סוער ברשות למאבק בסמים: כרוזים ופליירים נגד המנכ"לית סימונה מורלי

בשבוע שעבר התקיים כנס הורות ה- 3 אותו ארגנה סימונה מורלי מנכ"לית הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ואלימות, או בשמו החדש "מהות". לפני הכנס "צצו" פלאיירים נגד מורלי על רקע פיטוריי העובדות במרכז הנוער והעברת המרכז לעירייה. מישל ביטון: "מיום עזיבתו של המנכ״ל ה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מי מפיץ כרוזי שטנה ושנאה כלפי מנכ"לית הרשות להתמכרויות, סימונה מורלי? בשבוע שעבר נערך ברוב הדר כנס הורות ה-3 במעמד ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי וכן שורה של מכובדים: ראש עיריית כפר יונה וממלאת מקום יו"ר מרכז השלטון המקומי, שוש כחלון, יו"ר סיעת העבודה בכנסת, חה"כ איציק שמולי, סגנית יו"ר הכנסת ויו"ר הועדה לבניית תכנית אב לאומית בתחום הזקנה, חה"כ טלי פלוסקוב ונכבדים נוספים.

הכנס בשמו "אשדוד חושבת הורות" התקיים ביוזמה של עיריית אשדוד, באמצעות המרכז להורות משמעותית בעיר הפועל במסגרת הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות שהוקם לפני 18 שנים על ידי עיריית אשדוד ובשמה החדש – 'מהות’, ובעצם אורגן על ידי מנכ"לית הרשות, מורלי. באי הכנס הנכבדים, נהנו מאירוח כיד המלך ושמעו על המודל הייחודי שפיתחה אשדוד למתן שירותים ומענים עירוניים להורים להתמודדות עם אתגרי השעה ולהעצימם תוך מתן דגש לילדים ולרווחתם.

7854753783

אבל היו גם כאלה שלא אהבו את ההוצאה הגדולה של אלפי שקלים לכנס, בעוד עובדות המרכז ייעוץ לנוער שהועבר מהרשות לעירייה, פוטרו. לפני הכנס הונחו בערימה פליירים המוחים נגד מורלי. בין היתר נכתב: (הניסוח במקור- ע.ב.) 'מוזמנים יקרים. זו סימונה האמתית ולא ההצגה שאתם רואים היום. כסף לחשיפה ראוותנית יש לך לטיפול למכורים? אין…. לדאוג לפיטורים של עובדים שהן מוכשרות ממך?! מפחדת? בזבוז כספים ללא מכרזים! דיקטטורה נגד עובדים. עובדת לשעבר שתובעת אותה על התעמרות בה במשך שנים. מכורים לשעבר רוצים חדר לחיזוקים ' אין כסף' אבל לאוכל שאתם אוכלים היום יש? 200,000 שקלים היום הזה עולה!. בושה. בזכותה סגרו את מרכז נוער, תשאלו את רונית צור. ועוד בסוף תמחאו לה כפיים. תתביישו! ויש עוד דברים שנגלה לכם בהמשך”.

865864753753

אז מי הוציא את הפליירים נגד מורלי? ככל הנראה הדבר קשור למאבק על סגירת המרכז לייעוץ לנוער שהפעילה הרשות כשני עשורים, ואשר לאחרונה עבר לאחריות העירייה, על פי הנחיות משרד הפנים. ופיטוריי העובדות המסורות, שקיבלו באישון לילה הודעה על הזמנה לשימוע לפני פיטורים.

כזכור, במרץ השנה, קיבלו עובדי המרכז מכתבי שימוע לפני פיטורים. המרכז, הפועל מאז שנת 1992, ברחוב סיני, מופעל על ידי צוות עובדים סוציאליים ועובדי הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות אשדוד, ומעניק ייעוץ, מענה והכוונה לבני נוער אשר נמצאים בסיכון ובמצבי קיצון המתקשרים לחומרים מסוכנים. סביב הפיטורים קמה סערה ציבורית. לטענת העובדים וחברי הוועד של הרשות מדובר בצעד מכוון, לכאורה, של העירייה וזאת כסגירת חשבון כביכול, על שבחרו להיות מיוצגים על ידי הסתדרות העובדים הלאומית. מנגד טענו בעירייה כי מדובר בצעד הכרחי, אשר התקבל על ידי מנכ"ל העירייה, אילן בן עדי, שהודיע לראש מינהל השירותים החברתיים רונית צור ולמנכ"לית הרשות סימונה מורלי, בעקבות פנייה של משרד הרווחה. בנושא. חבר דירקטוריון ברשות מישל ביטון נפגש לאחר ההחלטה עם שר הרווחה חיים כץ ולאור כך התקבלה ממשרד הרווחה הודעה על דחיית הנושא עד יולי 2019, למרות זאת העובדות פוטרו.

ביטון: "הרשות איבדה כיוון"

מדובר במאבק מר שהגיע אף לפתחו של בית המשפט. לדברי מישל ביטון, ששימש עד לפני כשבוע חבר דירקטוריון, עלות הכנס עמדה על 150,000 שקלים. "על מה 150,000 שקלים לכנס של שש שעות?״, הוא שואל. "כל ההתנהלות הבזבזנית והראוותנית שיש ברשות למאבק בהתמכרויות לא מוצדק! במיוחד שהיו פיטורים לאחרונה. ובנוסף תושבים נקיים לשעבר שמבקשים חדר, מקום להיות בו לחזק אחד את השני ויש מי שפנה לרשות וקיבל סירוב בטענה שאין כסף".

לדבריו, מדובר על בחור שנגמל מסמים ונקי שנתיים. "הוא היה בסמים מגיל 12 והיום בן 40, ורוצה לחזק ולדבר על ליבם של המכורים והנקיים למה לא לחזור לזה. רצה לעשות זאת בהתנדבות וקיבל סירוב. לשם מה כמה קמה הרשות קודם כל לטפל במכורים והנרקומנים".

864846478u54

ביטון ממשיך ואומר: "מיום עזיבתו של חגי ברוש הרשות איבדה כיוון. התחיל בסמים, היום כיוון הורים ועוד דברים והדבר האמיתי נעלם. על בסיסו קמה הרשות למאבק בסמים”.

מי הוציא את הפלייר נגד מורלי?

"אין לי מושג. הבנתי מעובדים שזו לא פעם ראשונה שחולק פלייר נגדה. ובכלל, אותו יום הביאו הבטחה כי היו שמועות של התארגנות להפגנה של המפוטרות שמאשימות אותה”.

את מורלי? הרי זו החלטה של הממשלה לא?

"היא אומנם מכחישה אבל בפרוטוקול של בית הדין אומרת מנהלת אגף הרווחה שזו מורלי"

ואכן מעיון בעדות של רונית צור היא נשאלת בין היתר מה היה חלקה בהחלטה על סגירת המרכז? וכך היא עונה: "לא היה לי חלק". צור נשאלת עוד: "מי בעירייה קיבל את ההחלטה על סגירת המרכז?" והיא עונה: "גב' סימונה מורלי קיבלה את ההחלטה על סגירת המרכז".

"הרשות בעשור האחרון זוכה לשבחים על פועלה"

מהרשות נמסר בתגובה: "התנהלות הרשות בעשר השנים האחרונות מגובה בביקורת חיוביות, בפרסים ובתהודה ארצית סותרות האמור לעיל. הרשות בעשור האחרון זוכה לשבחים על פועלה ברמה המקומית וברמה הארצית ועל כך אין חולק. הרשות מהווה מודל לחיקוי בכלל המישורים והמענים בזכות ההון האנושי. ניתן לראות בדוחות הכספיים בעשור האחרון, את המעבר מניהול גרעוני לניהול תקציבי חיובי המלווה במינוף פעילות הרשות לטובת הפרט, המשפחה והקהילה בכל המענים. מטיפול ושיקום ועד מניעה והורות. כמו כן, חל גידול במספר העובדים מ- 40 ל- 120”.

לגבי מישל ביטון נטען בתגובה כי "מר מישל ביטון היה לתקופה קצרה במעמד משקיף בלבד בדירקטוריון הרשות, מאחר ומועמדותו לא אושרה בוועדה לאישור כשירויות מטעם משרד הפנים. אין לו כיום מעמד של חבר דירקטוריון והופסק גם מעמדו כמשקיף. מר מישל ביטון הוא היחיד מבין חברי הדירקטוריון שאושרו ע"י משרד הפנים שפועל נגד השינוי הארגוני שנכפה על ידי משרד הרווחה”.

לגבי הכנס נמסר מהרשות "ספינת הדגל של הרשות הינו המרכז להורות משמעותית, אשר מקיים מידי שנה כנס ארצי מוביל מסוגו כשבכל שנה מעלה סוגיה חדשה ומאתגרת בתחום ההורות. הכנס מתקיים זו השנה השלישית ועלותו ביחס לכנסים אחרים הינה צנועה. כחלק ממטרות הכנס מיתוג העיר 'כעיר חושבת הורים' יצירת שיתופי פעולה וגיוס משאבים מגורמי חוץ. תקציב הרשות ובכללו תקציב הכנס לשנת 2019 אושר במועצת העיר בתאריך 14.2.19 ולאחר מכן על ידי חברי הדירקטוריון בתאריך 14.2.19 – התקציב אושר ' פה אחד'. הסעיף התקציבי עבור כנס ' אשדוד חושבת הורים' עמד על 200,000 שקלים. בפועל בשל התייעלות ארגונית, עלות הכנס כ- 140,000 שקלים".

בעניין התאגדות העובדים "אזי הנהלת הרשות קיבלה בברכה את התאגדות העובדים, ואף הצהירה על כך בתאריך 10.3.19. בימים אלו אנו מתדיינים במו"מ לשם קידום זכויות העובדים, עד כה לא נשמעה ולו טענה מצד הוועד או מצד ארגון העובדים על הפרעה בהתארגנות, כל אלו טענות מצד גורמים שלישיים בעלי אינטרסים זרים. משרד הרווחה מיישם בשנים האחרונות את הסכם ' כתף אל כתף' לקליטת עובדים ברשויות המקומיות במסגרת מדיניות זו, בין השאר, מועברים תקני עו"ס התמכרויות נוער ומבוגרים, המועסקים שלא באמצעות תקינה, להעסקה ישירה על ידי הרשות המקומית באמצעות תקנים המוקצים על ידי משרד הרווחה בהתאם להסכמי השכר ברשויות המקומיות. הרשות העירונית ניהלה דיאלוג משך שנה וחצי עם משרד הרווחה ועיריית אשדוד, שמטרתו להמשיך ולהפעיל את מרכז ייעוץ לנוער ברשות העירונית ולהותיר את התקנים המדוברים ברשות, חלף העברתם לעירייה. חרף מאמצים אלה, התקבלה בפברואר 2019 ( חודש וחצי לפני ההתארגנות בהסדרות הלאומית) הנחיית משרד הרווחה ליישום מיידי של התוכנית המוזכרת לעיל בעיריית אשדוד. כפועל יוצא מכך, החל מיום 1.3.19 בוטלו כל תקני המרכז לייעוץ לנוער המופעל על ידי הרשות וקוצץ כל התקציב שמקבלת הרשות מהעירייה לצורך כך. לנוכח זאת ביום 1.4.19 נסגר המרכז ליעוץ לנוער בסיכון, והפעילות המדוברת עברה לטיפולה ואחריותה של עיריית אשדוד, באמצעות המינהל לשירותים חברתיים. המסגרות הטיפוליות והמטופלים עברו אפוא לאחריות המינהל. החל ממועד זה אין מועברים עוד תקציבים לרשות לצורך הטיפול במסגרות אלה. לאור סגירת המרכז לייעוץ לנוער המופעל על ידי הרשות, התבטלו התקנים בהם הועסקו עובדות המרכז והתבטלו משרותיהן ברשות, ולפיכך הן זומנו לשימוע. עינינו הרואות כי סגירת המרכז לייעוץ לנוער אינה קשורה כלל להתארגנות עובדים אלא היא פועל יוצא של מדיניות משרד הרווחה מזה זמן רב אשר נדונה חודשים ארוכים ברשות העירונית ובעיריית אשדוד, זמן רב עוד לפני התארגנות עובדי הרשות, והעיתוי הנוכחי נקבע בשל הנחיות משרד הרווחה בלבד. יפים לעניין זה דבריו של בית הדין האזורי לעבודה בהחלטתו מיום 28.4.19 אשר אושררו על ידי בית הדין הארצי לעבודה בהחלטתו ביום 6.5.19: ׳הרשות עשתה כל שלאל ידה על מנת למנוע את הפסקת הפעלת המרכז באמצעותה והגשת בקשת ההיתר היא פעולה שלא ניתן היה להימנע ממנה או לדחותה בנסיבות העניין'. לסיכום, הרשות העירונית פועלת במגוון רחב של מענים ותחומי עשייה בתחום המניעה, חינוך, הסברה, טיפול ושיקום וכן הורות משמעותית. על פעילותה זו זוכה הרשות מזה עשור לשבחים ומהווה מודל לחיקוי לרשויות אחרות, חוזקת הרשות בעשייתה למען התושב. הרשות העירונית זוכה לתמיכה ושיתוף פעולה עם משרדים ממשלתיים, ארגונים צחוץ ומתוך העיר ומעיריית אשדוד".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן