"הגורו העסקי" של הצעירים באינסטגרם

בזמן שחבריו מתכננים טיול ארוך של אחרי הצבא אורי נחום (21) מאשדוד, פתח עמוד בנושא ייעוץ והתפתחות אישית ועסקית באינסטגרם זכולו מכוון לצעירים. כיום יש לו כבר 11 אלף עוקבים, הגולשים מתייעצים איתו ויש לא מעט תגובות מפתיעות. המודל העסקי שלו הוא דונלד טראמפ:"העצ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תקראו לו גאון עסקי, תקראו לו "גורו", ואין ספק שהוא מהווה אור גדול בעולם הדי מבולבל של הצעירים כיום. אבל מבחינתו, אורי נחום הצנוע רק רוצה להעביר מסר חיובי לעולם וכל השאר בונוס. הוא בן למשפחת נחום המקומית, בהיותו בן ארבע החליפו את נוף הכינרת בטבריה לנוף רצועת החוף המדהימה והלבנה של אשדוד ומאז הם כאן. יש לו אח נוסף בן 17. אורי למד במקיף ו', מגמה עיונית בהתמחות כלכלה ופסיכולוגיה, ואם שאלתם אז כן, יש לו חברה מזה שנתיים העונה לשם היפה מורין.

נחום, רק בן 21, שירת עד לאחרונה בצה"ל בחיל התקשוב פיקוד דרום ועם השחרור השתלב בעבודה בסוכנות ביטוח. כבר בשירות הצבאי כאמור, הבין נחום שהידע הרב שהוא רוכש בשל אהבתו לקריאה ורכישת מידע חדש, יכולה לשמש אותו ורבים אחרים והחליט להקים עמוד עסקי באינסטגרם שבו ישתף את הידע אותו הוא צובר.

העמוד אכן הפך מייד להצלחה מסחררת וכבר יש לו 11 אלף עוקבים, ועוד היד נטויה כמובן. העמוד נגיש ומלא עצות מהעולם העסקי והרוחני וממש קל לשקוע בו שעות ארוכות ולאמץ מייד כמה מהכללים הטובים שלו. וכך, בזמן שחבריו בורחים לטיול ארוך בהודו הוא כבר טווה במומחיות את דרכו העסקית ויש לו הרבה הרבה תובנות להמשך הדרך.

אורי, אז איך הכל התחיל?

"אני מאוד אוהב לקרוא ספרים וללכת להרצאות ובתקופת הצבא חיפשתי איך להעביר את הזמן בלי לבזבז אותו וללמוד כמה שיותר, התחלתי לחפש מקור ידע עדכני וחדשני, ממש חיפשתי משהו מונגש וברור ולא היה דבר כזה בעברית והבנתי שזוהי השליחות שלי. יש צורך בחוץ, במהלך הזמן אספתי המון מחברות, סיכומים וידע ממקורות שונים אז ישבתי, סידרתי את הכל בצורה והתחלתי לחשוב איך אני מנגיש את זה בצורה הכי טובה שיש. יש לי מסרים טובים להעביר, אז הרמתי את הכפפה. הייתי הראשון בארץ שפתח עמוד בסגנון הזה באינסטגרם של טיפים וייעוץ בנושא מוטיבציה, התפתחות אישית ויזמות, בהמשך גם כתבתי ספר דיגיטלי שמכר מאות עותקים, משם הכל התגלגל".

ובכל זאת.. יש כל כך הרבה אנשי עסקים מבוגרים, מנוסים, מה תפס דווקא בעמוד שלך לעומת אלפי אתרים באותו נושא?

"אולי כי באתי ממקום אמיתי, עם רצון להעביר ידע, בלי להמציא שאני איזה מיליונר או מצליחן, רק להעביר ידע שקיבלתי מקריאה ומהרצאות ובאמת לעזור לאנשים, וכמובן שיתפתי בניסיונות לעשות כמה דברים בחיי וכן היה לי קצת ידע וניסיון יותר מהמקובל בגילי. כדי לפתוח את העמוד, חיפשתי שם קליט ודאגתי שיהיה מונגש, פשוט, קריא. בגובה העיניים. אני מדבר עם אנשים, בודק מה הם צריכים, נותן לאנשים ייעוץ ממקום שאני אוהב לעזור ולהרגיש שעזרתי למישהו לשפר את החיים שלו עוד קצת."

יש תחושה שצעירים מרגישים שאתה ה"גורו" שלהם..שואלים מתייעצים..

"כן נכון, אנשים ממש שולחים לי הודעות כמו "תעזור לי למצוא את הכיוון שלי בחיים" או "מה לעשות שההורים והחברים שלי לא תומכים בחלום שלי״, ״איך אני מסגל הרגלים של בן אדם מצליח״ ויש גם "אף אחד לא מבין אותי בבית ספר, אין לי מוטיבציה ללמוד, ושאלת המיליון: האם באמת צריך היום בגרות כדי להצליח?״

ומה אתה מייעץ לאחד כזה בגילך הצעיר?

"מה שהייתי עושה בעצמי. לקחתי את תחום ההתפתחות האישית, והפכתי אותו לסוג של עסק, אני מלמד גם אותם להעביר הלאה את הידע שיש להם, למצוא את המטרה שלמה הם הגיעו לעולם ולעסוק במה שהם באמת אוהבים ולא במה שהסביבה אומרת, כי זה המקור לבלבול. אדם צריך למצוא בעצמו את הרצון ללמוד ולהתפתח."

שלוש עצות טובות לחיים

ובכל זאת.. אתה צעיר מאוד, שייך לדור מבולבל מאוד ואפילו דחיין, מה גרם לך לפרוץ?

"בזמן שכולם אומרים לי תצא, תהנה, אני חושב ומסתכל קדימה. אוהב ללמוד, לקרוא, עובר סמינרים רוחניים ועסקיים, רוכש ידע. אני עושה מה שאני אוהב ונהנה מזה, וגם יכול לעזור לאחרים, אז למה לא?”.

מיהו המודל שלך להצלחה?

"המודל שלי הוא נשיא ארצות הברית ואיל הנדל"ן דונלד טראמפ מסיבות רבות: בין היתר הוא איש עסקים מצליח, שהגיע רחוק למרות שזלזלו בו וחשבו שהוא ליצן, בכל פעם מיתג את עצמו מחדש, גם בעסקים וגם בפוליטיקה, אין ספק שהוא מאוד חכם".

אז מה הן העצות הטובות ביותר שהיית נותן לצעירים של היום?

"שלוש העצות הכי טובות לצעירים של היום מבחינתי הן: להסתובב עם אנשים שמקדמים אותם, כאלו שחושבים קדימה, עם רעיונות טובים ואנרגיה חיובית, להתמיד במה שעושים, ולעשות מה שאוהבים ולא לחשוב מה אחרים אומרים על זה".

באופן אישי מה המטרה הבאה שסימנת?

"בקרוב אתחיל ללמוד כלכלה ומינהל עסקים. המטרה העסקית הבאה היא לפתוח חברת ייעוץ והשקעות בשוק ההון. והשמיים הם הגבול".

והחלום הגדול שלך… להיות מיליונר?

"זו כנראה תהיה התוצאה, אבל גם אני רוצה ליהנות מהדרך.."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן