפקיד מוביל אחר בקבוצה…. על כישוריו להנהיג, לרכז, לנכס ולאחד אי אפשר לוותר. אסור לוותר!
אותה אהבה תורגמה לאנרגיה שהחלה עם שריקת הפתיחה ולא שככה, ולו לרגע, עד לסיומה.
מי הבקיע? וכמה ? ומתי ? תקראו באתר של האיגוד…. אני בוחרת להעביר את תחושת הצעד הנוסף בתואר להגשמת חלום. פאולו קואלו אמר "רק מי שחולם מגשים".
כולנו חלמנו וחולמים, וכעת, מתרכזים, משנסים מותניים, דבק בידיים ועם הפנים ליום שלישי… זה לא נגמר עד שזה נגמר

בחרתי להוסיף את דברנו לנתנאל מלול… והפעם בלי לדמוע.

אנחנו מציינים במעמד זה, אירוע מכונן באגודה.
מספר 9 של הקבוצה, נתנאל מלול נפרד מהבית.
הסיפור שלך נתנאל, וכמו שאנחנו קוראים לך "נתא" הוא בעצם הסיפור של הפועל אשדוד. משנת 97, בהיותך בכיתה ו', הגעת לאגודה, והכישרון שלך זהר כמו שמש ביום בהיר.
כשרון שבא לידי ביטוי במשחק ומחוצה לו.
מאז אתה חלק מההרכב הקבוע של כל קבוצה בה שיחקת, והקפטן שלה. תכונות המנהיגות הנחישות והראייה המערכתית הם אלה שהובילו אותך, באופן אישי, ואת הקבוצה בכלל, להישגים אשר אתה חלק מהן. צעיר, כשרוני נמרץ ונחוש, שנתן הכל על המגרש בהגינות, ובספורטיביות. היכולות שלך הביאו אותך לנבחרות הצעירות וגם שם הוא תרמת את חלקך, ועד לגיוסך נתן את כל כולך למועדון, כשחקן וכמאמן של קבוצות צעירות.
בשנת 2004, התגייסת לצבא ושימשת כלוחם ביחידת אגוז. למרות הקושי והתובענות של היותך לוחם, לא ויתרת על החלק של הכדוריד בחיים שלך והמשכת להתאמן ולשחק בכל רגע פנוי שהיה לך.

אתה שותף להישגים הגדולים ביותר של המועדון הזה: העלייה מהליגה הארצית ללאומית, ומיד לליגת העל, נכון ירדנו אך ב-2013, חזרנו במערך מחודש ובנחישות מוגברת, ואתה היית שם. להוביל, לדרבן ולהצליח.
אתה אף חתום על ההישג הגדול ביותר שלנו עד כה זכיה, בגביע השופטים, בעונת המשחקים 15/16

עבורינו, אתה הרבה יותר מעוד שחקן באגודה. אתה המנהיג והקפטן הבלתי מעורער שתרם רבות לספר ההיסטוריה של המועדון, שנכתב ושעוד ייכתב בעתיד. אתה סמל אמיתי
סמל שצמח עם האגודה והגעת איתה לפסגות הגבוהות ביותר, ונשאר איתה, ואיתנו הקהל, גם ברגעים קשים, ולא רק שנישאר על המפה, אלא אף נשפיע על הטופוגרפיה שלה.
אך מעל לכל אלה, ויותר מהכל – אתה בן אדם גדול עם נשמה גדולה!
לכן, כל שנותר לנו הוא להגיד לך, תודה
תודה על הנחישות
על ההקרבה
על המלחמה,
על השערים,
על העבירות,
על המנהיגות,
על השקט,
על חכמת המשחק,
על קריירה מופלאה,
על שהפכת ועיצבת לחלק מהבית שנקרא הפועל אשדוד
עבורינו, האוהדים, היית, ותמיד תישאר
ה ק פ ט ן!!!

היסטוריה באשדוד: יש אליפות בכדוריד

 

הפועל אשדוד בכדוריד חגגה השבוע אליפות ראשונה בתולדותיה *  בשישי שעבר האדומים הביסו בבית את מכבי ראשל"צ בתוצאה 29-22 במשחק הרביעי בסדרה והשבוע, סגרה את הסיפור באולם 'בית מכבי', כאשר הפסידה בתוצאה 32-28, שהספיקה לה לזכייה היסטרית והיסטורית. סטויקוביץ' השוער נבחר ל'אמ.וי.פי' *  בוטנקו: "עשיתי דרך ארוכה, אני מתרגש״

 

רותם אברמוביץ'

(צילומים: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)

 

אליפות ראשונה לקבוצת גברים כלשהי לעיר אשדוד, שצהלה ושמחה עד לשעות הקטנות של הלילה, ביום שלישי האחרון. מדובר ברעידת אדמה אמיתית בענף הכדוריד, שכן, זאת הפעם הראשונה מזה כ-35 שנה, שהאלופה לא מגיעה מערים ראשל"צ ות"א. הפועל אשדוד פתחה טוב את העונה, התקשתה בסיבוב השני, אך למשחקי ה'פלייאוף' הגיעה ברמת מוכנות יוצאת מין הכלל, במהלכו גברה על שתי ה'אריות' מראשון לציון. על הקונצרט הכי טוב בליגת 'ווינר' בכדוריד, ניצח המאמן אולג בוטנקו, שזכה באליפות ראשונה בקריירה שלו (לאחר 5 גביעים) והתרגש מאוד מהמעמד. מאמן הפועל אשדוד ונבחרת ישראל אמר בסיום בעיניים נוצצות: "היה כל כך קשה וזה כל כך מתוק.  מה שהחבר'ה האלה עשו העונה זה דבר מדהים. עשיתי דרך ארוכה לדבר הזה ואני מאוד מתרגש."

הפועל אשדוד מנצחת בסדרת גמר ה'פלייאוף' בזכות הפרש שערים טוב יותר, לאחר שוויון 2-2 אחרי חמישה משחקים (כזכור, המשחק השלישי הסתיים בשוויון). אשדוד קיבלה צלחת אליפות היסטורית בטקס מרגש, שנערך בתום המשחק החמישי בסדרה באולם 'בית מכבי' שהיה מלא מפה לפה. מאות אוהדים נרגשים וצבועים באדום ליוו את הקבוצה הכי מרגשת ומחוברת העונה בענף הכדוריד. את תואר השחקן המצטיין קיבל השוער טומיסלב סטויקוביץ' שהתרגש מהמעמד, קיבל גביע 'אמ.וי.פי' ואמר: "מהתחלה הרגשתי טוב מאוד באשדוד. מודה לקהל המדהים שלנו. לא יודע מה לומר חוץ מזה שכל משחק באנו לנצח העונה."

 

משחק מס' 4, אולם מקיף ט'

 

הצגה גדולה של הפועל אשדוד במשחק ביתי מפוצץ בקהל אדום, (כולל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי והיו"ר לרשות הספורט העירוני מר יורם אסרף) שעודד כל הדרך והראה לחניכים של בוטנקו צימאון מיוחד לאליפות הסטורית. האוירה הנפלאה חלחלה לשחקני הפועל אשדוד, שהציגו עליונות על היריבה, כנראה האלופה היוצאת. השחקן המצטיין של המחצית הראשונה היה השוער המופלא טומיסלב סטויקוביץ', שעצר כדורים בלתי אפשריים שנזרקו לעבר השער שלו. השוער הסרבי תסכל את התקפת מכבי ראשל"צ פעם אחר פעם. התקפת המארחת ניצלה זאת היטב ובזכות 'הפצצות' של אדיר כהן בן ה-20, שכבש שערים נהדרים, ביססה את יתרונה. יוסי ביטרמן ודור קלדרון הוסיפו שערים משלהם והיתרון עמד על 8-4 להפועל. ראשל"צ הצליחה לצמק מעט עם שערים של מאטיץ' הסרבי, אך טל הרשקוביץ', שהפציץ 9 שערים במשחק והיה המצטיין, לא נתן ליריבה להתקרב. במחצית אשדוד הוליכה 15-11 ונראיתה מלאת ביטחון.

אל המחצית השנייה אשדוד עלתה נחושה. ניכר היה לראות על השחקנים הביתיים שהם רוצים לגמור את הסיפור כבר במפגש הזה. שרון שלם ושי הרשקוביץ' כבשו במתפרצות ואשדןד עלתה ליתרון של 5 שערים. אשדוד לא הורידה רגל מהגז לרגע ובעזרת תצוגת שוערות מופלאה של סטויקוביץ' וגם של השוער המחליף, תומר שם טוב, המשיכה להגדיל את היתרון. בסיום: 29-22 נפלא למארחת שפותחת טווח גדול מהיריבה ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי, היא תחגוג בתום הסדרה.

אולג בוטנקו, מאמן אשדוד היה מסופק בסיום ואמר: "לא יודע כמה זה קרוב. יש לנו מקדמה בהפרש השערים, אבל עד שזה נגמר, זה לא נגמר. שיפרנו את היכולות ההגנתיות."

כבשו לאשדוד: טל הרשקוביץ 9 (מ-10, חמישה פנדלים), שרון שלם 5 (מ-5), אדיר כהן 5 (מ-9), יוסי ביטרמן, שי הרשקוביץ ודור קלדרון 3 כ"א, גאבור לנגהאנס 1. טומיסלב סטויקוביץ' סיפק 12 עצירות מ-32 זריקות (38%), תום שםטוב תרם בסיום 5 מ-7 (71%).

משחק מס' 5, אולם 'בית מכבי'

 

הפועל אשדוד הגיעה למשחק האחרון העונה, בידיעה שהיא מוליכה ביתרון מבטיח של שמונה שערים. הקהל הביתי, דחף את מכבי ראשל"צ מין הפתיחה יחד עם הכרוז. זה עזר לראשל"צ לפתוח פער של 7-3. אשדוד לא התרגשה וכבשה שני שערים ברציפות שציננו את ההתלהבות של הקהל. עומרי קושמרו וגאבור לנגהאנס פשוט הבריקו בדקות הללו ושמרו את הפועל אשדוד קרובה ליריבה. אך הגיבור האמיתי של המשחק היה כאמור, סטויקוביץ', אשר ממשיך את כושרו הנהדר ובמו ידיו מנע ממכבי ראשל"צ שערים בטוחים. אשדוד המשיכה לצמצם ואל המחצית ירדה בפיגור 16-14.

במחצית השנייה גם אדיר כהן מאשדוד, נכנס לעניינים ועזר לקבוצתו להרגיש בטוחה בעצמה. טל הרשקוביץ' הוסיף שערים משלו והמשחק הפך לצמוד, מה שהרגיע מאוד את הקהל והספסל האדום. המארחת לא ויתרה, נדחפה על ידי אוהדיה וארבע דקות לסיום הצליחה לעלות ליתרון של 5 שערים. דור קלדרון ויוסי ביטרמן כבשו שערים חשובים ותוצאת הסיום הייתה: 36-32 למארחת, שחסרו לה עוד 4 שערים, בכדי לכפות הארכה. שניות לאחר סיום המשחק השמפניות נפתחו בצד האשדודי, השחקנים התרגשו, חגגו בהתזת שמפניה לכל עבר והקהל האדום, שהתגייס סביב קבוצתו ובא על שכרו, לא ידע את נפשו מרוב שמחה והחל לשיר: "יש אליפות!! יש אליפות!!".

גאבור לנגהאנס, שחקן החיזוק הגרמני של הפועל אמר בסיום: "זה פשוט לא יאומן. משהו משוגע. זו עונה ראשונה שלי בארץ ישראל ואני שמח שהיא הסתיימה ככה. זה הקסם שבספורט. הגענו מוכנים לרגע הנכון."

המרכז דור קלדרון, שעזב את מכבי ראשל"צ בעונה שעברה, היה מאושר ואמר: "הרגשה מטורפת. מבחינתי זו אליפות ראשונה שבה אני משחק וממש משתתף. אנחנו עדיין לא מעכלים. האמנו מתחילת העונה למרות שהייתה ירידה במהלך הסיבוב השני. בפלייאוף זה כבר נראה אחרת. לא ויתרנו לרגע והמשכנו לשחק. המשכנו בדרך שאולג התווה לנו."

הפיבוט שי הרשקוביץ' התמוגג בסיום ואמר: "אני שנתיים בלי תואר. זאת האליפות השלישית שלי וזה פשוט מדהים. דיברנו על זה והתכוננו לזה. נחגוג ביחד".

יו"ר הקבוצה עופר קושמרו חייך חיוך של אלופים ואמר לכתבת ערוץ הספורט, שערכה ראיון משותף עם אשתו מימי ובנו עמרי: "היה לי חלום, שיהיה רגע כזה שכל ילד שקם בבוקר ואני יכול להגשים לו את החלום אז זה מבורך. אני רוצה להודות לעיריית אשדוד על התמיכה. לראש העיר וליורם אסרף. זה לא דבר מובן מאליו."

הבקיעו לאשדוד: טל הרשקוביץ'- 7, לנגהאנס– 6, קלדרון– 5, יוסי ביטרמן ושרון שלם– 4, אדיר כהן– 2, קושמרו, טל, שי הרשקוביץ ומתן כהן– 1 (כ"א).

 

עמרי קושמרו: "אני עדיין לא מעכל"

 

למחרת הזכייה ההיסטורית באליפות המדינה, שוחחנו עם עמרי קושמרו בן ה-24 על העונה המדהימה שעברה על הפועל אשדוד. מלבד שחקן מקצועי ומוכשר, קושמרו משמש כמאמן כדוריד בפרויקט לילדים מטעם העירייה שנקרא 'זוזו'. בנוסף, הוא מאמן קבוצת נערים שנמצאת בכיתה י' ומאמן יכולות גופניות של קבוצות כדורסל בגילאים צעירים.

ש. הספקת לישון?

"בטח. חובה."

ש. איך חגגתם אתמול?

"הלכנו לזמר, למישל, שהוא אוהד שלנו וחבר טוב של חלק גדול מהשחקנים."

ש. איך התחושות יום אחרי?

"האמת, אני עדיין לא מעכל. זה מטורף. לעיר, לאוהדים, להנהלה ולכל מי שעוטף אותנו. מקווה שזה יפול לי בימים הקרובים."

ש. מדברים הרבה על כך שלא תצליחו לשמור על הסגל. איך תתכוננו לעונה הבאה?

"אתה יודע, העברות ודברים כאלה זה פחות מדבר אליי. כל אחד צריך לעשות את ההכנה הכי טובה מבחינתו לעונה הבאה. מה שלא תלוי בנו, לא תלוי בנו. לכל אחד יש את הבחירה שלו איפה לשחק. מאמין שנעמיד קבוצה טובה."

ש. מה רגע השיא האישי שלך העונה?

"וואיהיו הרבה. יכול להגיד לך מבחינה מנטלית, לאורך כל העונה. הצלחנו לקום ממשברים או מיני משברים. אם זה בחצי גמר הגביע, בסיבוב שני, הפסדים שלא היינו אמורים להפסיד ובכל זאת להגיע לכל אימון במלוא הכוח ולתת את האקסטרות. המשכנו כל הזמן. מה שלא היה טוב, המשכנו קדימה. זה מאפיין את כל העונה שלנו."

ש. תאר בבקשה את הקשר שלך עם הוריך?

"עם אמא שלי, איך אומרים 'החבר הכי טוב', אז אצלנו זה משהו מעבר לזה. היא קוראת אותי כמו ספר פתוח. אין דברים כאלה. היא הכל בשבילי לפני הכל. עם אבא שלי זה ניותר מורכב. בחיים לא ויתר לי. בחיים לא עזר לי, גם אם זה לטובה. מגיל קטן, המסר היה תתמודד בכוחות עצמך. לא דחף אותי לכדוריד. יכולתי לבחור את זה ממגוון ענפי ספורט. אנחנו גרים בבאר טוביה ומגיל קטן, אמר לי 'תיקח אוטובוס לאימונים'. הכל כאילו לבד. יחסים כאלה של אבא ובן רגילים, אבל היום אני מבין שזה עשה לי רק טוב. מודה לו מאוד על זה שלא ויתר לי. לא ה'בן של' או כל מיני דברים כאלה. אין לי מילים. אני כל כך מודה שזכיתי באבא כזה."

מילה לסיום על הקהל שלכם.

"אין דברים כאלה. אתה יודע, אני שנה ראשונה חווה שעושים 'פאול' בהגנה וכל הקהל צועק. אני משחק עם צמרמורת. בדרך כלל אומרים 'לא לשמוע את הקהל', אבל פה אתה לא יכול שלא לשמוע אותם. גם אם כואב לך או שאתה עייף, לא מעניין כלום. כשאתה רואה אותם אתה פשוט לא רוצה לאכזב. הם הכל."

 

 

 

 

 

 

לאחר המשחק הרביעי שהבטיח מעשית את האליפות, פרסמה מימי קושמרו (אשתו של עופר היו"ר ואמו של עמרי) 'פוסט' מרגש ב'פייסבוק' ובו בחרה להודות לקפטן הקבוצה, נתנאל מלול, שהודיע על פרישה בסיום העונה.

אלוקים נותן לנו לימונים והחלטנו ליצור מהם לימונדה/מימי קושמרו

 

משחק רביעי בסדרה ועדיין יש לי צמרמורת…. הניצחון חשוב וההפרש מאודאבל הכי משמעותי בעיניי הוא ההוקרה וההערכה ובעיקר האהבה הרבה שהורעפה באולם על הקבוצה.
ועל הקפטן הע נ ק שלנו, נתנאל "נתא" מלול.
מבחינתי, זו לא פרידה, לגמרי לא! זהו פשוט מעבר של נתא מהיותו שחקן לתפקיד מוביל אחר בקבוצה…. על כישוריו להנהיג, לרכז, לנכס ולאחד אי אפשר לוותר. אסור לוותר!
אותה אהבה תורגמה לאנרגיה שהחלה עם שריקת הפתיחה ולא שככה, ולו לרגע, עד לסיומה.
מי הבקיע? וכמה ? ומתי ? תקראו באתר של האיגוד…. אני בוחרת להעביר את תחושת הצעד הנוסף בתואר להגשמת חלום. פאולו קואלו אמר "רק מי שחולם מגשים".
כולנו חלמנו וחולמים, וכעת, מתרכזים, משנסים מותניים, דבק בידיים ועם הפנים ליום שלישיזה לא נגמר עד שזה נגמר

בחרתי להוסיף את דברנו לנתנאל מלולוהפעם בלי לדמוע.

אנחנו מציינים במעמד זה, אירוע מכונן באגודה.
מספר 9 של הקבוצה, נתנאל מלול נפרד מהבית.
הסיפור שלך נתנאל, וכמו שאנחנו קוראים לך "נתא" הוא בעצם הסיפור של הפועל אשדוד. משנת 97, בהיותך בכיתה ו', הגעת לאגודה, והכישרון שלך זהר כמו שמש ביום בהיר.
כשרון שבא לידי ביטוי במשחק ומחוצה לו.
מאז אתה חלק מההרכב הקבוע של כל קבוצה בה שיחקת, והקפטן שלה. תכונות המנהיגות הנחישות והראייה המערכתית הם אלה שהובילו אותך, באופן אישי, ואת הקבוצה בכלל, להישגים אשר אתה חלק מהן. צעיר, כשרוני נמרץ ונחוש, שנתן הכל על המגרש בהגינות, ובספורטיביות. היכולות שלך הביאו אותך לנבחרות הצעירות וגם שם הוא תרמת את חלקך, ועד לגיוסך נתן את כל כולך למועדון, כשחקן וכמאמן של קבוצות צעירות.
בשנת 2004, התגייסת לצבא ושימשת כלוחם ביחידת אגוז. למרות הקושי והתובענות של היותך לוחם, לא ויתרת על החלק של הכדוריד בחיים שלך והמשכת להתאמן ולשחק בכל רגע פנוי שהיה לך.

אתה שותף להישגים הגדולים ביותר של המועדון הזה: העלייה מהליגה הארצית ללאומית, ומיד לליגת העל, נכון ירדנו אך ב-2013, חזרנו במערך מחודש ובנחישות מוגברת, ואתה היית שם. להוביל, לדרבן ולהצליח.
אתה אף חתום על ההישג הגדול ביותר שלנו עד כה זכיה, בגביע השופטים, בעונת המשחקים 15/16

עבורינו, אתה הרבה יותר מעוד שחקן באגודה. אתה המנהיג והקפטן הבלתי מעורער שתרם רבות לספר ההיסטוריה של המועדון, שנכתב ושעוד ייכתב בעתיד. אתה סמל אמיתי 
סמל שצמח עם האגודה והגעת איתה לפסגות הגבוהות ביותר, ונשאר איתה, ואיתנו הקהל, גם ברגעים קשים, ולא רק שנישאר על המפה, אלא אף נשפיע על הטופוגרפיה שלה.
אך מעל לכל אלה, ויותר מהכלאתה בן אדם גדול עם נשמה גדולה
לכן, כל שנותר לנו הוא להגיד לך, תודה
תודה על הנחישות 
על ההקרבה 
על המלחמה
על השערים,
על העבירות
על המנהיגות
על השקט,
על חכמת המשחק,
על קריירה מופלאה
על שהפכת ועיצבת לחלק מהבית שנקרא הפועל אשדוד 
עבורינו, האוהדים, היית, ותמיד תישאר
ה ק פ ט ן!!!

 

 

 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן