חייל , האם אתה זכאי לדרכון אירופאי?

צילום: pixabay
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לכולנו יצא לשמוע לאחרונה על ישראלים רבים שהחליטו לממש את זכותם ולקבל דרכון ואזרחות פורטוגלית או ספרדית, וביניהם גם כמה מפורסמים. בהתחשב בדרך הקלה יחסית שדרכה ניתן לקבל דרכון אירופאי, כיום מומלץ גם לחיילים בשירות או ממש לפני שחרור לנסות ולקבל אזרחות פורטוגלית או ספרדית, כדי שמיד לאחר השחרור יוכלו ליהנות מהיתרונות הבלתי מעורערים בתחום הלימודים, התעסוקה ועוד, כך שאם הנכם חיילים בשירות או אפילו שניה לפני שחרור – המאמר הבא הוא עבורכם

דרכון פורטוגלי או ספרדי הוא שער כניסה לאירופה

לפני שנסביר לכם בדיוק מהם יתרונות הדרכון הפורטוגלי או הספרדי, חשוב להבין כי הדרכון מקנה לכם אזרחות אירופאית לכל דבר ועניין, לעיתים עם הגבלות מסוימות הנוגעות לעובדת היותכם גרים\לא גרים במדינה בפועל. פורטוגל וספרד הן חלק מהאיחוד האירופאי, מה שאומר שכאשר תקבלו את האזרחות והדרכון הפורטוגלי\ספרדי, תיחשבו כתושבי האיחוד ובעלי זכויות יתר במדינות נוספות שנכללות באיחוד האירופאי גם כן.

יתרונות בתחום הלימודים

חלק ניכר מהישראלים מעוניינים ללמוד בחו"ל לתקופות משתנות, כשרבות מהאוניברסיטאות הנחשבות בעולם קיימות באירופה ובפרט, במדינות האיחוד. במידה ואכן תצליחו להשיג אזרחות פורטוגלית או ספרדית, תוכלו כאמור ליהנות מיתרונות בתחומים רבים כמו: מגורים, עדיפות בקבלה ללימודים בחלק מהמוסדות, קבלת מלגות, תנועה ומעבר בין מדינות באירופה, תעסוקה לסטודנטים ועוד.

יתרונות בתחום התעסוקה

בזמן שחברים שלכם יחפשו עבודות מזדמנות בארץ או בחו"ל, אתם תוכלו ליהנות מאישור עבודה אטרקטיבי בכל מדינות האיחוד, תוך קבלת זכויות סוציאליות והטבות שונות שלא מגיעות לתושבי חוץ. בשילוב עם האפשרויות הרבות הקיימות בתחום הלימודים באירופה, נראה כי מדובר כאן בשילוב מושלם לסטודנטים או צעירים.

אפשרויות מגורים נרחבות

כתושבי האיחוד, תוכלו ליהנות מהטבות בתחום המגורים, בין אם אתם מתכוונים לגור בפורטוגל או ספרד עצמן, ובין אם לא. תושבי האיחוד זכאים לזכויות שונות בתחום המגורים בכל מדינות האיחוד, לרבות בתחום השכרת הדירות ואפילו קנייתן.

תוכלו לצאת לטיול אחרי צבא בארה"ב בקלות

אחד מהקשיים של ישראלים המעוניינים לטוס לטיול אחרי צבא בארצות הברית הוא תהליך קבלת הויזה הארוך והבירוקרטי. אולם, בעלי דרכון אירופאי זכאים לקבלת וויזת תייר בקלות, ללא צורך בהגשת טפסים רבים או בהמתנה ארוכה לאישורים. לכן, אלו מכם שיצליחו לקבל דרכון פורטוגלי או ספרדי, יוכלו לטוס בכל עת לארצות הברית בקלות רבה.

כמה מילים על תהליך השגת דרכון פורטוגלי או ספרדי

תהליך השגת הדרכון הפורטוגלי נחשב לקל יותר מהתהליך המקביל לקבלת דרכון ספרדי, אולם בבואכם לבדוק איזה מהם מתאים לכם, יש לבדוק גם מהן המטרות שלכם לטווח הארוך הנוגעות להשגת הדרכון. אם מטרת השגת הדרכון היא רק להשיג דרכון אירופאי עבור כלל היתרונות שציינו לעיל, אז כמובן שעדיף ללכת על התהליך הפשוט יותר. אולם, אם המטרת שלכם הן גם לגור במדינה עצמה לתקופה קצרה או ארוכה, עם ובלי קשר לדרכון אירופאי, חשוב להיוועץ עם גורמים מקצועיים והחליט איזו מדינה מבין השתיים תתאים לכם מבחינת מגורים, תעסוקה, לימודים וכד'.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן