הנוף המקומי של דרור בן ארצי

תערוכה מרשימה מוצגת בימים אלה בבית אריה קלנג "נוף מקומי" של האמן דרור בן ארצי. אביו היה ממקימי נמל אשדוד ואמו, אסתר, יו"ר ׳ויצו׳ המיתולוגית של אשדוד. הוא מעולם לא למד באופן מסודר ציור, אבל כישרון גדול טבעי היה בו והוא מצייר ומפסל בעץ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

האומן דרור בן ארצי, המציג בימים אלה תערוכת יחיד "נוף מקומי" בבית האומנים אריה קלנג, הגיע לאשדוד בשנת 1966, אביו שעבד בנמל תל אביב יפו הגיע להקים נמל באשדוד. המשפחה התגוררה ברובע ו'. אמו של דרור, אסתר בן ארצי היא יו"ר סניף ויצו באשדוד שטבעה חותמה בויצו ובאשדוד. "הגעתי לאשדוד בשנת 1966, בכיתה ח', כי אבי עבר לעבוד בנמל אשדוד המוקם, מנמל תל אביב יפו. גדלתי באשדוד ברובע ו', שנה אחרי שהגענו, פרצה מלחמת ששת הימים וחפרנו תעלות ליד הבית בגלל ההפצצה של הצבא המצרי".

דרור לא למד ציור או פיסול באופן מסודר אבל הכישרון האמנותי היה כבר בצעירותו " אני מצייר מגיל צעיר ואוהב לצייר" הוא מספר.

דרור בן 65 עבר אחרי השירות הצבאי, בעקבות נישואיו ל "כפר אביב" כיום הוא חי במושב ביצרון " למעשה בנערותי למדתי אלקטרוניקה אבל מעולם לא עסקתי בזה. עבדתי בנמל בחברת אגרסקו בטעינת אוניות ותוצרת חקלאית, ואחר כך בתפקידים אחרים" הוא מספר. אבל ב- 15 שנה האחרונות הוא עזב והתמשך לאומנות. "בהתחלה עסקתי בעץ. הייתי כורת עצים ויוצר רהיטים מיוחדים. בשלב מסוים עבדתי בנגרות בבניית בתי עץ לפרנסה. לא אומנות. כי התחיל יבוא מהמזרח של רהיטי עץ ואי אפשר היה להתחרות בזה"

90667957954

הוא מתמחה בפיסול בעץ מעץ שהוא מוצא ומפסל ובציור וחבר באגודת אומני אשדוד כבר 10 שנים. לדבריו לפני 6 שנים הייתה לו תערוכת יחיד בגלריה הלבנה. בחצור. לפני זה השתתף בתערוכות קבוצתיות בגלריית דואט באשדוד, בבית יד לבנים . לדבריו, מאז תערוכת היחיד בחצור, נוספו עוד עבודות, והוחלט על התערוכה ביחד עם שלמה פרמן, אוצר התערוכה. התערוכה, נוף מקומי שנפתחה בשבוע שעבר, סמוך ליום הולדתה ה- 90 של אמו אסתר שהגיעה לאירוע והתרגשה מהמעמד. התגובות שהתערוכה מקבלת נלהבות מאוד.

על התערוכה כותב האוצר שלמה פרמן : "בתערוכתו של האמן דרור בן ארצי, נפרש לעיננו עולם קסום של ציורים ופסלים שמפגיש אותנו עם רגשותיו ומחשבותיו של האמן. דרור הוא אמן מקומי, יליד הארץ בנו של עובד נמל שמתמחה בציור ובפיסול, כך שבכוח יצירתו הוא מוליך אותנו שבי אל חלומותיו ואל מקורות השראתו. דרור נמשך לאומנות הפלסטית מגיל צעיר, ניסיונותיו הראשונים בצייר בצבע היו עוד לפני הצבא. עם שחרורו הוא התנסה באומנות המתכת והעץ ובסדנתו יצר רהוט אמנתי. לפני כשבע שנים בהדרכתו של האמן אברהם גונר למד את רזי הציור בצבע שמן ואקריליק. דרור בונה את את נדבכי ציוריו בשכבות של חומר וצבע, תהליך שבו הנוף המקומי מתעורר לחיים על בדי היצירה. בתערוכה ציורי הנוף מלווים בעבודות עץ פיסוליות מגזרי עץ שאותם אוסף דרור בשדות. שילוב זה משקף את הקשר לאדמה ולנופים המאפיינים אותה" .

התערוכה מרשימה ומומלצת. היא תוצג בבית קלנג עד חודש יולי.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן